|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نفوذ در رسانه‌ها، شاه کلید موفقیت روابط عمومی هتل

خبرنگارانی که برای شما کار می‌کنند و اخبار فعالیت‌های شرکت شما یا هتل‌های تحت پوشش تبلیغاتی شما را منعکس می‌کنند، نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. با در نظر داشتن این موارد، در زمان فرا رسیدن اتفاقات مهم در عرصه‌ی هتلداری- مانند زمان اوج سفرها یا جشنواره‌ها- هیچ گاه دستتان خالی نخواهد ماند .

 کاوشگران روابط عمومی- روابط عمومی برای هتل‌ها هم نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، درست مثل جاهای دیگر. باید درست فکر کرد، روابط عمومی در جایی مثل هتل دقیقاً با شکل‌گیری احساسات و درک آدم‌ها سر و کار دارد. در حقیقت روابط عمومی با خلق مجموعه پیام‌های دقیق و درست از یک هتل روبرو است. روابط عمومی در هتلداری با بازاریابی و تبلیغات مناسب هم در ارتباط تنگاتنگ است. یک تیم روابط عمومی موفق در یک هتل باید با مجموعه‌ی دستاوردها، ابداعات و ابتکارهای حوزه‌ی تبلیغات و روابط عمومی از نقاط مختلف جهان و از شرکت‌های مطرح آشنا باشد و طرز استفاده و بهره‌برداری از رسانه‌ها در راستای اهداف خود را نیز یاد بگیرد .

شما در زیر می‌توانید با تجربیات و اقدامات گروهی موفق در عرصه‌ی روابط عمومی هتل یعنی گروه بین‌المللی «هاوکینز »[1] آشنا شوید :


ما در ابتدای کارمان، یک دکه روابط عمومی بودیم
!

ما وقتی کارمان را به عنوان یک آژانس روابط عمومی شروع کردیم، سیار بودیم؛ یعنی به نقاط مختلف سفر می‌کردیم تا کار پیدا کنیم؛ کار در استراحت‌گاه‌ها یا باشگاه‌ها جزء فعالیت‌های ما بود و این شد که به کار هتل و هتلداری علاقه‌مند شدیم. همین مسافرت‌ها و هتل‌های مختلف باعث شد ما با کله گنده‌های صنعت روابط عمومی هتلداری آشنا شویم. از همه مهمتر تلاش ما در صحنه‌ی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود به طوری که ما را به یکی از کارشناسان رسانه و شبکه‌های خبری و اجتماعی تبدیل کرد تا از طریق آنها بیشترین آگاهی را درباره‌ی این صنعت در دیگران ایجاد کنیم .

چرا روابط عمومی یک هتل مهم است؟

بسیاری از هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی یک اشتباه بزرگ می‌کنند و آن نادیده گرفتن روابط عمومی بخصوص تیم‌های سفری است. هتل‌ها شاید تبلیغات بازرگانی انجام دهند اما همیشه در استفاده از کمک و هنرهای مختلف تیم‌های روابط عمومی ناکام می‌مانند. به این ترتیب از انبوه کارشناسان هنری و تبلیغاتی این تیم‌ها و نیز ارتباطات گسترده‌ی آنها با تیم‌های رسانه‌ای و خبری و تجربیات آنها در زمینه‌ی مدیریت بحران نیز محروم می‌شوند .

تیم روابط عمومی هتلداری بین‌المللی هاوکینز در اعزام گروه‌های متخصص روابط عمومی برای گروه‌های هتلی تفریحی، آموزشی و مسافرتی سرآمد است. ما تمرکز خود را روی تیم‌های متخصص در امور سبک زندگی و نیز برندهای مطرح روابط عمومی در امر برندهای لوکس قرار داده‌ایم. ارایه‌ی تصویر مناسب از هتل یا هر محل تفریحی و مسافرتی دیگر و همچنین مدیریت انگاره‌ی آنها، اصلی‌ترین هدف و وظیفه‌ی یک تیم مجرب روابط عمومی است. اما وظیفه‌ی نهایی که آژانس روابط عمومی حک کردن چهره‌ی مناسب از یک هتل در ذهن مسافر است. یک تیم خوب روابط عمومی کاری می‌کند تا نام و آوازه‌ی یک مجتمع هتلداری در درازمدت با ذهن مخاطب و مسافر آمیخته شود و حس اعتماد و وفاداری او را به دست آورد. ارتقای سطح نگرش و بینش مسافر از چهره‌ی یک هتل از اهم وظایفی است که یک تیم قوی روابط عمومی خود را موظف به انجام آن می‌داند. یک تیم روابط عمومی برای سِنت سِنتِ پول‌های یک هتل در امر تبلیغات اهمیت قایل می‌شود. در زمانه‌ای که ارتباطات حرف اول و آخر آن را می‌زند و همه‌ی داده‌ها از راه دور کنترل و به اشتراک گذاشته می‌شوند، یک تیم مسافرتی و متحرک هتلداری با چالاکی خود می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری در زمینه‌ی بازاریابی مسافر برای مجموعه‌ی هتل‌ها فراهم نماید .


