|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
10 نکته داستان سرایی برای روابط عمومی‌ها

داستان‌ها می توانند فکر، احساس و عمل را تغییر دهند. بنابراین مدیران و کارگزاران روابط عمومی‌ها با استفاده از این ابزار می‌توانند به شیوه‌ای مناسب، پیام سازمان و برند سازمانی خود را به گوش مخاطبان برسانند که گاه موجب اعتماد سازی و تمایز در میان دیگران می‌شود

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

زمانی فردی شاغل در روابط عمومی نیازمند آن شد تا روابط خود با مخاطبانش را بهبود ببخشد. اما چگونه می‌توانست این ماموریت و وظیفه خود را کامل کند؟ برای رسیدن به این هدف، او به بیان یک داستان با چندین عنصر کلیدی شامل شفافیت، علاقه انسانی، احساسات و تصاویر پرداخت.

در طول دهه گذشته، عرصه روابط عمومی به یک تجربه بلادرنگ که به سرعت در حال پیش رفتن است، تبدیل شده است. اما هنوز حتی با وجود این تکامل، تاثیر داستان سرایی برای یک سازمان همچنان به عنوان سنگ بنا باقی مانده است.  برای راهنمایی و کمک جهت گفتن داستان فوری، Alisa Agozzino ، دکترا و استادیار روابط عمومی در دانشگاه اوهایو شمالی،  به 10 نکته مفید اشاره می‌کند که می‌تواند راهنمای روابط عمومی‌ها در داستان سرایی باشد
.

1.     ارتباطات بخشی از آرایش انسانی شما است. آنهایی که به دنبال کسب اطلاعات هستند در حال حاضر نیاز به برقراری ارتباطات را اعلام کرده‌اند. با ارایه یک داستان آنها می‌توانند به برقراری ارتباط خود با دیگران جامه عمل بپوشانند.


2.    
در داستان سرایی خود صریح و شفاف باشید. ارایه جزییات به روشی که همه خوانندگان قادر به درک آن باشند یکی از نکات مهم است و همچنین آنها را دعوت خواهید کرد به اینکه  بیشتر بدانند. این فرصتی برای شما است تا پیام‌های کنترل شده تولید کنید که بتواند در امتداد، به دیگران نیز منتقل شود.


3.نحوه متفاوت بودن خودتان را نشان دهید. تفاوت‌های منحصر به فرد، شما را از بقیه متمایز می‌سازد.


4.همه چیز داستان درباره شما نیست.
به خاطر داشته باشید اکثر تعاریف روابط عمومی‌ها، اغلب حاوی برخی سخن پردازی‌ها درباره روابط سودمند متقابل است. اطمینان حاصل کنید که سرنخ اتصال داستان به خواننده را از دست نداده باشید.


5.لازم نیست تا هر داستان را کامل و اساسی ایجاد کنید.
خوانندگان به خلق داستان توسط شما رونق می‌دهند. به مخاطبان کلیدی و مهم خود گوش دهید و به آنها اجازه دهید تا به ارایه محتوا از طریق داستان‌هایی که می‌گویند، به شما کمک کنند.


6.همه چیز را در چند جمله اول داستان بیان نکنید. وقتی در حال خواندن داستانی هستید، رسیدن به آخر نیمی از جذابیت و سرگرمی داستان است. در جهان بلادرنگ و گزنده امروز، داستان را با نمایش تمام وقایع برای هر چه زودتر رسیدن به خط پایان، قربانی نکنید با این روش جوهر داستان سرایی را در طول مسیر از دست می‌دهید. 


7.گوش دهید و ترکیبات کلیدی تنظیم نمایید. یک زمینه عمومی و مشترک بیابید، جایی که داستان شما می‌تواند به نقاطی متصل شود.


8.به سوال « که چی؟» پاسخ دهید. اگر داستان هیچ نکته‌ای ندارد پس چرا دارای اهمیت است؟ به خوانندگان خود بگویید که اهمیت داستان کجاست و موضوع آن چیست.


 9.تصاویر سرگرم کننده هستند و می‌توانند به داستان سرایی کمک کنند. مطمئن شوید که تصاویر شما با محتوای تولیدی مطابقت دارد و اینکه آن تصاویر واقعا برخی چیزها را به ذهن و خاطر خواننده اضافه می‌کند.


10.داستان را ساده طرح نمایید. اگر چه ممکن است سعی شما برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب باشد اما در نهایت شما در حال تلاش برای به اشتراک گذاردن تجربه‌ای هستید تا آن را طنین انداز نمایید. نیازی نیست که داستان خود را تو در تو و با زبان پیچیده بیان کنید.

داستان‌ها می توانند فکر، احساس و عمل را تغییر دهند. بنابراین مدیران و کارگزاران روابط عمومی‌ها با استفاده از این ابزار می‌توانند به شیوه‌ای مناسب، پیام سازمان و برند سازمانی خود را به گوش مخاطبان برسانند که گاه موجب اعتماد سازی و تمایز در میان دیگران می‌شود

http://www.prnewsonline.com

 

 

زمان انتشار: 1393/09/12 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
داستان سرایی را می توان موج جدیدی در بازاریابی برند قلمداد کرد. تعریف داستان یک برند و شرک...
1392/03/26

   
خود روابط عمومی، صورتی از قصه‌گویی کلاسیک است، با این تفاوت که به جای استفاده در حوزه سرگر...
1392/03/25

   
همه چیز بی‌درنگ شده است! البته بی‌درنگ ترجمه‌ای برای real-time است. سیستم‌عامل بی‌درنگ، وب...
1392/03/14

آخرین مطالب
   
هر چند ما امروز می‌توانیم از پیغام‌ها و پیشنهادهای متنوع برای جلب توجه مشتریانمان استفاده ...
1396/02/06

   
برترین‌های دومین جشنواره خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری م...
1396/02/06

   
گردهمایی سالانه مسئولان روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی کشور با محوریت افکارسنجی در روابط ع...
1396/02/06

   
تا به حال شده پول بلیت هواپیما را داده و حتی در زمان پرواز روی صندلی خود بنشینید ولی ناگها...
1396/02/06

   
اگر فردی در تیم شما کاری را به روشی که شما خواسته ­اید انجام نداده است با آنها بواسطه اشتب...
1396/02/06

   
تبلیغات انتخاباتی بیشتر از آنکه به قوانین احتیاج داشته باشد به شفاف سازی نیازمند است. بهتر...
1396/02/06

   
بسته بندی های رنگارنگ، شعارهای تبلیغاتی آهنگین، شخصیت های کارتونی سرگرم کننده، بازی ها و ا...
1396/02/06

   
فراخوان سمینار «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» که قرار است 13 و 14 تیرما...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمین همایش روابط عمومی های دستگاه ه...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با تشریح نقش روابط عمومی ها در مشارکت حداکثری مردم در انت...
1396/02/04