|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
3 0 بازدید 0 نظر
پایان‌نامه ویژگی‌ها و الگوی‌های رسانه‌های اجتماعی؛ مطالعه موردی تحلیل شبکه توییتر دفاع شد

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی توسط جواد افتاده با عنوان «ویژگی‌ها و الگوهای رسانه‌های اجتماعی؛ مطالعه موردی: تحلیل شبکه توییتر» چهارشنبه ۱۳ شهریور در دانشگاه علامه طباطبائی دفاع شد.

این پایان نامه  با راهنمایی دکتر هادی خانیکی و مشاوره دکتر علی اصغر کیا نوشته شده است. استاد داور این جلسه دفاع دکتر عباس اسدی بود.

پایان نامه رسانه های اجتماعی

افتاده در چکیده پایان‌نامه خود آورده است:

هدف اصلی این پایان‌نامه پاسخ به این سوال است که رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند؟ که جهت پاسخ به آن با بررسی و تولید ادبیات درباره رسانه‌های اجتماعی، به تحلیل شبکه اجتماعی توییتر انجامید. زیرا این رسانه‌ها امروز فرصتی را برای محققان فراهم آورده تا حجم داده‌های بیشتری درباره مردم دست پیدا کنند.

این تحقیق ضمن مرور نظریه‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی به تولید ادبیات درباره چیستی، تاریخچه، انواع، نقش‌ها، ویژگی‌ها، کمپین، بازاریابی، مدل‌های درآمدی و غیره رسانه‌های اجتماعی پرداخته است و محتوای لازم درباره چیستی، تاریخچه و انواع شبکه‌های اجتماعی آنلاین و آفلاین و همچنین توییتر از ابتدا تاکنون تولید کرده است.

جامعه مورد بررسی این پژوهش، کاربران توییتر فارسی بوده است و نمونه آن شامل ۳۰۵۷۶ گره(فرد) با ۶۱۹۴۸ لبه (ارتباطات) است. جهت تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده نیز از دو نرم افزار تحلیل شبکه گفی و نود‌اکس‌ال استفاده شده است.

نتایج این پایان‌نامه نیز به دو بخش نتایج توصیفی و استنباطی تقسیم شده است که از جمله نتایج استنباطی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که روابط اجتماعی و ارتباطات میان‌فردی در رسانه‌های اجتماعی دو مفهوم قابل سنجش است که از طریق تحلیل شبکه و گراف‌های آن می‌توان نوع و جهت‌شان را به نمایش گذاشت. همبستگی اجتماعی در کاربران فارسی توییتر بالاست که نشان می‌دهد انسجام در این شبکه بالا است. در واقع هرچه شبکه بزرگتر‌ باشد، تراکم آن کمتر است. به عبارتی دیگر، در این شبکه بزرگ تراکم بالاست.

با بررسی انجام گرفته مشخص شد سرمایه اجتماعی بالایی نیز در شبکه وجود دارد. بنابراین افراد از حمایت بیشتری در شبکه برخوردار هستند. هم‌ریختی اجتماعی نیز در این شبکه میزان بالایی را داراست که نشان می‌دهد، افرادی با طبقه اجتماعی، ثروت و مقام مشابه، احتمال بیشتری دارد که اتفاقی با یکدیگر معاشرت کنند و همراه شوند.


زمان انتشار: 1392/06/14 به نقل از رسانه های اجتماعی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
رشد فزاینده آگهی‌های فیس بوک باعث شده برخی متخصصان از ایده پولی شدن این سایت در صورت حذف ت...
1392/04/31

   
مدیران سایت توییتر با هدف کسب منافع مالی نمایش تبلیغات در حساب‌های کاربران خود بر حسب سلیق...
1392/04/15

   
به دنبال تشدید خشونت‌ها در مصر بعد از برکناری محمد مرسی، سایت توییتر از ارائه خدمات ترجمه ...
1392/04/15

   
مدیرعامل شرکت توییتر تصریح کرد ارائه خدمات ضبط و به اشتراک‌گذاری ویدیو از سوی اینستگرام ته...
1392/04/09

   
اپلیکیشن ارسال پیام واتس‌اپ (WhatsApp) با ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه و ۲۰ میلیارد پیام در روز...
1392/01/29

   
ایتنا – کره شمالی پس از حضور در سایت یوتیوب، به استفاده از شبکه اجتماعی توییتر روی آورده ا...
1389/05/27

آخرین مطالب
   
دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیم...
1395/11/02

   
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اژدر شهابی به سمت رئیس دپارتمان روابط عمومی منصوب شد.
1395/11/02

   
، دومین جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست آهنگر ، جانشین...
1395/11/02

   
انجمن روابط عمومی ایران ، با قلبی مالامال از اندوه و تأثر ، تسلیت و تسلای خویش را به...
1395/11/02

   
مزیت اصلی یک تصویر مناسب برای بازاریابی این است که قابلیت انتقال داستان را داشته باشد. تا ...
1395/11/02

   
زمانی اجرای یک ایده در روابط عمومی موفق تر خواهد بود که جریان ورود داده ها از کانال صحیح و...
1395/11/02

   
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد که روابط عمومی های دستگاه های مختل...
1395/11/02

   
وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: روابط عمومی دولت تدبیر وامید ضعیف است و باید حوزه اطلاع رسانی...
1395/11/02

   
یک‌صدو نودو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با موضوع « آسیب شناسی تعامل رو...
1395/11/02

   
اولین نشست آموزشی رویکردهای نوین روابط عمومی در استان یزد برگزار شد .
1395/11/02