|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
1 0 بازدید 0 نظر
نقش روابط عمومی ‌در ایجاد پیوند مردم با سازمان

در نظام کنونی مدیر روابط عمومی ‌قبل از هر چیز با انسان و نیروی انسانی خرد ورز و متخصص ارتباط دارد و بدون شک هدایت چنین مجموعه انسان‌هایی، مستلزم نگرش عمیق به مقوله فرهنگ، شناخت علمی‌مقوله دانش مدیریت و فن اداره روابط عمومی، شأن و اعتبار و اهمیت آن در عرصه‌های سازمانی و اجتماعی است.

 کاوشگران روابط عمومینویسنده: احمد سرداری:

مدیران موفق در ساختارهای خود، به روابط عمومی ‌سازمان اهمیت ویژه‌ای قائلند. آنان در جستجوی برتری، خلاقیت و ابتکار عمل هستند و کارشناسان مبتکر و ورزیده را به کار می‌گیرند تا از عمل و عکس‌العمل‌های جامعه پیرامون خود آگاهی یابند، انتقادات را بشنوند و به اصلاح رفتار و تولید خود بپردازند و مزیت‌های تولید و یا محصول خود را به گوش جهانیان برسانند و به آن‌ها بقبولانند که به افکار، عقاید، سلیقه و احساساتشان احترام می‌گذارند و در فراسوی خدمات یا تولید، رفاه و سعادت جامعه را طالبند.

بنابراین مدیران به ویژه در سطح عالی سازمان نیاز به شناخت مخاطبان سازمان در جامعه و رقبا از یک طرف و مجموعه امکانات انسانی و مادی خود از طرف دیگر دارند. بی‌دلیل نیست که علم مدیریت، حتی بیشتر از خود کارکنان نیازمندی‌های او را می‌شناسند و بیشتر از آن‌ها به عمق انگیزه‌های او پی برده است و این همه دلیل، اهمیت این مقوله که مدیران و نظام مدیریت احساس می‌کند که برای افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان باید او را خوب بشناسد و به فکر و احساس او احترام بگذارد.

در نظام کنونی مدیر روابط عمومی ‌قبل از هر چیز با انسان و نیروی انسانی خرد ورز و متخصص ارتباط دارد و بدون شک هدایت چنین مجموعه انسان‌هایی، مستلزم نگرش عمیق به مقوله فرهنگ، شناخت علمی‌مقوله دانش مدیریت و فن اداره روابط عمومی، شأن و اعتبار و اهمیت آن در عرصه‌های سازمانی و اجتماعی است. لذا کسی می‌تواند در جایگاه رفیع و تخصصی مدیریت روابط عمومی ‌قرار گیرد که بتواند نوعی تعادل بین مهارت‌های فنی، اجرایی، ادراکی، انسانی، عملیاتی و همین‌طور سیاست‌گذاری‌های استراتژیک و برنامه‌ریزی‌های کلان ایجاد و پل ارتباطی برقرار کند در همین زمینه می‌توان اشاره به چهار اصل راهبردی در مدیریت روابط عمومی ‌داشت:

1.فرآیند آگاهی با تکیه بر نیروی اندیشه و فکر و تفکر و برداشت نو، دانش تخصص و تجربه کاری

2.فرآیند تولد دانش برای استفاده مؤثر و صحیح از منابع مختلف ارزشی، خلاقیت‌های فردی و افزایش شناخت سازمان

3.فرآیند افزایش قدرت پژوهش به منظور حفظ طراوت و موفقیت پویای سازمان و توسعه آزادی، مشارکت و آگاهی فرهنگی

4.فرآیند تکامل و بهبود سازمان جهت توسعه اقتدار تخصصی و تمایلات فرهنگی و حرفه‌ای کارگزاران روابط عمومی ‌

بنابراین با توجه به نکات بالا می‌توان نتیجه گرفت که مدیر روابط عمومی ‌دارای سه نوع مسئولیت است:

مسئولیت حرفه‌ای و تخصصی

مسئولیت اجتماعی و سازمانی

مسئولیت قانونی و سیاسی

ضمناً یادآور می‌شوم که در این مقاله اشاره به شاخص‌های مؤثر در امر روابط عمومی ‌خواهد شد که مفصلاً توضیح و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد:

اصول مدیریت مؤثر در روابط عمومی ‌

مسئولیت‌های مدیر روابط عمومی ‌

توان‌مندی و اثرمندی تخصصی در مدیریت روابط عمومی ‌و عوامل آن

خسارت سوء مدیریت‌ها در روابط عمومی ‌ایران

نقش اساسی مدیریت بهره‌ور در روابط عمومی ‌سازمان‌ها

نقش روابط عمومی ‌در اطلاع رسانی در سازمان‌ها

نقش روابط عمومی ‌در امر توسعه سازمان‌ها پس از اصلاح ساختار اداری کشور

نقش آموزش در روابط عمومی ‌سازمان‌ها


*این مقاله در نخستین همایش بررسی مسائل روابط عمومی ایران ارایه شده است.

منبع انتشار: کاوشگران روابط عمومی 

زمان انتشار: 1393/12/27 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03

   
مرکز آموزش مدیریت دولتی، سمینار آینده نگری روابط عمومی در مدیریت نوین سازمان ها را 17 مردا...
1396/04/03