|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نقش روابط عمومی  در پیاده سازی کار تولید محور

نقش روابط عمومی در اجرائی شدن اصل 44 قانون اساسی و حرکت در مسیر تشویق افراد به سرمایه گذاری با محوریت کار افرینی و اشتغال منتج به افزایش تولید از بخش های دیگر بسیار مهم است

 کاوشگران روابط عمومی- سعید معادی :

 چنانچه اگر عزم ملی برای تحقق آرمان های اقتصادی از جمله حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و پرداختن به صنایع تولید محور، کار محور و سرمایه محور جزم شده باشد، بی تردید تحقق کامل این امر مستلزم رویکرد صحیح و منطقی به مولفه های نظیر اعتماد سازی،شفاف سازی ، خود باوری ،بازنگری و بازمهندسی مجموعه قوانین موجود در این راستا است  و در مقابل  تلاش در رفع موانع تقنینی و تصویب و اعمال قوانین و دستورالعمل های حمایتی است. مضاف بر اینکه فراهم نمودن شرایط لازم در امر  سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه ایرانی حتی در آنسوی مرزها توام با امکان  تغیر در دیدگاه اقتصادی مردم و سرمایه گذاران  از روی آوری به دلالی و واسطه گری به کار تولید محور، در قالب  برنامه ریزی اصولی و قابل اجراء  است . در شرایطی که فشارهای بین المللی و تحریم ها و سخت گیریها برای کشور افزایش یافته،است ضروری است تا از لحاظ عمومی، ترجیح تولیدات داخلی و ملی نسبت به محصولات خارجی از طریق رسانه ها  و نهاد های فعال در این عرصه از جمله روابط عمومی ها برای مردم فرهنگ سازی شود و باید این وا قعیت را بپذیریم که تولید و مصرف محصولات ملی علاوه بر صرفه جویی ارزی، غرور ملی را نیز به همراه دارد.

بنابراین اهدافی همچون هدایت افکار عمومی به سمت اولویت‌های ایران اسلامی، توجه ویژه به ایجاد همدلی و همفکری بین مردم و مسئولین، زمینه سازی برای افزایش تولید داخلی از نظر کمی وکیفی، جذب و بکارگیری سرمایه‌های عظیم ملی در مسیر توسعه و عمران کشور و نهایتاً ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، برخورداری از مواهب زندگی برای همگان و استقلال اقتصادی در دنیای پر رقابت و تحول گرای کنونی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد و بی تردید تصدیق خواهید کرد که تحقق این امر با استفاده از ظرفیت و نقش بی بدیل رسانه ها و  به ویزه روابط عمومی ها به عنوان محوریت اصلی در این عرصه عملی خواهد شد

ضمن آنکه حمایت از تولید ملی  با رویکرد کار تولید محور را  می توان پیش نیاز رفع وابستگی به واردات کالای خارجی و افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی دانست  و در مقابل حمایت از تولید داخلی و افزایش صادرات را در نهایت راهی که  منجر به جهش رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه خواهد شد. قلمداد کرد و همه اینها مطالباتی است که روابط عمومی به عنوان یک نهاد اثر گذار می تواند با استفاده از ظرفیت رسانه ای و بهره گیری از ابزار اطلاع رسانی در ابعاد و اشکال مختلف  دنبال و پیگیری نماید

 مضاف براینکه اهمیت ویژه کار تولید محور با استفاده از ظرفیت و سرمایه ایرانی داخل کشور و یا سرمایه های ایرانی  خارج از کشور  زمانی مشخص می‌شود که از دید ارزش افزوده، اشتغالزایی و نسبت آن با تورم مورد توجه قرار گیرد. از طرفی هر چه بر توانایی تولید با اتکاء به  کار تولید محور در  کشور افزوده شود، علاقه به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌های مختلف تولیدی نیز افزون می‌شود و این امر، راهگشای معضلات اقتصادی و البته اجتماعی کشور خواهد بود و در این راستا روابط عمومی می تواند برای نقش آفرینی صحییح خود ، شرایط لازم را با  توانمند سازی  برای اثر بخشی بیشتر  در قابلیت های مختلف اعم مدیریت ارتباطات ، مدیریت اطلاعات ، مدیریت اطلاع رسانی، مدیریت تصویر پردازی ، مدیریت اعتماد ساری ، مدیریت مسئولیت پذیری ، انعطاف پذیری ،تعهد و پایبندی در ابعاد و اشکال مختلف به صورت تعهد نسبت به مشتریان یا ارباب رجوع ، تعهد نسبت به سازمان، تعهد نسبت به خود، تعهد نسبت به افراد و گروه کاری، تعهد نسبت به کارو.........را به عنوان مولفه های جدی دنبال نماید .

