|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
پنج ابزار رایگان بصری برای روابط عمومی‌ها و بازاریابان

غالبا نه دست اندرکاران روابط عمومی و بازاریابی متبحر در طراحی هستند و نه همه برندها، شرکت‌ها و یا مشاوران ارتباطات از عهده قیمت کالاها و خدماتی که در نتیجه طراحی سطح بالا افراد حرفه‌ای باید بپردازند، برمی‌آیند. بنابراین در این مقاله به پنج ابزار رایگان طراحی اشاره می‌شود که می‌تواند بدون ورشکستگی، کمپین‌های شما را با موفقیت به پیش برد.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

محتوا در دنیای آنلاین اهمیت ویژه ای دارد زیرا کاربران اینترنت به دنبال اطلاعاتی هستند که کنجکاوی آنها را برطرف می‌کند . یکی از مقوله‌ها در حیطه تولید محتوا، بازاریابی محتوا است که به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت، با بهره‌گیری از مطالب ارزشمند و مرتبط به دنبال افزایش فروش و وفاداری مشتریان است. امروزه بیشتر برندها بازاریابی محتوا را پذیرفته و به آن اذعان دارند بویژه هنگامی که به حیطه رسانه‌های تصویری وارد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد 65 درصد مخاطبان برندها از یادگیرندگان بصری تشکیل شده؛ بنابراین حرکت مذکور یک انتخاب عاقلانه برای برندها است .

غالبا نه دست اندرکاران روابط عمومی و بازاریابی متبحر در طراحی هستند و نه همه برندها، شرکت‌ها و یا مشاوران ارتباطات از عهده قیمت کالاها و خدماتی که در نتیجه طراحی سطح بالا افراد حرفه‌ای باید بپردازند، برمی‌آیند. بنابراین در این مقاله به پنج ابزار رایگان طراحی اشاره می‌شود که می‌تواند بدون ورشکستگی، کمپین‌های شما را با موفقیت به پیش برد.

1. Death to the Stock Photo : تصاویر استوک (تصاویری که در سایزهای بسیار بزرگ هستند و مناسب جهت استفاده در طراحی‌ها و کارهای گرافیکی، چاپ و پس زمینه سیستم های بزرگ می باشند) پایه و بنیاد مهمی برای بیان عکس و یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی با واقعیت قدرتمند در بالای یک تصویر جالب هستند. آنها همچنین به تنهایی می‌توانند در پست‌های وبلاگ که از لحاظ بصری نیاز به تقویت دارند، به خوبی عمل کنند. به هرحال، بسیاری از تصاویر استوک عجیب و غریب به نظر می‌‌رسند و یک تصویر بد نمی‌تواند خوانندگان را برای دیدن و به اشتراک گذاردن محتوای شما اغوا نماید.

Death to the Stock Photo یک سرویس ماهانه رایگان است و تصاویری را ارایه می‌دهد که شبیه تصاویر استوک واضح برای رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ و استفاده تجاری نیست. پیام خوش آمدگویی این سایت به مخاطبانش این است: « هدف ما این است که برای خلاقیت مدرن مانند قهوه باشیم ».

سایت‌های دیگر مانند New Old Stock و Unsplash تصاویری با رزولوشن بالا ارایه می‌دهند که شما می‌توانید آن را به هرروشی که دوست دارید ویرایش کنید و دارای محدودیت‌های حق کپی رایت نیست.


2.Canva : این ابزار رویای انجام طراحی توسط خود فرد است با بیش از یک میلیون تصویر استوک، گرافیک و فونت‌های خاص که هر یک از آنها را می‌توان به قیمت یک دلار خریداری کرد و به راحتی به طراحی پوستر، آگهی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر طرح بندی‌های بصری پرداخت.

این وب سایت عملا روشی آسان برای ایجاد تصاویر به شکل حرفه‌ای در راستای هر هدف برندینگ ارایه می‌دهد. Canva در نوامبر سال 2014 تبدیل به یک شبکه اجتماعی شد و بنابراین کاربران آن در حال حاضر می‌توانند در این شبکه مخاطبان را دنبال کنند و یا به دنبال یافتن افراد جدید بر اساس طرح‌هایی باشند که به اشتراک می‌گذارند.

