|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
8 0 بازدید 0 نظر
پنج تکنیک برای افزایش خلاقیت روابط عمومی‌ ها

ایده بزرگ یکی از فاکتورهایی است که در پس زمینه هر کمپین روابط عمومی موفق قرار دارد؛ مفهومی که باعث می‌شود پیام‌ها بیشتر جلب توجه نموده و به یاد ماندنی تر باشند. تفکر خلاق که به تولید ایده بزرگ می‌پردازد یکی از نیازهای ضروری روابط عمومی‌ خلاق است چراکه پیام‌ها باید از طریق یک محیط رسانه‌ای شلوغ، تاثیر خود را بر روی نگرش و عقاید مخاطبان اعمال نماید.

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:


ایده بزرگ یکی از فاکتورهایی است که در پس زمینه هر کمپین روابط عمومی موفق قرار دارد؛ مفهومی که باعث می‌شود پیام‌ها بیشتر جلب توجه نموده و به یاد ماندنی تر باشند. تفکر خلاق که به تولید ایده بزرگ می‌پردازد یکی از نیازهای ضروری روابط عمومی‌ خلاق است چراکه پیام‌ها باید از طریق یک محیط رسانه‌ای شلوغ، تاثیر خود را بر روی نگرش و عقاید مخاطبان اعمال نماید. این مفاهیم خلاق باید مشکلات ارتباطی را به روشی ابتکاری حل کنند و به اندازه‌ای جذاب باشند که ذهن مخاطبان هدف را اسیر خود کنند. برای دستیابی به این مهم، روش‌های اثبات شده‌ای برای کمک به شما و همکارانتان وجود دارد.
Molly Strong در اینجا به پنج فوت و فن برای مبارزه با رکود و پرورش خلاقیت در کار اشاره می‌کند.


1. محیطی نه چندان آرام و نه چندان شلوغ را انتخاب کنید.

طبق مطالعه اخیر برای یافتن علت افزایش خلاقیت و اینکه چرا افراد خلاق اغلب با لپ تاپ‌هایشان درکافی شاپ‌ها جمع می‌شوند، این نتیجه حاصل شد که آنچه واقعا جرقه این خلاقیت است میزان شلوغی و سرو صدا محیط است. در یک کافی شاپ شلوغ حدود 70 دسی بل صدا تولید می‌شود درمقایسه با یک فضای اداری آرام که شاید فقط حدود 50 دسی بل تولید صدا داشته باشد. اگر هدف شما دستیابی به جریان خلاقیت است یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید ترک محیط کار و رفتن به یک مکان نسبتا شلوغ است. اما برای این منظور اقدام به رزرو بلیط کنسرت برای خودتان و همکارانتان نکنید چرا که محیط‌های بسیار شلوغ باعث سرکوب خلاقیت می‌شوند.


2. اعمال محدودیت‌های جدید برای خود و تیم خود

دکتر تئودور سوس گیسل موفق شد کتاب« تخم مرغ‌های سبز و ژامبون» را در سطحی بسیار عالی و در واکنش به گفته فردی، تنها با 50 کلمه بنویسد. اگر شما در تلاش برای نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی هستید، سعی کنید خودتان را به لغاتی کمتر از آنچه برنامه ریزی کرده‌اید، محدود نمایید. چالش جدیدی برای مغز خود ایجاد نمایید تا به شکلی متفاوت فکر کند. فرایندهای بسیار درجهت تلاش برای نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی 50 کلمه‌ای در مقایسه با 500 کلمه، می‌تواند به شما کمک کند با فشردن اندیشه‌های خود، تنها محتواهای هیجان انگیز و قابل انتشار را شناسایی کنید.


3. کفش‌های پیاده روی خود را بپوشید.

سالها پیش من یک معلم بودم و این یکی از بهترین ابزارهایی بود که در اختیار داشتم. زمانیکه دانشجویان با یک انسداد نویسندگی فلج کننده مواجه می‌شدند، در سراسر محوطه دانشگاه شروع به پیاده روی سریع می‌کردیم. این شواهد نشان می‌دهد که جنبش و فعالیت به تسهیل تفکر کمک می‌کند البته قرار دادن خود در محیط‌های مختلف برای یک دوره کوتاه زمانی نیز به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتر به کار خود برگردید. اثرات پیاده روی در شناخت آن قدر عمیق است که برخی از شرکت‌ها پیشنهاد میزهای ایستاده با تردمیل می‌دهند اما شما نیاز به این ندارید که خیلی دور شوید. یک پیاده روی در اطراف محوطه ساختمان احتمالا برای کمک به شما در تولید ایده‌های خلاق کافی است.


4. از فردی بخواهید تا مغز شما را به کار اندازد.

