|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
13 0 بازدید 0 نظر
نقش ارتباطات قدرتمند و موثر در روابط عمومی ها

بهتر است افرادی در روابط عمومی ها به کار گرفته شوند که دارای مهارت های ارتباطی و مجهز به علم علوم ارتباطات باشند و برای پیشرفت سطوح ارتباطات در روابط عمومی ها مدیران ارشد به برگزاری کالس های ارتباطی و ارتباطات هدفمند و موثر در سطح روابط عمومی سازمان ها اقدام کنند، و به طور کلی روابط عمومی یک کار تخصصی است و مدیران روابط عمومی باید با اتکا به تخصص شان به برقراری ارتباط در حوزه های روابط عمومی بپردازند.

   کاوشگران روابط عمومی- شیوا شرقی - دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی:

مقدمه:

روابط عمومی بطور تاریخی اخالق گراست و اساسا برای گفتگو با مردم شکل گرفت. اما رفته رفته با رشد روزافزون کارکرد تبلیغاتی در واحدهای روابط عمومی ماهیت کار روابط عمومی تغییر کرد و (منولوگ) تبلیغات جای (دیالوگ) گفتگو را گرفت و کارکردهای اخلاقی روابط عمومی تضعیف شد.

به معنایی دیگر روابط عمومی برای گفتگوی بین سازمان و مردم شکل گرفت و امروزه این گفتگو با فهمی که روابط عمومی ها از اقتدار افکارعمومی پیدا کرده اند به گفتگوی آزاد تبدیل شده است. به معنایی دیگر امروزه یک روابط عمومیسرآمد تلاش می کند با ترویج گفتگوی آزاد به مردم نزدیک تر شود.

تفسیر اخلاقی روابط عمومی به کارکرد آن از طریق گفتگو بر می گردد و اساسا اگر گفتگو در روابط عمومی متوقف شود چیزی از روابط عمومی نمی ماند. (دکتر احمد یحیایی ایله ایدکترای ارتباطات )

شرقی:

 با توجه به مقدمه حاضر آیا تا کنون به نقش ارتباطات در روابط عمومی ها فکر کرده اید؟

 ارتباطات مثبت و هدفمند تا چه میزانی میتواند در فعالیت های روابط عمومی ها تاثیرگذار باشد؟

بشر برای برآورده کردن نیازها و خواسته های خود در واحدهای اجتماعی نیازمند به برقراری ارتباط و تعامل با سایر اشخاص  و واحدهای اجتماعی میباشد.

همانطور که میدانیم امروزه روابط عمومی ها نقش بسیار موثری در سازمان ها و ادارات و بخش غیرقابل تفکیک آنها به شمار می آیند و نقش بسیار پر اهمیتی در مدیریت سازمان ها ایفا میکنند و یکی از عناصر اصلی روابط عمومی ها ارتباطات موثر در سازمان هاست چون ارتباطات تاروپود سازمان را پیوند میدهد و موجب وحدت و یکپارچگی سازمان میشوند و هدف از ارتباطات قدرتمند در روابط عمومی ها ایجاد تحول،دگرگونی یا تاثیر گذاری بر اقدام هایی است که در راستای بهبود سازمان صورت می گیرد.

روابط عمومی ها، مدیریت ارتباطات و برقراری ارتباطات جمعی به منظور شناساندن هویت سازمانی در جهتی است که سازمان در نظر دارد و روابط عمومی موظفند تصوری را که افکار عمومی نسبت به سازمان دارند را به هویتی مطلوب تبدیل  کنند.یکی از وظایف روابط عمومی ها اقدام کردن و ارتباط برقرار کردن در سطوح مختلف سازمان و بیرون سازمان برای رسیدن به اهداف خاص طراحی شده میباشد تا تمام گروه های زیر مجموعه روابط عمومی بتواند اهداف خود را اجرا و برنامه

وظایفی خود را به اتمام برسانند. و از آنجایی که روابط عمومی ها به عنوان چشم و گوش سازمان ها معرفی می شوند میتوان گفت یکی از عناصر موفقیت روابط عمومی ها داشتن ارتباطات کامل و قدرتمند است تا بتوانند به عنوان پل ارتباطی بین  درون سازمان و برون سازمان عمل کنند و در حفظ فعالیت های سازمان نقش بسزایی را داشته باشند.

نقش ارتباطات هدفمند در روابط عمومی ها میتواند یک محور وحدت بخش بین مدیران،کارکنان و از همه مهمتر مشتریان آن سازمان باشد و باعث به وجود آمدن تعامالت اجتماعی در سطوح بالاتر شود. ارتباطات کارشناسانه باعث آشنایی مسئولان روابط عمومی با نظرها،عقاید و خواسته های افراد و گروه های مختلف درباره مسایل سازمان و ارایه پیشنهادات سازنده و کاربردی برای بهبود بخشی فعالیت های سازمان میشود و همچنین این اقدامات ارتباطی به صورت برنامه ریزی

 شده و مداوم می تواند در انتقال پیام مخاطبان به مدیران سازمان ها تاثیرات مثبتی داشته باشد.

بدین ترتیب، روابط عمومی ها می توانند با استفاده از تکنیک ها و مهارت های مختلف ارتباطی، در جهت ارتباط موثر با مخاطبان و مدیران سازمان فضای ارتقا و پیشرفت و تعالی را فراهم و باعث افزایش بهره وری، توانمندی ها و قابلیتهای .واقعی سازمان ها در موقعیت های مختلف شوند.

پس بهتر است افرادی در روابط عمومی ها به کار گرفته شوند که دارای مهارت های ارتباطی و مجهز به علم علوم ارتباطات باشند و برای پیشرفت سطوح ارتباطات در روابط عمومی ها مدیران ارشد به برگزاری کالس های ارتباطی و ارتباطات هدفمند و موثر در سطح روابط عمومی سازمان ها اقدام کنند، و به طور کلی روابط عمومی یک کار تخصصی است و مدیران روابط عمومی باید با اتکا به تخصص شان به برقراری ارتباط در حوزه های روابط عمومی بپردازند.

ولی متاسفانه امروزه مشاهده می کنیم افرادی در روابط عمومی ها به کار گرفته میشوند که نه دارای تحصیلات مرتبط ،نه کارایی الزم و نه مهارت های کافی برای فعالیت در واحد های روابط عمومی میباشند که این مسئله با ناکارآمدی و کیفیت پایین بسیاری از روابط عمومی ها در برخی از سازمان ها همراه بوده است.  

زمان انتشار: 1393/05/01 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : شیوا شرقی - دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04