نفوذ در رسانه‌ها، شاه کلید موفقیت روابط عمومی هتل

روابط عمومی برای هتل‌ها گستره‌ی وسیعی از سبک‌های مختلف زندگی و مسافرت را شامل می شود. این کوشش‌ها می‌توانند شامل بازاریابی برای هتل‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، تبلیغات مکتوب – شامل بولتن‌های خبری- برای مسافرخانه‌ها، مُتل‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی، تبلیغات رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی برای هتل‌ها و مراکز تفریحی، تبلیغ و ارایه‌ی برنامه‌های غذایی هتل‌ها، تبلیغات برای جشنواره‌ها، تخفیف‌ها، اتفاقات مهم فصلی و برنامه‌های ویژه‌ی هتل‌ها و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر برای تبلیغ امکانات هتلی باشند. اما همه‌ی این تلاش‌ها به اندازه‌ی تبلیغات رسانه‌ای و حضور پُر رنگ در شبکه‌های مجازی و غیرمجازی اهمیت ندارند .

مانند همه‌ی کشتی‌ها که ارزشمندترین اشخاص آنها، ملوانان‌شان هستند، یک تیم روابط عمومی- در کنار اهمیت دادن به موضوعاتی مثل مسافرت‌های مختلف و متنوع کاری برای بازاریابی، تبلیغ برند خود، به‌روز رسانی سبک‌های مختلف تبلیغی- بیشترین توجه و دقت را در زمینه‌ی انتخاب و آموزش کارکنان روابط عمومی به کار می‌بندد. علاوه بر این جمع خبرنگارانی که برای شما کار می‌کنند و اخبار فعالیت‌های شرکت شما یا هتل‌های تحت پوشش تبلیغاتی شما را منعکس می‌کنند، نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. با در نظر داشتن این موارد، در زمان فرا رسیدن اتفاقات مهم در عرصه‌ی هتلداری- مانند زمان اوج سفرها یا جشنواره‌ها- هیچ گاه دستتان خالی نخواهد ماند .


اهمیت کارشناسان حوزه‌ی رسانه در عرصه‌ی تبلیغات درون و برون مرزی

باید بدانید تعداد تیم‌های روابط عمومی که به برندی لوکس در عرصه‌ی تبلیغات تبدیل می‌شوند و خواهان بسیاری پیدا می‌کنند، بسیار اندک است. به عنوان مثال، ذخیره‌ی اطلاعاتی مجموعه شرکت هاوکینز شامل پنج هزار نمونه سبک زندگی و تبلیغاتی، ارتباطات با افراد شاخص و موسسات نمونه و نیز گروه‌های مختلف روابط عمومی در سرتاسر خاک ایالات متحده آمریکا است. این بانک اطلاعاتی باعث می‌شود شما در موقعیت‌های مختلف و برای مشتریان متنوع، همیشه چیزی برای ارایه داشته باشید .

شما باید در همه جا و همه زمینه ها آشنا و دوست داشته باشید. یکی از این تیپ افراد، نویسندگانی است که در حوزه‌ی گردشگری، جهانگردی و مسافرت قلم می‌زنند. خیلی مهم است که چه تصویری از هتل یا مُتل شما در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف نشان داده می‌شود. آیا شما یک استراتژی مکتوب و آسان درباره‌ی ارتباط تیم‌های سیار روابط عمومی خود با روزنامه‌ها و مجلات محلی و ملی و نیز نشریات تجاری و گردشگری دارید؟ دقت کردن به این مسایل بسیار کوچک می‌تواند دکه‌ی روابط عمومی شرکت شما را به یک شرکت عظیم و بین‌المللی مشاوره‌ی بازاریابی و روابط عمومی تبدیل نماید .

 

منبع - hawkprترجمه از محمود بدرلو

[1] - شرکت بین المللی روابط عمومی و بازاریابی  Hawkins شرکتی موفق در امر بازاریابی و تبلیغات هتل و مراکز اقامتی است که در نیویورک آمریکا مستقر است .

 

منبع: شفقنا

زمان انتشار: 1393/12/07 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه‌تنها باید...
1393/11/04

   
یکی از بهترین ابزارهای تبلیغ ایجاد وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها برای تبلیغ هتل است. این وبلاگ‌ها ...
1393/07/07

آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09