|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
موانع کار روابط عمومی ‌مطلوب، آرمانی و کمال گرا

برقرار ارتباط در تمام سطوح و در میان کلیه‌‌ی کارکنان یک سازمان و ارتباط و تفاهم بین یک سازمان و مردم «سرویس گیرندگان» ساده‌ترین تعریف روابط عمومی ‌است و روابط عمومی ‌برای آنکه بتواند وظایف و رسالت‌های واقعی خود را به منصه‌ی ظهور برساند، در اغلب موارد با مشکلات و موانع و معضلات و پیچیدگی‌هایی روبروست و در نتیجه پویایی خود را از دست می‌دهد و صرفاً به کارهای خدماتی و تشریفاتی می‌پردازد و پس از مدتی در مسیر غیراصلی و غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه خود قرار می‌گیرد.

عنوان مقاله: موانع کار روابط عمومی ‌مطلوب، آرمانی و کمال گرا

نویسنده: هوشنگ عباس زاده

 کاوشگران روابط عمومی ایجاد محیط و فضای مناسب برای شکوفایی استعدادهای نهفته کارکنان یک سازمان و رشد فضایل اخلاقی و معنوی و بالا بردن روحیه‌ی تقوی و ایمان و اخلاص و جلب رضای خداوند متعال در انجام کارها و حفظ دستاوردهای مردمی‌که همانا پشتیبانی و تشریک مساعی و علاقه و الفت مخاطبان یک سازمان را دربرخواهد داشت، می‌توان از جمله مهمترین رسالت‌ها و وظایف یک روابط عمومی ‌مطلوب، آرمانی و کمال‌گرا برشمرد.

برقرار ارتباط در تمام سطوح و در میان کلیه‌‌ی کارکنان یک سازمان و ارتباط و تفاهم بین یک سازمان و مردم «سرویس گیرندگان» ساده‌ترین تعریف روابط عمومی ‌است و روابط عمومی ‌برای آنکه بتواند وظایف و رسالت‌های واقعی خود را به منصه‌ی ظهور برساند، در اغلب موارد با مشکلات و موانع و معضلات و پیچیدگی‌هایی روبروست و در نتیجه پویایی خود را از دست می‌دهد و صرفاً به کارهای خدماتی و تشریفاتی می‌پردازد و پس از مدتی در مسیر غیراصلی و غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه خود قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی و کوشش اصلی بر این است که موانع و محدودیت‌های کار روابط عمومی ‌مورد بررسی قرار گیرد که مهم‌ترین این موانع به طور کامل و در بازکاوی و بررسی هر یک از آن‌ها، راهبردها و راهکارهای لازام ارائه خواهد شد که عبارتند از:

* مدیران و مسئولان (مدیریت‌ها) در مقابل روابط عمومی ‌

* عدم خودباوری کارکنان روابط عمومی ‌نسبت به شغل و حرفه‌شان

*عدم ارتباط صمیمانه و دوسویه روابط عمومی ‌با وسایل ارتباط جمعی

*وجود عوامل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و . . . در جامعه مانند میزان بالای استقبال مردم و عدم وجود رقیبان و امثالهم که باعث گمراهی و بی‌تفاوتی روابط عمومی ‌ها می‌شود.

*سطح نامطلوب و تا حدودی پایین میزان تخصص کارکنان بخش روابط عمومی ‌

*طرز تلقی و نگرش ناقص کارکنان سازمان‌ها نسبت به روابط عمومی ‌

*بی‌اطلاعی و عدم شناخت کامل مردم از روابط عمومی ‌


*این مقاله در نخستین همایش بررسی مسائل روابط عمومی ایران ارایه شده است.

منبع انتشار: کاوشگران روابط عمومی 

زمان انتشار: 1394/02/16 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : نویسنده: هوشنگ عباس زاده

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمان‌های نوین به...
1389/09/08

   
مطالعه در وضعیت و عملکرد روابط عمومی های ایران در سالهای اخیر، مورد توجه و اقبال کارشناسان...
1389/09/07

   
امروزه فن آوری به شدت و با حجمی فراوان زندگی و محیط کار ما را تحت تاثیر قرارداده است و بشر...
1389/08/04

آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09