گاهی اوقات همه افراد نیازمند آن هستند تا برای خارج شدن از یک عادت، فرد دیگری برای بهبود و یا اصلاح او درباره ایده‌هایش سوال نماید. تفکرات اولیه خود را با یک همکار و یا دوست مطرح نمایید و از او بخواهید تا به ارزیابی شما در خصوص آن تفکرات بپردازد. یک همکار ممکن است شما را به اندیشه‌ای فراتر از ایده‌های اولیه ارتقاء دهد با پرسش‌هایی مانند« چه اتفاقی می‌افتد اگر ....؟» « ارزش خبری درباره .... چیست؟» یا « چه موضوعاتی پدید می‌آیند وقتی ....؟». اگرچه ما می‌توانیم خودمان این سوال‌ها را بپرسیم اما گاهی اوقات برای انجام آن خیلی محکم و یا خیلی سمج و لجوج  هستیم. تعامل با افراد دیگر درباره موضوع می‌تواند به تولید برخی خلاقیت‌های جدید کمک کند.


5. منتظر الهام گرفتن نباشید. فقط بنویسید

کمال گرایی، مخرب یک عمل است. فهمیده و آگاه بودن درباره آنچه می‌نویسید گاهی اوقات بدین معنی است که شما اصلا هیچ چیز ننویسید. من از دانشجویانی که کمال گرایی آنها مانع تولیدشان می‌شود، خواستم به مدت 10 دقیقه با یک تایمر در حال اجرا بدون توقف بنویسند. جای تعجب نیست که دانشجویان در ابتدا از این تمرین نفرت داشته باشند برای اینکه احساس استرس می‌کردند. با این حال زمانی که شما فراتر از احساس خودآگاه درباره اینکه چه مقدارمی‌توانید تولید کنید حرکت می‌کنید؛ این تمرین می‌تواند رهایی بخش باشد. رها شده از یک گفت و گوی مهم درونی که شما مجبور به نوشتن آن شده‌اید. بعد از آنکه شما 10 دقیقه بدون توقف نوشتید، آنچه نوشتید را بازخوانی کنید و بهترین ایده‌ها، جملات و یا عبارت را مشخص نمایید. حالا شما چندین ایده خلاق دارید که به شکلی استادانه تهیه شده است.


منبع

زمان انتشار: 1393/06/12 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
آمادگی کلید هر مذاکره موفقیت‌آمیز است، اما متاسفانه کمتر افرادی روی این موضوع وقت می‌گذارن...
1393/06/10

   
جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: موفقیت روابط عمومی‌ها نیازمند خلاقیت و نوآوری است.
1393/05/13

   
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: خلاقیت و صداقت از مهمترین شاخصه‌ه...
1393/03/20

   
استاد و پژوهشگر جامعه شناس گفت: روابط عمومی بدون خلاقیت ماندگار نخواهد بود.
1393/03/11

   
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رمز موفقیت روابط عمومی‌ها، خلاقیت، صداقت و شفافیت است.
1393/02/30

   
تیزر تبلیغاتی هوندا سیویک Honda Civic Tourer ، از جمله تیزرهایی‌ست که کارگردان آن Scott Du...
1392/12/13

   
توفان فکری یکی از روش‌های افزایش خلاقیت در سازمان‌ها است و عبارت است از فرآیند توسعه راهکا...
1392/11/20

   
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: خلاقیت و هوشمندی مسوولان روابط عمومی در انج...
1392/11/06

   
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: نوآوری و خلاقیت باید جزء وظایف ذاتی روابط عمومی ...
1392/02/27

   
همیشه رابطه‌ای خاص میان برندهای سازنده نوشابه و دستگاه‌های خودپرداز وجود داشته است. در حقی...
1392/02/12

   
وقتی افرادی که با هم کار می‌کنند و اهداف مشترکی دارند، در مورد نحوه رسیدن به این اهداف به ...
1392/02/09

   
بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ای...
1389/08/17

آخرین مطالب
   
اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات ...
1395/12/08

   
به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات ...
1395/12/08

   
عنوان تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانی...
1395/12/08

   
علیرضا پاکدهی، مدرس جامعه‌شناسی تبلیغات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ت...
1395/12/08

   
کارمندان سرمایه کلیدی برای برندها در رسانه ­های اجتماعی هستند. آنها افرادی هستند که برای م...
1395/12/08

   
توجه به فرهنگ و ویژگی های بازار هدف در طراحی و رنگ آمیزی بسته بندی از اهمیت قابل توجهی برخ...
1395/12/08

   
بدیهی است برای ساخت یک تیزر موفق با هدفی معین، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. مدیر یکی...
1395/12/08

   
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت : روابط عمومی حوزه ای راهبردی و پر اهمیت در هر سازمان...
1395/12/08

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی دیجیتال، نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت لازم نسبت به پ...
1395/12/08

   
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه...
1395/12/08