|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
مدیریت تغییر؛ روابط عمومی نیروی محرکه تحول

دکتر آمیبل سانچز رییس انجمن بین المللی روابط عمومی: حضور کارگزاران روابط عمومی در چهارچوب تغییرات و تحول بخشی، بخشی ازماهیت چندرشته‌ای است که زمینه را برای دستیابی حرفه ما در بخش‌های مختلف جهان فراهم می‌آورد. نقاط عطف حیاتی و موارد مطالبه قابل دستیابی شده است و فرصت‌ها برای روابط عمومی وجود دارد تا یک نقش پیشرفته بوسیله شرکت در مهمترین تصمیم‌گیری‌های سازمانی بازی کنند.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

امروزه طبیعت بسیار رقابتی بازارها به معنای آن است که شرکت‌ها باید برای همگام ماندن و حفظ خود در مکانی جلوتر از سایر رقبا به تحول و تغییراتی روی آورند. جاییکه یک ارتباط گر بیش از یک اشاعه دهنده اطلاعات عمل می‌کند، دراین هنگام یک فرصت طلایی برای روابط عمومی‌ها وجود دارد تا نقشی بسیار بسیار مهم در شکل گیری تغییرات بازی کنند. این گفته دکتر آمیبل سانچز رییس انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) است که در ذیل ادامه نظریات ایشان در رابطه با مدیریت تغییر و ضرورت اجرای آن آورده می‌شود.


مدیریت تغییر تنها اقدامات خودسرانه و یا بی ثبات را شامل نمی‌شود. بلکه موردی است برای پاسخ به مفهوم استراتژیک مخاطب که از نیازهای ضروری بازارهای امروز است. هنگامی که یک شرکت به بلوغ رسیده است، بسیاری از مدیران و رهبران از ضرورت تغییر آگاه می‌شوند. مطمئن شوید که اهداف یک سازمان پایدار، با فرض اهمیت خاص در زمینه رکود و کاهش اقتصادی، حیاتی هستند.


مدیریت تغییر از یک ارزیابی گسترده سازمانی شروع می‌شود که دربرگیرنده ارزیابی استراتژی‌های اصلی کسب وکار و فرآیندهای درونی و عملیاتی است . آخرین اما نه کمترین ارزیابی باید متناسب با ویژگی‌های مربوط به فرهنگ گسترش یابد. منظور من از این گفته تاریخ، ارزش‌ها، شهرت و تعاملات میان توده‌های درونی و بیرونی است. از طریق جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند و متنوع، این امکان به وجود می‌آید که یک طرح استراتژیک برای تغییرات در سطوح مختلف درون سازمانی پیشنهاد شود.


در این معنا، اقدامات ممکن است بخش‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد:

الف ـ دستورالعمل مربوط به دانش، نمایه‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ که مایل به اشاعه  آن هستیم .

ب ـ نویسندگان، یا کارمندان( مدیران، مقامات میان رتبه و کارگران) که برای سازمان‌ها کار می‌کنند.

ج ـ کار گروه‌ها از مناطق مختلف که یک شرکت را تشکیل می‌دهند

د ـ فرهنگ که بر پایه و  ناشی از افراد گذشته ساخته می‌شود.


تقویت بازخورد

به عنوان یک نتیجه، دست اندرکاران روابط عمومی برای بسیاری از این سطوح در داخل و خارج یک سازمان دارای تاثیر گذاری خاص و مسئولیت هستند. یکی از نکات کلیدی براساس طراحی محتوای ارتباطات مربوط به پروژه‌ها، فرایندها و کیفیت عمل است. به موازات آن، آنها به دنبال تقویت کانال‌های بازخورد هستند تا دوره تاثیر را روان و موثر سازند.

علاوه بر مهارت‌های رهبری، دست اندرکاران روابط عمومی باید با چالش‌هایی برای حمایت از مناطق مختلف برای همراستا شدن با ضرورت‌های تغییرمواجه شوند. این پیشقدمی درهمکاری باید با همدلی آنها رابطه داشته باشد تا به ارایه اطلاعات بپردازند(شخصا و یا از طریق کانال‌های رسمی کنش و واکنشی یا چندرسانه‌ای) با تاکید برروانی، شفافیت و ترغیب: اجزاء ضروری برای الهام بخشیدن به اعتبار و در نتیجه کاهش میزان عدم قطعیت در میان افراد درونی و بیرونی.  

