|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
پایان نامه «تاثیر فناوری‌ های ارتباطی وب 2.0 بر ارتباطات سازمانی » دفاع شد

پایان نامه «تاثیر فناوری‌های ارتباطی وب 2.0 بر ارتباطات سازمانی» توسط رضا قربانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران دفاع شد.

 کاوشگران روابط عمومی - چکیده پایان نامه:
 

هدف این پژوهش بررسی ابعاد مختلف این پرسش است که چالش‌ها و فرصت‌‌های سازمان‌های ایرانی، در پیاده‌سازی ابزارهای وب 2.0 برای ارتباطات درون سازمانی چیست. در این پژوهش ابتدا مطالعات انجام شده مرتبط در خارج از ایران مرور شده و در ادامه نتایج حاصل از پیاده‌سازی ابزارهای وب 2.0 در یک سازمان ایرانی بررسی شده است. بنابر آمارهای منتشر شده مراکز تحقیقاتی، روز به روز بر تعداد سازمان‌هایی که از فناوری‌های وب 2.0 یا رسانه‌های اجتماعی برای تسهیل ارتباطات سازمانی استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. برخی از این سازمان‌ها ادعا می‌کنند میزان استفاده از فناوری‌های وب 2.0 با افزایش سودآوری و سهم بازار سازمان‌ها رابطه مستقیمی دارد. با این حال هر فناوری جدیدی در بدو ورود با انتقادهای فراوانی مواجه می‌شود. مدیران سازمان‌ها به دنبال پاسخی برای این پرسش می‌گردند که آیا فناوری‌های وب 2.0 صرفا یک موج زودگذر هستند یا روندی پایدار که ممکن است به بهبود عملکرد سازمان‌ها منجر شوند. از زمانی که برای اولین بار اندرو مک‌آفی [1]  در سال 2006 اصطلاح سازمان 2.0[2] را برای توصیف سازمان‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی درون سازمان‌شان استفاده می‌کنند به کار برد، تا امروز این مفهوم بستری برای بحث محققان در سطح جهان بوده است. گفته می‌شود در سازمان‌های 2.0 گستره تعامل نسبت به سازمان‌های معمول بیشتر است و ارتباطات سازمانی در درون و حتی با بیرون از سازمان سریع‌تر و موثرتر انجام می‌گردد. با این حال علاوه بر چالش جذب حداکثری افراد، موانع دیگری برای پیاده‌سازی سازمان 2.0 وجود دارد مانند: عدم درک صحیح مبانی سازمان 2.0، فرهنگ سازمانی نامناسب و هزینه‌های گزاف تغییر. وب 2.0 چاقویی دولبه است. هر اندازه بتواند سبب خیر برای سازمان شود، به همان اندازه هم می تواند منبع شر باشد. با این حال شر بودن احتمالی وب 2.0 به هیچ وجه توجیه‌گر برخورد سلبی با این پدیده نیست. سازمان‌ها به جای برخورد سلبی باید با نگاهی انتقادی از این پدیده استفاده مطلوب ببرند. در این پژوهش چالش‌های اساسی در پیاده‌سازی سازمان 2.0 در یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. داده‌های به دست آمده از طریق روش نظریه داده ‌بنیاد مورد بررسی قرار گرفته و نظریه‌ای در زمینه تاثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی ارتباطات سازمانی از طریق وب 2.0 ارائه شده است.


مرتبط: فایل پاورپوینت پایان نامه 



[1]   Andrew P. McAfee

[2]   Enterprise 2.0


زمان انتشار: 1392/08/16 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
فیروزه عسگری از پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنل...
1392/06/23

   
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی توسط جواد افتاده با عنوان «ویژگی‌ها و ...
1392/06/14

   
فهرست پایان نامه های کارشناسی ار شد رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
1390/05/04

   
فهرست پایان نامه های دکترای رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
1390/05/04

   
تهیه وتنظیم:مارال بهرامی  عنوان: 1.عوامل موثر برکارایی روابط عمومی (بررسی تطبیقی دید...
1389/09/11

   
موضوع: نقش سواد رسانه ای در نظام آموزش و پرورش مقطع: دکترا دانشگاه: دانشگاه علوم و تحقیقات...
1389/05/27

   
حدود نیمی از کارمندان اطلاعاتی در سازمان‌ها یا به عبارت دقیق‌تر 46 درصد آن‌ها بر این باورن...
1392/03/21

   
ارتباطات بین سازمانی (Inter Organizational Communication) بر روابطی تاکید می کنند که سازما...
1390/10/28

آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03