|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 1 نظر
آیا گفتن واقعیت محصولات به مشتری توسط روابط عمومی ها پسندیده است؟

در دنیای روابط عمومی، دستکاری انتظارات مشتری با واقعیت همیشه یک منازعه و کشمکش است به ویژه هنگامی که به محصولات و خدمات آنان که دارای ارزش خبری و قابل انتشار است ورود پیدا می‌کند.

  کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

  

در دنیای روابط عمومی، دستکاری انتظارات مشتری با واقعیت همیشه یک منازعه و کشمکش است به ویژه هنگامی که به محصولات و خدمات آنان که دارای ارزش خبری و قابل انتشار است ورود پیدا می‌کند. در حالیکه برای کمپانی‌ها این یک کار بزرگ است که شور و شوق بسیاری برای موافق خود کردن بازار داشته باشند، برخی مواقع پیشنهادات آنان و یا یک اعلان و خبر«بزرگ» آنگونه که این افراد تصور می‌کنند به عنوان یک موضوع مهم و اجباری برای قرار گرفتن در مسیر اصلی رسانه‌ها قلمداد نمی‌شود.

سوالاتی مانند"چرا ما سوار بر نشریه وال استریت ژورنال نیستیم؟" و یا "آیا TechCrunch قصد دارد که این را موضوع را تحلیل نماید؟" این سوالات، سوالاتی بیش از حد معمولی هستند زمانی که روزنامه نگاران این نشریات احتمالا ترجیح می دهند که به پوشش آخرین اپلیکیشن‌های پس انداز زندگی و یا کاربردهای اینترنت در مقایسه با موضوعاتی مانند مدیریت ابتکاری، جدید و متفاوت در سیستم فاضلاب و یا هر چیز دیگری که شما دارید، بپردازند.

مقاله‌ اخیر درهافینگتون پست، «چگونه اذیت کردن و یا عصبانی کردن روزنامه نگاران را متوقف کنیم»، تفسیری از روزنامه‌نگار برجسته فناوری Nick Kolakowski   نشان می‌دهد که یک نمونه اولیه از این مورد درعمل را به اشتراک می‌گذارد.

«بدترین موردی که من تابحال با آن مواجه شدم فردی در روابط عمومی بود که صادقانه انتظار داشت من یک نمایش اسلاید از مدیران سطح میانی یک شرکت فناوری سرمایه گذاری و تولید محور در سطح میانی تولید کنم. Nick گفت « وقتی من از او پرسیدم که چرا ما باید همیشه داستانی شبیه این را انجام می‌دهیم، او پاسخ داد برای اینکه مشتری به دنبال ایده‌های منظم و حسابی است و اینکه هیچ کس در سازمان روابط عمومی او احساس نمی‌کند که آنها می‌توانند واکنش نشان داده و یا سازمان را پس بزنند.»

بنابراین، چگونه شما با این مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید؟ با صادق بودن و گفتن این موضوع که محصول مدیریت فاضلاب آنها دانه و حبوبات است ... (تقریبا بطور تحت اللفظی!). این یک وضعیت مهارت آمیز است اما همچنین دلیلی است که بسیاری از شرکت‌ها به نوبه خود در وهله اول به شرکت‌های روابط عمومی تغییر جهت می‌دهند. آنها به دنبال مشاور استراتژیک برای درک آن چیزی هستند که برای تعالی برند شرکت خودشان به آن نیاز دارند و یا نحوه مشاهده محصول جدا از موضوع فاضلاب و از دید عموم است.

تغییر در ادراک

به مثال سیستم مدیریت فاضلاب بیشتر تفکر کنید. اگر پیام‌های سنتی« بهبود بهره‌وری و صرفه جویی هزینه» این ترفند را به درستی انجام نمی‌دهند، سعی کنید راه حل‌های خود را خارج از معادلات ارایه دهید. اول اینکه به این بپردازید که موضوع یا مسئله بزرگتر مورد خطاب و پرسش چیست؟ و بعد سوال را با « خوب که چی؟» ادامه بدهید تا زمانی که شما را به پاسخ و نتیجه‌ای مهم برساند و همچنین ممکن است موضوعی برای مطبوعات باشد.

