|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
شش دلیل اهمیت وبلاگ نویسی برای روابط عمومی‌ها

برای دست اندرکاران ارتباطات درک مکانیسم وبلاگ نویسی اهمیت فراوان دارد و اینکه قادر باشند در زمان لازم از آن استفاده نمایند. برای آن دسته از افراد شاغل در روابط عمومی که به مشتریان درباره آن مشاوره می‌دهند؛ کمک می‌کند تا وبلاگ نویسی را انجام دهند. یک وبلاگ همچنین یک ابزار فوق العاده ارزشمند برای صاحبان کسب و کار است

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

وبلاگ ( Weblog )  یا بلاگ ( Blog ) پدیده ای نوین ارتباطی است که  تعاملات انسانی را درحوزه ی نوشتاری، دیداری وشنیداری به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. برای  افراد حرفه‌ای روابط عمومی، وبلاگ نویسی ممکن است بسیار طبیعی به نظر برسد اما این کار همیشه آسان نیست؛ به خصوص اگر شما دارای یک شغل تمام وقت باشید و یا یک کسب و کار را اداره نمایید. این مقاله به قلمDorothy Crenshaw ، شش دلیل را برمی‌شمارد که بر اساس آن روابط عمومی‌ها باید دارای وبلاگ باشند. 

وبلاگ نویسی کسب و کار در مدت شش سال اخیر به طور نسبتا چشمگیری پیشرفت کرده است. به نظر می‌رسد هر فردی که به بازاریابی محتوا وارد می‌شود بسیار به سختی می‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند. اگرچه در این میان نقش محتوای وبلاگ به عنوان مرکز جامعه، به نفع پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی کاهش یافته است. امروزه افراد به احتمال زیاد تمایل به اظهار نظر در فیس بوک، اینستاگرامو یا مدیوم در مقایسه با وبلاگ شما دارند. بنابراین بسیار کمتر احتمال دارد که خشنودی و رضایتی از تعداد بسیار کامنت‌ها حاصل شود و نظرات هرزنامه وبلاگ به حدی خارج از کنترل هستند که حتی بلاگرهای بزرگی مانند Chris Brogan اخیرا کارکرد نمایش عمومی نظر را غیرفعال کرده‌اند.

با این حال، من فکر می‌کنم پیش بینی مرگ وبلاگ نویسی، بسیار زود و پیش از موعد است. برای دست اندرکاران ارتباطات درک مکانیسم وبلاگ نویسی اهمیت فراوان دارد و اینکه قادر باشند در زمان لازم از آن استفاده نمایند. برای آن دسته از افراد شاغل در روابط عمومی که به مشتریان درباره آن مشاوره می‌دهند؛ کمک می‌کند تا وبلاگ نویسی را انجام دهند. ما با چالش‌ها به خوبی رفتارهای صعودی آشنا هستیم. یک وبلاگ همچنین یک ابزار فوق العاده ارزشمند برای صاحبان کسب و کار است که در اینجا به چرایی آن اشاره می‌کنیم:


1. محتوای تازه به راندن و عملکرد
CEO کمک می‌کند. محتوای با کیفیت بالا و قابل جستجو بخشی از هر روابط عمومی موفق یا کمپین بازاریابی است و افزایش وبلاگ نویسی خود شاید بی دردسرترین روش برای به روز رسانی محتوا بدون اندیشیدن درباره آن باشد. آنچه که ممکن است باعث کمبود در درک دقیق استراتژی هدف باشد، می‌تواند از طریق وبلاگ نویسی بارها و به طور مرتب ایجاد شود.


2. وبلاگ یک ابزار فروش کلیدی است.
محتوا، موضوع و طرح فروش شرکت را گسترش می‌دهد. روش‌های بسیار دیگری برای بیرون کشیدن محتوا وجود دارد اما یک وبلاگ متمرکز بر صنعت، موثرترین و اصلی ترین روش برای بیان کردن پیام‌ها است. در کسب و کار، استعداد کارکنان ما همان چیزی است که در حال فروش آن هستیم. بنابراین چرا نباید آن استعداد و اینکه چگونه می‌اندیشیم، خلق می‌کنیم و فعالیت هفتگی، برجسته شود.


3. وبلاگ یک ابزار مهم استخدام است.
تماس مستقیم و فیلتر نشده با حوزه‌های مهم، کلید موفقیت برای یک شرکت‌ خدمات حرفه‌ای است و در کسب و کار ما پیدا کردن کارکنان با استعداد گاهی اوقات از یافتن مشتریان بزرگ سخت‌تر است. از آنجا که ما وبلاگ خود را ارتقاء داده‌ایم بنابراین متوجه افزایش قابل اندازه گیری در کمیت و کیفیت رزومه‌های ناخواسته دریافتی از سوی فارغ‌التحصیلان جدید و اخیر ارتباطات هستیم.


