|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
1 0 بازدید 0 نظر
برقراری ارتباط؛ اصل حاکم در روابط عمومی

برقرای ارتباط قوی همیشه در قلب یک روابط عمومی موفق بوده است. ما باید به وسیله اندازه‌گیری کیفیت برقراری روابط، قادر به تعیین ارزش روابط عمومی باشیم و همچنین باید توانایی گسترش برنامه‌های ارتباطات خود را از طریق ارزیابی تاثیر این برنامه‌ها و ارتباط آنها با شاخصه‌های روابط داشته باشیم.

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:


عملکرد روابط عمومی‌ ها دستخوش تغییرات به یاد ماندنی است. دنیای دیجیتال همواره در حال تحول، نحوه ارتباطات ما را تغییر داده است.  برای بسیاری از شرکت‌های روابط عمومی همراه شدن با این تغییرات یک وظیفه و مسئولیت دلهره آور است. با این حال، در صنعت روابط عمومی یک چیز یکسان باقی می ماند و آن برقراری ارتباط با دیگران است.بسیاری از رهبران در آژانس‌های روابط عمومی معتقدند آنچه که لازم است همه نسبت به آن اقدم کنند ارسال بیانیه مطبوعاتی و یا تولید محتوای رسانه اجتماعی برای مشتریان خود است. هیچ چیز نمی‌تواند از حقیقت فراتر رود.

یک بیانیه مطبوعاتی می‌تواند بخش جدایی ناپذیر هر کمپین روابط عمومی خوب باشد و همچنین ایجاد محتوا در رسانه اجتماعی به این عملکرد کمک می‌کند. با این حال، برقراری روابط پایدار با رسانه‌های سنتی و وبلاگ نویسان تلاش‌های روابط عمومی و رسانه‌ای شما را به سطح بعدی هدایت می‌کند. 

برقرای ارتباط قوی همیشه در قلب یک روابط عمومی موفق بوده است. امروزه با کوچک شدن اتاق‌‌های خبر، ارتباط‌ بیشترین اهمیت را در داستان سرایی یافته‌اند. اغلب می‌شنویم که بازاریابان ارشد ـ از شرکت‌های بلوچیپ(blue chip ) گرفته تا شرکت‌های استارت اپ( start up )ـ از ارزش کار با رسانه‌های سنتی سوال می‌کنند. حقیقتا برای بسیاری از آنها، صدور یک بیانیه رسانه‌ای و یا تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی کافی است. چرا؟ برای اینکه آنها یک مشاوره ناقص از شرکت‌های روابط عمومی خودشان گرفته‌اند.

حقیقت این است: شرکت‌هایی که جوهر بیشتری دریافت می‌کنند آنهایی هستند که با شرکت‌های روابط عمومی کار می‌کنند که روابط طولانی مدت خود با رسانه‌ها را حفظ کرده‌اند. بنابراین وقتی زمان آن فرا می‌رسد که شرکت روابط عمومی دیگری به خدمت بگیرید، موارد ذیل را در ذهن خود داشته باشید:


1. اگر شما شرکتی هستید که می‌خواهید سرو صدایی در صنعت غذایی به راه بیندازید، از شرکت‌های روابط عمومی خود سوال کنید. کسانی که نویسندگان و بلاگرهای برتر در زمینه  غذایی هستند. اگر آنها نتوانستند پاسخ دهند احتمال اینکه شما با شرکت‌های روابط عمومی نامرتبط کار کنید، وجود دارد.


2. آیا شرکت روابط عمومی شما به راحتی یک بیانیه را بر روی خط خبری منتشر می‌کند و منتظر می‌ماند تا از رسانه‌ها درباره آن بشنود. اگر چنین است، شما باید روابط خود با آنها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. یک روابط عمومی موفق از طریق ارتباطاتش کار می‌کند؛ درست‌ترین رسانه را انتخاب کرده و زمانی را برای به اشتراک گذاردن خبرهای مشتریانش اختصاص می‌دهد.


3. آیا روابط عمومی شما درحال دستیابی به مخاطبان یک موضوع است؟ چه آن رسانه‌های سنتی و یا دیجیتال باشد، شرکت روابط عمومی نیازمند آن است که ترکیب جمعیت شناسی شما را درک کرده و  اینکه چگونه می‌تواند با بهترین روش به مخاطبان دست یابد. رویکرد
splatter برای تامین پوشش رسانه‌ای، فعالیت‌های اندکی برای ساخت یک برند شرکتی در دراز مدت انجام داد و مهمتر از آن موقعیت شما به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خودتان با رسانه‌ها است.


4. آیا شما با شرکت‌های روابط عمومی دارای استعدادهای برتر همکاری می‌کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است چرا؟ وقتی شرکت‌های روابط عمومی برای کسب و کار جدید ایجاد می‌شوند، همیشه بهترین نیروهای خود را می‌آورند. مطمئن شوید زمانی که فعالیت شما آغاز می‌شود؛ آنها در تیم شما باقی می‌مانند و شما قربانی تاکتیک‌های جلب و تغییر ( نوعی روش فروش که با آگهی‌های اغراق آمیز مشتری را جلب نموده و کالای آگهی نشده را به او می‌فروشند) آنها با نیروی کار کم تجربه نخواهید شد. نیرویی که حتی ممکن است ارتباطات لازم برای کسب پوشش رسانه‌ای را برقرار نسازد. 


بنابراین ما باید به وسیله اندازه‌گیری کیفیت برقراری روابط، قادر به تعیین ارزش روابط عمومی باشیم و همچنین باید توانایی گسترش برنامه‌های ارتباطات خود را از طریق ارزیابی تاثیر این برنامه‌ها و ارتباط آنها با شاخصه‌های روابط داشته باشیم. روابط عمومی یک سازمان را موثرتر می‌سازد،زمانیکه افراد را به عنوان بخشی از فرایند مدیریت شناسایی می‌کند و برنامه‌های ارتباطی را برای توسعه و حفظ روابط موثر طولانی مدت بین مدیریت و آن افراد انجام می‌دهد.


منبع:
http://www.prdaily.com/mediarelations/Articles/In_PR_relationships_are_still_paramount_17310.aspx

زمان انتشار: 1393/07/09 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03

   
مرکز آموزش مدیریت دولتی، سمینار آینده نگری روابط عمومی در مدیریت نوین سازمان ها را 17 مردا...
1396/04/03

   
طبق گفته رئیس سازمان تنظیم ارتباطات روسیه، اگر «تلگرام» اطلاعات لازم درباره شرکت کنترل کنن...
1396/04/03

   
اینستاگرام امکانات بیشتری را برای بخش پخش زنده خود در نظر گرفته و امکان داده تا کاربران بت...
1396/04/03

   
گوگل اسکن محتوای جیمیل برای ارسال آگهی‌های هدفمند را متوقف کرد
1396/04/03

   
. باید پذیرفت اصول مشتری مداری در بانک ها تابع ابزارهایی است که قرض الحسنه ها به عمده آنها...
1396/04/03

   
ضرابخانه سلطنتی روی هر دسته از سکه هایی که تولید می کند، مهر مخصوصی را حک می کند. در زمینه...
1396/04/03