برای مثال، اجازه بدهید بگوییم پشتیبان گرفتن از فاضلاب منجر به جاری شدن سیل در حیاط های مردم شد. خوب که چی؟ بچه‌ها در حیاط بازی می‌کنند.خوب که چی؟ بیماری‌های کشنده در جریان فاضلاب‌ها پیش بینی شده است. خوب که چی؟ بچه‌ها قادر به دچار شدن به این بیماری‌ها هستند و مرگ و میر در واقع در یک سال اخیر پنج درصد افزایش یافته است. خوب، حالا به  یک جای اساسی رسیدیم و حالا چه حدس می‌زنید؟ ما حتی هنوز به مدیریت فاضلاب اشاره نکرده‌ایم.

زاویه دیدی شبیه به این ممکن است هیچگاه در وال استریت ژورنال آورده نشود، اما قادر خواهد بود راهنمایی‌های صحیح پیرامون معیارهای موفقیت فراهم سازد که بسیار مهم است. اگر مشتری مایل به ارتقاء داستان یا پیام خود به موضوعات سطح بالاتر نباشد، پس آنها باید حداقل با مجراها و خروجی‌هایی که شما قادر به توصیه آنها هستید، راضی باشند.

ردیف دوم یا ردیف سوم نشریات ممکن است حتی به مخاطبان بیشتری دست یابد تا به هدایت تولید و فروش کمک کند اما درخواست کسب و کار گسترده برای اهداف ردیف اول وجود ندارد.

صحبت در این باره و ارایه این نوع راهنمایی دشوار است اما نهایتا تبادل چیزی که شما می‌دانید، برای یک خبرنگار در خروجی ردیف یک مناسب نخواهد بود و می‌تواند آسیب آن بیشتر از مزیتش باشد. شما حتی ممکن است ریسک خطرناک قرار گرفتن در بلک لیست و یا مشخص شدن به عنوان اسپم را نیز پذیرا باشید که به دست آوردن کشش و تعامل دوباره با آن نشریه را غیر ممکن می‌سازد. همیشه بهتر این است که به شکلی راهبردی اقدام به توصیه نمایید- امیدوارانه به معیارهایی که نیاز دارید دست یابید – در مقایسه با اینکه کورکورانه چیزی را به زمین مشتری پرتاب کنید.


منبع:  
http://www.marchpr.com/pr/2014/07/product-press-coverage /

زمان انتشار: 1393/05/11 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 1 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
به نظر خوب بود مدیر عامل یا مدیر روابط عمومی در زمان رخ دادن چنین مشکلی ، با توضیح کامل مو...
1393/03/12

   
" مدیریت روابط مشتری و رسانه‌های اجتماعی " در گردهمایی ماهانه انجمن روابط عمومی ایران مورد...
1392/09/05

   
احمد یحیایی ایله‌ای، پژوهشگر و محقق ارتباطات در دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با ارائه ...
1392/02/27

   
«روابط‌عمومی، صنعت و مدیریت ارتباط با مشتری» عنوان مقاله دکتر اسماعیل قدیمی در دومین کنفرا...
1392/02/11

   
یکی از موضوع هایی که به ویژه در سازمان هایی که رقیب دارند، باید برای روابط عمومی های حرفه ...
1390/06/07

   
مدیر روابط عمومی بانک پارسیان تاکید کرد که کار روابط عمومی تعامل و ارتباط با روح ، تفکر،...
1390/03/08

   
روابط عمومی فرزند خلف جامعه مدرن است. سازمانی که حیات خود را وامدار مالیات مخاطبانش می دان...
1389/09/20

   
به خاطر داشته باشید که یک برخورد ، فقط یک برخورد نامناسب می تواند شهرت شما را خدشه دار کند...
1389/08/05

آخرین مطالب
   
نشریه معتبر «فوربس» سه سال است که برندهای ورزشی در جهان را بر این اساس ارزیابی می کند. کار...
1396/01/08

   
معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگ...
1396/01/08

   
اکثراستادان روابط عمومی به سخنگوها یاد می‌دهند تا در سخنرانی‌ها، ارائه‌ها و مصاحبه‌های رسا...
1396/01/08

   
در حکمی از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری منصوب شد.
1396/01/07

   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28