|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
2 0 بازدید 0 نظر
شش مورد از بزرگترین عوامل استرس‌ زا در  روابط عمومی

کارگزاران روابط عمومی انواع مختلف استرس را در طول هر روز تجربه می‌کنند و یاد گرفته‌اند که چگونه تحت فشار رشد کنند و نتایج مطلوب ارایه کنند.تعداد زیاد عناصر انسانی که همه در جهات مختلف حرکت می‌کنند، ضرب الاجل رسانه‌ها، اعلامیه‌های بزرگ، تغییر مداوم، بحران‌ها وایجاد شهرت؛ شش مورد از بزرگترین عوامل استرس‌زا در روابط عمومی هستند.

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

یاهو اجوکیشن در سال 2014 روابط عمومی را به عنوان ششمین شغل پراسترس در کنار مشاغل خلبانان خطوط هوایی، برنامه ریزان رویدادها، افسران پلیس و خبرنگاران روزنامه قرار داد. آیا از دیدن جایگاه روابط عمومی در لیست مشاغل پراسترس متعجب شدید؟

کارگزاران روابط عمومی انواع مختلف استرس  را در طول هر روز تجربه می‌کنند و یاد گرفته‌اند که چگونه تحت فشار رشد کنند و نتایج مطلوب ارایه نمایند.

در اینجا به شش دلیل اشاره می‌شود که نشان می‌دهد چرا کار در روابط عمومی به عنوان یکی از پراسترس ترین مشاغل واجد شرایط شناخته شده است.


1. تعداد زیاد عناصر انسانی که همه در جهات مختلف حرکت می‌کنند

بر خلاف سایر مشاغل که صرفا با اعداد و داده‌های درگیر هستند، کارگزاران روابط عمومی با مردم درگیر هستند ـ ذینفعان درون سازمانی و برون سازمانی. همه این گروه‌ها سبک‌های کاری متفاوت دارند، با زبان خودشان صحبت می‌کنند و گاهی اولویت‌های متفاوت دارند. مواجهه با عناصر انسانی این حرفه، ما را به تمرکز و پاسخ هوشمندانه، چالش با خود برای فایق آمدن بر راه‌ حل‌های متقابل سودمند و ادامه تطبیق سبک‌های کاری برای حرکت و نشان دادن نتایج ـ با میزان استرس فراوان در طول مسیرـ وادار می‌سازد. 


2. ضرب الاجل رسانه‌ها

خبرنگاران تنها کسانی نیستند که تحت فشار فرجه‌ها یا ضرب الاجل‌ها قرار می‌گیرند. وقتی که درابتدای صبح درخواست برای توضیحات دریافت می‌کنیم، گاهی اوقات تلاش برای پیدا کردن یک سخنگوی خوب، دسترس پذیری او و هماهنگ کردن برنامه‌ها ـ درحالیکه باید به ایمیل‌ها نیز پاسخ داد و بر روی پروژه‌های دیگر نیز کار شود ـ دشوار است. اگر ما مشتریانی داریم که در مختصات زمانی گوناگون قرار دارند همیشه با این سوال مواجه هستیم : آیا انها بیدارهستند؟ یا هنوز با خاموش کردن زنگ بیدارباش ساعت درخواب هستند؟ یا زمانی که برای پاسخ به یک سوال و یا درخواست، کمتراز یک ساعت زمان مشخص می‌شود. (ضرب الاجل)


3. اعلامیه‌های بزرگ یعنی آمادگی و تکلیف بزرگ

فکر می‌کنید اطلاعیه اخیر اپل درباره دستگاه‌های wearables   بخشی از یک کیک بود؟ بهتر است دوباره فکر کنید. شغل ما بنابر اطلاعیه‌های بزرگ صادر شده نیاز به برنامه ریزى، آماده سازی و هدف شناسی مداوم دارد. رویدادها یا محصول اجرا و یا در دسترس قرار می‌گیرند، ماه‌ها برنامه ریزی برای استراتژی و ساعت‌ها برای اجرای آنها زمان صرف شده است. زمانیکه اتفاق‌های نامطلوب اتفاق می‌افتد، باید با اشتیاق و رغبت در جهت رفع مشکل وارد عمل شویم.


4.تغییر مداوم

شوخی بی مزه‌ای به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. صنایع ارتباطات و رسانه‌ به سرعت تغییر می‌کنند و هر روز فناوری چیز جدیدی برای ارایه دارد. ما نیز باید به سرعت با آنها منطبق شویم، در استفاده از ابزارهای جدید تسلط پیدا کنید و بفهمید چگونه شرکت‌ها و مشتریان باید آنها را به موثرترین شکل مورد استفاده قرار دهند. چشم اندازی خلاقانه داشته باشید.


5.بحران‌ها

بحران‌ها به این معنا هستند که کار روز به روز باید متوقف شود. مردم باید گرد هم آیند، به وضوح ارتباط برقرار کنید، ریشه یک مشکل را شناسایی کرده و راه حل آن را بیابید و برای اصلاح وضعیت وارد عمل شوید.

یک مشکل: به ندرت چیزها به به یکنواختی و راحتی آنچه که در جمله آخر گفته شد پیش می‌رود. در مسیر یک جاده پستی و بلندی فراوانی وجود دارد. ارتباطات نقش موثری در اینکه چگونه یک شرکت، یک بحران را کنترل کند، ایفا می‌کند برای اینکه بیشتر آن به ادراک مربوط می‌شود. فشارها را از همه زوایا مورد بررسی قرار دهید.


6. ایجاد شهرت دشوار است

تغییربرداشت، پل‌های ارتباطی و ایجاد شهرت تقریبا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این فرایند نیازمند برنامه ریزی استراتژیک، تصمیم گیری و کار سخت است ـ حتی اگر در یک دوره طولانی زمانی باشد. ما به شما یاد می‌دهیم که بلند مدت فکر کنید (درحالیکه در حال کارکوتاه مدت هستید) انتخاب‌های دشوار و اجرای آنها را به روشی انجام دهید که سود متقابل برای شرکت و سهامداران به همراه داشته باشد. کاملا مشخص است که انجام این کارها هرگز آسان نیست.


شما به عنوان کارگزار روابط عمومی چه فکر می‌کنید؟ کدام جنبه از شغلتان بیشتر استرس‌زا است؟


منبع

زمان انتشار: 1394/02/21 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03