|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
1 0 بازدید 0 نظر
شش روش معامله با مشتری بی‌ توجه در روابط عمومی

مشتری یک دارایی استراتژیک است و اگر سازمان‌ها، شرکت‌ها به دنبال بقای کسب و کار خود هستند لازم است شناخت دقیفتر و بیشتری از مشتریان کسب نمایند تا بتوانند ارتباط موثری با آنها برقرار نمایند. به مشتری خود میدان بدهید تا بتواند انتخاب کرده و تصمیم گیری نماید چرا که آنها قوانین و اصول بازی را تغییر داده‌اند.وقت مشتریان بسیار ارزشمند است. به همین دلیل است که مشاوران روابط عمومی و تبلیغ کنندگان را برای انجام کارشان استخدام می‌کنند.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

دنیای کسب و کار امروز بر پایه مشتری مداری استوار شده است به گونه‌ای که ارایه و گسترش خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل تا حدودی غیر ممکن است. مشتری امروز از حالت دنباله رو تولید کننده به هدایت کننده سرمایه گذاران، تولید کنندگان و فروشندگان تبدیل شده است و لذا موفقیت یا عدم موفقیت هر کسب و کاری در گرو جلب توجه و رضایت او است. اما در برخی مواقع مشتریانی وجود دارند که نسبت به کالا و خدمت ارایه شده بی توجه هستند. یافتن راه‌های چگونگی معامله با اینگونه از مشتریان، مشکلی است که تقریبا تمامی مدیران با آن مواجه هستند. 

برای ایجاد یک کمپین، دارای یک ایده عالی هستید و یا یک بخش فوری از مکاتبات که لازم است به تایید برسد. شما آن را برای مشتری ایمیل کرده اما پاسخی دریافت نمی‌کنید. یک ایمیل پیگیری ارسال کرده اما باز هم خبری نیست و به همین ترتیب تا اینکه با مشتری تماس گرفته و بسیار از شما عذرخواهی می کند و به شما می‌گوید که خیلی سریع ایمیل ارسالی شما را مشاهده می‌کنند اما باز هم پاسخی دریافت نمی‌کنید.

این مشکل به طرز شگفت‌اوری شایع است و بیشتر کارگزاران روابط عمومی‌ها درتلاش برای مقابله با آن هستند. در اینجا شش نکته بیان می‌شود که در مواجه با مشتری بی توجه که نمی‌خواهد در بخش مهمی از کار به شما برگردد، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

1. به خاطر داشته باشید که همه چیز درخدمت شما نیست. مشتریان شما افرادی پرمشغله و درحال اداره شرکت‌های بزرگ هستند. برخی مواقع علیرغم همه تلاش‌های موثرتان، شما به عنوان اولویت آنها در آن لحظه محسوب نمی‌شوید. مداومت داشته باشید. اگر دارای یک ایده خوب باشید و یا موضوعی برای آنها اهمیت داشته باشد؛ به سوی شما بازخواهند گشت.

2. بیشتر از ارسال ایمیل با آنها تماس بگیرید. برخی از بهترین مدیران در چک کردن ایمیل به شدت بد هستند. آنها پیام‌های بر روی دستگاه‌های تلفن همراه را می‌خوانند و فکر می‌کنند که «بعدا در این باره اقدام می‌کنم». تا زمانی که آنها به محل کار برگردند، 100 ایمیل دیگر دریافت می‌کنند که لازم است به همه آنها رسیدگی کنند.بنابراین اگر شما بدنبال دریافت پاسخ ایمیل خود هستید از برقراری تماس تلفنی ترسی نداشته باشید.


3. بررسی کنید که آیا مشتری می‌داند چه کاری باید با آنچه شما ارسال کرده‌اید، انجام دهد و چرا مهم است. برخی دست اندرکاران روابط عمومی بیمناک هستند از گفتن اینکه لازم است مشتریان چه اقدامی با آنچه برایشان ارسال می‌شود انجام دهند. اگر مشتریان تان ندانند چگونه قرار است به ایده شما پاسخ دهند؛ این احتمال وجود دارد که اصلا پاسخی به شما ندهند. مطمئن شوید که در ایمیل خود به شکل واضح توضیح داده‌اید که آیا نیاز دارید مشتری اطلاعات فنی وارد کند و یا یک سند پیش نویس را امضاء نماید و یا با یک بودجه موافقت کند.


4. توجه کنید که آیا کیفیت متناسب با استاندارهای طبیعی است. اکثر افراد دوست ندارند بازخورد منفی نشان دهند. مشتریان اگر تصور کنند که کار شما به میزان کافی دارای کیفیت نیست ممکن است آن را نادیده بگیرند اما نمی‌خواهند ساعاتی را برای اصلاح آن سپری کنند. اگر فعالیت شما به طور مداوم نادیده گرفته شود، در وهله اول از خودتان سوال کنید آیا واقعا به اندازه کافی خوب بوده که برای آنها ارسال شود.


