|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
5 2 بازدید 3 نظر
پایان نامه  «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» دفاع شد

فیروزه عسگری از پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی»، دفاع کرد.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی،  فیروزه عسگری از پایان نامه کارشناسی ارشد خود تحت عنوان «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی»، دفاع کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

استاد راهنما: دکتر محمد سلطانی فر

استاد مشاور : دکتر نسیم مجیدی

استاد داور: دکتر مهدخت بروجردی

چکیده پایان نامه:

این پایان نامه به «بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آنلاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی» پرداخته است. جنسیت، تحصیلات، تجربه کاری، سال عضویت در شبکه های اجتماعی، مدت زمان فعالیت در این شبکه ها به ترتیب در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، کلوب و دوره بوده است، که متغیرهای کمی این تحقیق را شامل می شود. نحوه چگونگی اشتراک محتوا، نحوه چگونگی کشف و رصد کردن اخبار، نحوه چگونگی استفاده از محتوای خبری، نگرش در مورد انگیزه ی کسب شهرت از شبکه های اجتماعی، نحوه مشارکت در شبکه های اجتماعی، نگرش نسبت به اظهار نظر خبرنگاران در دیگر رسانه ها جهت استفاده کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی، نگرش نسبت به انتخاب کاربرد هر کدام از شبکه های اجتماعی جهت انگیزه گرفتن خبرنگاران برای ایجاد فرصت های خبری در دیگر رسانه ها، نحوه پوشش دادن اخبار به خصوص خبرهای اقتصادی و سیاسی از دل شبکه های اجتماعی در دیگر رسانه ها ... برخی از ارزیابی متغیرهای کیفی مربوط به این تحقیق است.

هدف اصلی این پایان نامه پاسخ به این سوال است که نگرش خبرنگاران نسبت به استفاده کارکردهای خبری از شبکه های اجتماعی چگونه است؟ که جهت پاسخ به آن با بررسی و تولید ادبیات، درباره ی محتوای خبری شبکه های اجتماعی نسبت به نگرش خبرنگاران جهت شناخت و ضرورت استفاده کارکردهای خبری پرداخته شده که در نهایت نتایج آن به تحلیل استفاده از  کارکردهای خبری در شبکه های اجتماعی با نسخه های بین المللی نظیر توییتر و گوگل پلاس انجامیده است. زیرا در عصر حاضر شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از قویترین رسانه ها، فرصتی را برای خبـرنگاران ایجاد می کنند که دستیابی به هر گونه اخبار موثق بخصوص خبرهای سیاسی و اقتصادی را افزایش می دهد. 

ایـن تحقیـق با تکیه بر نظریه های مرتبط با شبکه های اجتماعی نسبت به تولید مفاهیم محتوایی از رسانه های آنلاین و نگرش کارکردهای خبری در شبکه های اجتماعی برای ایجاد و اشتراک محتوا و مشارکت خبرنگاران نیز پرداخته است. روش این تحقیق، پیمایشی و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه بوده است. و مهمترین نتایج حاصله از این تحقیق عبارتند از : بیشترین عضویت را خبرنگاران در فیس بوک داشته اند اما بیشترین استفاده از کارکردهای خبری را با توجه به بالاتر رفتن تحصیلات از توییتر و گوگل پلاس در رسانه های دیگر داشته اند. و بیشترین میزان استفاده خبری مربوط به مسائل سیاسی و اقتصادی بوده است .  و همچنین در این تحقیق نشان داده است هر چه تجربه کاری خبرنگاران کمتر باشد نگرش آنها نسبت به ضرورت استفاده محتوای خبری از شبکه های اجتماعی بالاتر است. و همچنین در این تحقیق نشان داده شد که نگرش خبرنگاران نسبت به عضویت در شبکه هایی با نسخه های داخلی نظیر کلوب و دوره نه تنها ضرورت ندارد، بلکه جهت استفاده از کارکردهای خبری در این شبکه ها نیز نظری ندارند.

زمان انتشار: 1392/06/23 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 3 ديدگاه


  • شما قبلا به این نظر رای داده اید
    پاسخ
    شاه محمدي

    متاسفانه پايان نامه ازساختار علمي برخوردار نيست. كافي است به اين جمله كه نتيجه كار است دقت كنيم:در اين تحقيق نشان داده شد كه نگرش خبرنگاران نسبت به عضويت در شبكه هايي با نسخه هاي داخلي نظير كلوب و دوره نه تنها ضرورت ندارد، بلكه جهت استفاده از كاركردهاي خبري در اين شبكه ها نيز نظري ندارد.

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۷:۴۱:۲۰ ب ظ
  • شما قبلا به این نظر رای داده اید
    11پاسخ
    mosavi

    salam b ms.asgari.... az inke defa kardin khoshhalm... u ra dar moafaghiathaye balatar shahed bashim... bazam tabrik.

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴:۴۵ ق ظ
  • شما قبلا به این نظر رای داده اید
    11پاسخ
    رضا سعادت

    سركار خانم عسگري ديدگاه و محتواي پايان نامه حضرت عاليه در خصوص نگرش حوزه خبرنگاري نشان از درايت موشكافانه شما دارد . بنده اميدوارم در تمامي عرصه هاي اجتماعي سلامت با صلابت باشيد.

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳:۳۰ ق ظ
مطالب مرتبط
   
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی توسط جواد افتاده با عنوان «ویژگی‌ها و ...
1392/06/14

   
فهرست پایان نامه های کارشناسی ار شد رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
1390/05/04

   
موضوع: نقش سواد رسانه ای در نظام آموزش و پرورش مقطع: دکترا دانشگاه: دانشگاه علوم و تحقیقات...
1389/05/27

آخرین مطالب
   
نشریه معتبر «فوربس» سه سال است که برندهای ورزشی در جهان را بر این اساس ارزیابی می کند. کار...
1396/01/08

   
معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگ...
1396/01/08

   
اکثراستادان روابط عمومی به سخنگوها یاد می‌دهند تا در سخنرانی‌ها، ارائه‌ها و مصاحبه‌های رسا...
1396/01/08

   
در حکمی از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری منصوب شد.
1396/01/07

   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28