بنابراین اگر دولت در کنار این فعل و انفعالات و نقشی که روابط عمومی به عنوان یک نهاد جریان ساز می تواند در تنویر افکار عمومی و ایجاد میل و اشتیاق بین صاحبان ایده و حرف و کارافرینان و سرمایه گذاران و یا سایر اقشار و آحاد مختلف اجتماعی بر مشارکت بیشتر ایفاءنماید، دست از تصدی‌گری بردارد و مسوولان نسبت به اجرای کامل اصل 44 اهتمام ورزند، بخش خصوصی نیز با اشتیاق بیشتری در جهت افزایش بهره‌وری و کارآیی بنگاه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری جدید گام می‌نهد. زیرا تعیین سیاست های جدید اصل 44 قانون اساسی برای اهدافی چون دستیابی به کارائی اقتصادی، ایجاد فضای رقابتی و به تبع آن رقابت پذیر کردن شرکت های داخلی ( برای داشتن توان تعامل با محیط تجاری جدید ) تشویق اقشار مردم به پس انداز و سرمایه گذاری ، ایجاد مشاغل جدید و مبارزه با معضل بیکاری ( که در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را به صورت جدی به چالش کشیده است. ) و در نهایت تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته است . به عبارت دیگر اجرائی نمودن اصل 44 را می توان راهی برای تحقق حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و پرداختن به صنایع تولید محور، کار محور و سرمایه محور قلمداد کرد.

 پس نقش روابط عمومی در اجرائی شدن  اصل 44 قانون اساسی و حرکت در مسیر تشویق افراد به  سرمایه گذاری با محوریت کار افرینی و اشتغال منتج به افزایش تولید  از بخش های دیگر بسیار مهمتر است، زیرا کل اصل 44 قانون اساسی از سوی دولت در حوزه نظارت خلاصه می شود و با توجه به اینکه مقوله نظارت یک امر کیفی است نه کمی، وظایف روابط عمومی را دوچندان می کند تا با فرهنگ سازی علمی و حرفه ای و نیز استمرار، درگیر کردن مردم، آموزش همگانی، اعتمادسازی، ایجاد فضائی برای واگذاری شرکت ها توسط دولت کمک کنندتا اصل 44 قانون اساسی جایگاه خود را بدست آورد و زمینه مشارکت جدی و همه جانبه مردم به ویزه تحصیل کرده گان دانشگاهی را که دارای توان علمی و تجربی می باشند بیش از پیش فراهم سازد ..

 نکته آخر اینکه حرکت در مسیر توسعه، نیازمند تغیر در فکر و ایجاد یک شخصیت جدید .و بازخوانی و بازمهندسی  داشته ها و یافته ها و ظرفیت های موجود می باشد  و روابط عمومی می تواند با استفاده از ابزاز و سازو کار جدید به سمت کار هنری، خلاق، با نشاط و کاملا متضمن درک موقعیتی، سوق  داده شود و و با توانمندسازی  خود امکان معرفی مزیت های رقابتی سازمان  ها و یا هر نهادی که در عرصه کار تولید محور می توان نقش آفرین و اثر گذار باشد تقویت کند تا بتواننداز طریق : فرهنگ سازی و عملی کردن ، اعتماد سازی ، بحران ستیزی ( پیشگیری از بحران و حل و فصل بحران ) ،اعتبار سازی برای سازمان ، روش اعتبار سنجی سازمان ،ظرفیت سازی وو آینده نگری شرایط را برای توسعه پایدار فراهم سازد . 

زمان انتشار: 1393/10/06 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
روابط عمومی ها بهترین منبع برای سنجش افکار عمومی و بستر ساز تصمیم گیری های مردم هستند
1393/09/29

   
برنامه هنرهشتم رادیو گفت و گو روز سه شنبه 18 آذر ماه به بررسی انواع روابط عمومی، توجیه گر،...
1393/09/19

   
مدیر روابط عمومی و عضو ارشد تحریریه روزنامه اقتصادی آسیا گفت: روابط عمومی حرفه ای کارآمدی ...
1393/09/17

   
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روابط عمومی کاری مدیریتی، پژوهش محور و مبتنی بر مخاط...
1393/09/10

   
با سنجش افکار عمومی‌ هر کس یا هر سازمانی می‌تواند نسبت به مسایل جامعه شناخت پیدا کند. راه ...
1393/09/09

   
برای داشتن یک کارگزار خوب روابط عمومی ارایۀ یک نسخه آموزشی کارساز نیست.داشتن ویژگی های مور...
1393/08/07

آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09