5. به این فکر کنید که آیا فعالیت با آنچه مشتری می‌خواهد به آن دست یابد، مرتبط است. برخی آژانس‌ها به جای تمرکز بر روی موارد لازم برای مواجهه با اهداف مشتری، مایل به تولید فعالیت‌هایی برای نشان دادن ارزش درک شده توسط مشتری هستند. اگر مشتری شما مشغول باشد و شما کالا و یا موادی برای آنها ارسال کنید که برایشان مهم نیست نه تنها آن را نادیده می‌گیرند بلکه شما آنها را آزار خواهید داد و باعث می‌شوید تا از خود بپرسند چه مبلغی باید به شما پرداخت کنند.


6. زمان منظمی را با مشتریان تنظیم نمایید. وقت مشتریان بسیار ارزشمند است. به همین دلیل است که مشاوران روابط عمومی و تبلیغ کنندگان را برای انجام کارشان استخدام می‌کنند. با مدیریت موثر زمان به مشتری احترام بگذارید. ملاقات‌های منظم و یا تماس‌های کنفرانسی برنامه ریزی کنید .


مشتری یک دارایی استراتژیک است و اگر سازمان‌ها، شرکت‌ها به دنبال بقای کسب و کار خود هستند لازم است شناخت دقیفتر و بیشتری از مشتریان کسب نمایند تا بتوانند ارتباط موثری با آنها برقرار نمایند. به مشتری خود میدان بدهید تا بتواند انتخاب کرده و تصمیم گیری نماید چرا که آنها قوانین و اصول بازی را تغییر داده‌اند. برخی مواقع ایده‌های عالی و بخش‌های بزرگ یک کار، هر جایی نمی‌روند. این ماهیت صنعت ماست پس آن را بپذیرید و از جای خود حرکت کنید.


منبع:www.prdaily.com

زمان انتشار: 1393/06/31 به نقل از کاوشگران روابط عمومی- معصومه رشیدی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
بهبود مستمر رضایت مشتری باید جزئی از فلسفه وجودی هر سازمانی انگاشته شود. منافع این حالت غی...
1393/06/23

   
اینکه همیشه حق با مشتری نیست به این معنی نیست که نمی‌توانید چیزی از آنها بیاموزید. بیل گیت...
1393/06/22

   
امروزه مباحث بسیاری درباره استفاده از رسانه‌های اجتماعی جهت برقراری ارتباط با مشتریان و آگ...
1393/06/20

   
همیاران روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مشتری هستند.; خبرگزاری فارس: همیاران روابط عمومی ...
1393/05/21

   
در بیشتر سازمان‌های بازاریابی، هیچ‌کسی وظیفه فکر کردن در مورد اجزای روابط یا اقدام در مورد...
1393/05/20

   
بسیاری از شرکت‌ها به الفاظی که کارمندان‌شان هنگام ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند، نسبت به...
1393/05/13

   
در دنیای روابط عمومی، دستکاری انتظارات مشتری با واقعیت همیشه یک منازعه و کشمکش است به ویژه...
1393/05/11

   
بروس اسپرینگستین، خواننده و آهنگساز معروف آمریکایی، زمانی گفته بود «حفظ کردن مخاطب کار سخت...
1393/04/04

   
به نظر خوب بود مدیر عامل یا مدیر روابط عمومی در زمان رخ دادن چنین مشکلی ، با توضیح کامل مو...
1393/03/12

   
جمع‌آوری بازخورد مشتری پیوسته اهمیت بیشتری می‌یابد. اکنون، سه چهارم شرکت‌ها سیستم بازخورد ...
1393/02/14

   
مهارتی که اغلب درموردش صحبت می‌کردند، «گوش دادن» بود که برخی آن را «گوش دادن فعالانه» می‌ن...
1393/02/14

   
تعریف ساده «بخش بندی بازار» عبارت از تقسیم کردن بازار بالقوه به گروه‌هایی از افراد با نیاز...
1393/02/07

   
در تعاریف جدید بازاریابی روابط مشتری، جایگزین چهار پی«4P» بازاریابی (محصول. قیمت. مکان و پ...
1393/01/26

   
استخدام بهترین افراد، سرمایه‌گذاری بر آن‌ها با مدیریت و آموزشی که می‌دهید و سپس اعتماد کرد...
1393/01/20

   
شرکت ‌آی بی‌ام با استناد به مطالعه جدید خود پیش‏‌بینی کرده است مدیران عامل کسب‌وکار‌ها در ...
1392/12/26

   
مراسم رونمایی «کلوب مشتریان» از سوی انتشارات نظری با همکاری «کافه کتاب» برگزار می‌شود. این...
1392/11/29

   
بسیاری از شرکت‌ها به دنبال فرصت‌های رشد هستند، بی‌آنکه تعریف شفافی از مشتریان ایده‌آل خود ...
1392/09/30

   
این مطالعه براساس طبقه‌بندی هشتگانه از احساسات به ارزیابی میزان دلبستگی مصرف‌کنندگان به نا...
1392/09/26

   
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مدیرانی در ادارات و شرکت های تولیدی موفق هستند ک...
1392/09/23

   
حتما درباره‌ مشتریان راضی یاقانع شنیده‌اید. اما درباره‌ مشتریان قدرشناس یا حق‌شناس چطور؟ ا...
1392/09/13

آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09