4. وبلاگ نویسی مسیر اجتماعی شما را تغذیه می‌کند.
یافتن محتوای مرتبط برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی از طریق روند گردشی پست‌های وبلاگ آسانتر می‌شود.


 5. یک وبلاگ، برند مفید روابط عمومی است.
زمانی که درحال مشاهده سایت‌های سازمان‌های خلاق یا هر شرکت دیگری هستید، اکثرما به این توجه می‌کنیم که آیا وبلاگ به روز شده است.  این حالت می‌گوید که شما به موضوعات و رویدادهای جاری صنعت متصل شده‌اید و ناگزیر به فرصت‌های قابل مشاهده اضافی در قالب دعوت نامه‌های سخنگو و به اشتراک گذاری محتوا با دیگر جوامع حرفه‌ای مرتبط منجر می‌شود.


6. وبلاگ نویسی یک نظم فوق العاده است.
شما ممکن است از وبلاگ نویسی ترس داشته باشید، سعی کنید از آن اجتناب نمایید و یا حتی گاهی اوقات از آن متنفر باشید. اما زمانی که به آن روی می‌آورید یک احساس زیبا و مرحله‌ای بسیار توانمند ساز است که شما را به سمت چیزهای بعدی سوق می‌دهد.


منبع:
www.prdaily.com

زمان انتشار: 1393/06/04 به نقل از کاوشگران روابط عمومی- معصومه رشیدی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
وبلاگ رادیو روابط عمومی امکان دانلود اخبار و مطالب حوزه روابط عمومی را به صورت پادکست فراه...
1393/06/03

   
با وجود میلیون‌ها وبلاگ در اینترنت و تعدادی که روزانه به این آمار اضافه می‌شود، به نظرمی‌ر...
1393/03/05

   
در وبلاگ نویسی وظیفه نخست نویسنده، ساده و مفهوم نوشتن است. بنابراین شیوانویسی در درجه دوم ...
1392/04/17

   
در وبلاگ نویسی وظیفه نخست نویسنده، ساده و مفهوم نوشتن است. بنابراین شیوانویسی در درجه دوم ...
1392/04/12

   
در وبلاگ نویسی وظیفه نخست نویسنده، ساده و مفهوم نوشتن است. بنابراین شیوانویسی در درجه دوم ...
1392/04/10

   
بازدیدکنندگان وبلاگ شما از کجا می آیند؟ قسمتی از آن‌ها دوستان تان هستند، که آدرس وبلاگ تان...
1392/04/08

   
آیا امکانات موجود در وبلاگ جواب گوی نیازتان نیست و به چیزهای بیشتری نیاز دارید؟ به سراغ قی...
1392/04/06

   
به عنوان یک وبلاگ‌نویس قطعا شکل ظاهری وبلاگ برایتان اهمیت زیادی دارد. اینکه چگونه یک قالب ...
1392/04/03

   
با توجه به تاثیر گذاری بسیار محتوای مولتی مدیا (تصویر و ویدئو) در وبلاگ، در این جلسه آموزش...
1392/03/31

   
حفظ امنیت و حریم خصوصی در فضای اینترنت بسیار مهم و جدی است که همواره باید به آن توجه داشت....
1392/03/27

   
چگونه برای وبلاگ مطلب بنویسیم؟ آیا نوشتن در یک وبلاگ نیاز به تکنیک خاصی دارد؟ آیا نوشتن در...
1392/03/22

   
کتاب «تکنیک های وبلاگ نویسی» که توسط دکتر حمید ضیایی پرور تهیه و تدوین شده است یک راهنمای ...
1392/01/06

   
وبلاگ‌های فارسی بزرگ‌ترین مزیت ایرانیان در فضای وب و قوی‌ترین رسانه آنلاین در ایران به شما...
1391/12/07

آخرین مطالب
   
فراخوان سمینار «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» که قرار است 13 و 14 تیرما...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمین همایش روابط عمومی های دستگاه ه...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با تشریح نقش روابط عمومی ها در مشارکت حداکثری مردم در انت...
1396/02/04

   
پیش نویس اولیه و تدوین شده «میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها» با حضور حسین انتظامی معاون امور ...
1396/02/04

   
کارگاه‌های هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی با موضوع حفظ محیط زیست، خبرنگاری در حوزه کتاب و آشنا...
1396/02/04

   
دبیر هئت نظارت بر مطبوعات گفت: تدوین میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها فضای رسانه ای کشور را رو...
1396/02/04

   
نقش پررنگ فضای مجازی در تبلیغات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اگرچه غیرقابل انکار است ...
1396/02/04

   
دبیر هیات منصفه مطبوعات گفت: جلسه رسیدگی به پرونده‌های خبرگزاری فارس و سایت فاش نیوز صبح ا...
1396/02/04

   
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: معاونت پیشگیری قوه قضاییه ایجاد د...
1396/02/04

   
یوتیوب پخش زنده تصاویر را از ماه فوریه آغاز کرده است. البته آن زمان فقط کاربرانی اجازه پخش...
1396/02/03