ملانی پرکینز بنیانگذار و مدیر عامل این شبکه گفت: «در طول 15 ماه گذشته، یک میلیون کاربر این شبکه اجتماعی بیش از هفت میلیون طرح خلق کرده‌اند و 460 هزار طرح به تنهایی در هفته گذشته ایجاد شد. اینطور به نظر می‌رسد که داشتن این همه طرح‌های باورنکردنی ایجاد شده در Canva امکان پذیر نیست و هیچ راهی برای افراد وجود ندارد تا آنها را ببینند».

برای استفاده از این سرویس و امکاناتش حتما باید در آن عضو شوید. همچنین در سایت فیلم های آموزشی وجود دارد که به شما در طراحی یک موضوع و اینکه چگونه باید با سایت کار کنید نیز کمک می‌کند .


3.Easel.ly :
کارل گود استاد روزنامه نگاری دانشگاه ایالتی میشیگان و رییس سابق بخش اینفوگرافیک مجله نیوزویک و خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: اینفوگرافیک‌ها می‌توانند برای درک و انتقال بخش عظیمی از اطلاعات خلق شوند. برندهای کوچکتر و ارتباط گران فردی می‌توانند با اینفوگرافیک‌ها به رویه خود ادامه دهند؛ درحالیکه از طریق ابزارهایی مانند Easel.ly می‌توانند در بودجه‌هایشان صرفه جویی کنند. این وب سایت به کاربران طیفی از قالب‌ها را برای خلق یک اینفوگرافیک مناسب همراه با گزینه‌ای برای ایجاد اینفوگرافیک از ابتدا ارایه می‌دهد.

به خاطر داشته باشید هنگام ایجاد اینفوگرافیک مطالب و محتوا را ساده در نظر بگیرید. حتی اگر می‌توانید میزان اطلاعات، رنگ‌ها و فونت‌های داخل تصویر را با یکدیگر متناسب نمایید. این به معنی اجباری بودن این موارد نیست.


4.Adobe Color CC :
اگر نمی‌خواهید از cliché یا فونت‌های مخالف در طرح‌های خود بکار ببرید، اما انتخاب رنگ‌های واقعی برای بصری ساختن چیزهایی که مخاطبان شما می‌خواهند به آن نگاه کنند، ضروری است. پیش از این Adobe Kuler (یک اپلیکیشن کاربردی تحت وب) به شما کمک می‌کرد تا با توجه به رنگ مورد علاقه خود یک تم رنگ دلخواه برای طرح‌های بصری خود ایجاد نمایید. کابران می‌توانستند از چرخه رنگ یا آپلود یک گرافیک برای بدست آوردن پیشنهادهای تم رنگ استفاده کنند، تم‌های خودشان را خلق کنند و یا در پایگاه‌های داده، موارد ایجاد شده عمومی توسط کاربران را جستجو نمایند.

اگرچه تم‌ها می‌توانست ذخیره شده و قابل انتقال به همه اپلیکیشن‌ها و محصولات شرکت ادوب بود، اما هر تم پنج رنگی کدهایی را برای هر رنگ نمایش می‌دهد که تقریبا در هر ابزار طراحی دیگری قابل استفاده است.


5.EZGIF
: برای مدیران اجتماعی و برندها، فایل‌های GIF حتی می‌تواند قدرتمندتر از تصاویر باشد. به هرحال ، ایجاد این انیمیشن‌های لوپ خیلی دشوار نیست.

EZGIF مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین ساده و رایگان جهت ویرایش تصاویر متحرک با فرمت GIF است. در این وب سایت شما می‌توانید با آپلود تصاویر مورد نظر فایل GIF بسازید و یا از ابزار برش، تغییراندازه، بهینه سازی و افکت گذاری GIFهای موجود استفاده نمایید ـ کاربران می‌توانند به مانند یک GIFساز، این فایل‌ها را آپلود و یا به فایل‌های GIF لینک نمایند.

یک استراتژی بازاریابی محتوا بهترین راه برای ایجاد وفاداری به برند شما است و ترکیبی از محتوای متنی و بصری می‌تواند به شما  کمک کند تا وفاداری برند را ایجاد و افزایش دهید. 


منبع

زمان انتشار: 1393/12/09 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04