تجربه و تخصص برای ایجاد پیام‌های با نفوذ و قانع کننده ممکن است کارگزاران روابط عمومی را تشویق کند تا در جهت توسعه پروژه‌های بهینه سازی مدیریت تغییر گام بردارند. این امر مستلزم ایجاد  و سازمان دهی شبکه‌ با حوزه‌هایی مانند منابع مالی و انسانی است.


بیش از یک شنونده خوب بودن

 در صورت انجام این کار، دست اندرکاران روابط عمومی ازیک فرد منفغل مسئول اشاعه اطلاعات ( یک شنونده خوب بودن) یا گاهی اوقات همکار( بعضی مواقع دور از شرایط یا موارد ریشه‌ای) حرکت می‌کنند  تا به مدیران و رهبران خلاق ( موتور و منابع ایده‌های نوآورانه) ، تکنیسین‌ها ( توانایی توسعه پروژه‌ها و پروپوزال‌های مرتبط با تغییرات) و مربیان تبدیل شوند. در اینجا تنها موضوع اطلاعات نیست بلکه هدایت، حمایت و دوباره پیوستن مردم برای مواجهه با فرهنگ سازمانی است.

 به طور خلاصه، حضور کارگزاران روابط عمومی در چهارچوب تغییرات و تحول بخشی، بخشی ازماهیت چندرشته‌ای است که زمینه را برای دستیابی حرفه ما در بخش‌های مختلف جهان فراهم می‌آورد. نقاط عطف حیاتی و موارد مطالبه قابل دستیابی شده است و فرصت‌ها برای روابط عمومی وجود دارد تا یک نقش پیشرفته بوسیله شرکت در مهمترین تصمیم‌گیری‌های سازمانی بازی کنند.  

به این دلیل ضروری است که کارگزاران روابط عمومی خودشان را با فرایندها، ضروریات و تاثیرات کسب و کار آشنا سازند که دیر یا زود بر طبق الزامات و یا پویایی معمولی بازار فعلی تغییر خواهد یافت. 


منبع: ایپرا

زمان انتشار: 1394/03/03 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : نویسنده:دکتر آمیبل سانچز

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
مدیریت تغییر جزء لاینفک مباحث مدیریتی است در واقع هنگامی که یک مدیر عهده‌دار این مسؤولیت‌ ...
1392/01/07

   
مدیریت تغییر در دانش مدیریت،‌ از جایگاه رفیعی برخوردار است. شاید بتوان گفت مدیریت تغییر جز...
1391/12/20

   
عصر حاضر به عبارتی عنوان عصر تغییرات شتابان به خود گرفته است، سرعت تغییرات در ابعاد مختلف ...
1389/09/10

   
به قول \"جک ولش\"مدیر پیروزمند جنرال الکتریک، تغییر آنقدر مهم است که :« با گذشت زم...
1389/07/26

   
صاحبنظران علوم اجتماعی و انسانی عصر کنونی را عصر ارتباطات و اطلاعات می‌نامند. این نام‌گذار...
1389/07/26

   
به قول \"جک ولش\"مدیر پیروزمند جنرال الکتریک، تغییر آنقدر مهم است که :« با گذشت زم...
1389/07/26

آخرین مطالب
   
دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیم...
1395/11/02

   
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اژدر شهابی به سمت رئیس دپارتمان روابط عمومی منصوب شد.
1395/11/02

   
، دومین جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست آهنگر ، جانشین...
1395/11/02

   
انجمن روابط عمومی ایران ، با قلبی مالامال از اندوه و تأثر ، تسلیت و تسلای خویش را به...
1395/11/02

   
مزیت اصلی یک تصویر مناسب برای بازاریابی این است که قابلیت انتقال داستان را داشته باشد. تا ...
1395/11/02

   
زمانی اجرای یک ایده در روابط عمومی موفق تر خواهد بود که جریان ورود داده ها از کانال صحیح و...
1395/11/02

   
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد که روابط عمومی های دستگاه های مختل...
1395/11/02

   
وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: روابط عمومی دولت تدبیر وامید ضعیف است و باید حوزه اطلاع رسانی...
1395/11/02

   
یک‌صدو نودو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با موضوع « آسیب شناسی تعامل رو...
1395/11/02

   
اولین نشست آموزشی رویکردهای نوین روابط عمومی در استان یزد برگزار شد .
1395/11/02