|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
1 0 بازدید 1 نظر
انسانی کردن سئو مساوی سئو پی آر

مشخصات شغل یک متخصص سئو در سال 2013 با آنچه در 4 یا 5 سال پیش بوده بسیار متفاوت است. بسیاری از متخصصان سئو با تغییرات جدید بسیار راحت کنار می آیند و در روند تغییر نقش عمومی بیشتری دارند اما بسیاری از آنها نیز که با این شرایط در حال گذار مقابله می کنند، محتاج برخی مهارت های ضروری هستند.

در چند سال پیش به راحتی امکان موفقیت در سئو از طریق بهینه سازی وبسایت با رویکردهای روبوتیک و تکنیکی وجود داشت و برای ساخت لینک های دسته جمعی راه هایی چون«لینک های خودکار» یا «خارج از کدنویسی» با کمترین فرآیند قالب نویسی به کار می رفت.

در این فرآیند غالبا افراد به دلیل انجام کارهای تکراری و خسته کننده شوقی ندارند و بیشتر علاقه دارند تاکتیک جدیدی پیدا کرده و آن را اجرا کنند. آنچه می خوانید نمایی دور از فرآیند ساخت برند برای کسب و کاری موفق است.

بسیاری از متخصصان سئو طی سالیان گذشته بر روی ساخت محتوای عالی متمرکز شده اند اما آن هرگز به تنهایی موفقیت را تضمین نمی کند.

در بسیاری از نمونه ها، کاربرد سبک قدیمی تمرکز بر محتوای سئو شده، باعث جدایی میان متخصصان سئو، بازاریابان برند و روابط عمومی شد. متخصصان سئو اغلب ترجیح می دادند لزوما خبیث به نظر آمده و نوعی حقه بازی و قدری بی اخلاقی را با تیم داشته باشند تا بتوانند نتیجه بگیرند. این کارشان آنها را جایی رساند که نمی توانستند با مشتریان و شرکا یا سهامداران کلیدی تعامل کنند.

مشخصات شغل یک متخصص سئو در سال 2013 با آنچه در 4 یا 5 سال پیش بوده بسیار متفاوت است.  بسیاری از متخصصان سئو با تغییرات جدید بسیار راحت کنار می آیند و در روند تغییر نقش عمومی بیشتری دارند اما بسیاری از آنها نیز که با این شرایط در حال گذار مقابله می کنند، محتاج برخی مهارت های ضروری هستند.

در این یادداشت نمی خواهم درمورد تغییراتی که در چند سال گذشته رخ داده سخن بگویم. چرا که در مقالات دیگری به این موارد پرداخته شده است. در آن مقالات به طور کامل و عالی ابعاد مختلف پنگوئن و پاندا و نحوه ساخت لینک مناسب از نگاه این دو بررسی شده است. بحث من در این نوشته متمرکز بر چیزی است که من آن را قلب و روح موفقیت در سئوی امروز می خوانم.

کلید موفقیت سئو درک منافع بی نظیر کسب و کار شماست

پیش از بوجود آمدن مجموعه مهارت های خاص سئو از قبیل معماری وبسایت یا توانایی برای ساخت خلاقانه و با شتاب لینک، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که بایستی ابتدا مد نظر قرار گیرند.

روح کسب و کار شما: اگر شما بدون توجه به اینکه زمینه کاری تان چیست، صرفا از هر سایتی که توانستید لینک دریافت کنید و یا با بی توجهی به سایر رسانه ها، از سرعت ساخت این لینک ها که به طور فعال ساخته می شدند بکاهید، شما در مسیری قرار گرفته اید که به شدت به سئوی سایت لطمه می زنید. و معمولا زمانی این اتفاق می افتد که شما انگیزه کافی برای انجام کاری در حوزه کسب و کارتان  ندارید و تا زمانی که به این علاقه ناشی از نیاز (یا احترام) نرسیده اید، همچنان احتمال شکست وجود دارد. چراکه دلایل احساسی پشت این لینک ها قرار دارند و انگیزه ها و نحوه عمل شما سبب می شود برخی افراد به واسطه همین دلایل که باعث شده بالاتر از سایر رقبا باشید با ارائه لینک از شما قدردانی می کنند.

بله – من اعتراف می کنم که برندهای زیادی هستند که تنها برای اینکه شناخته شوند بدون توجه به نوع سایت از آنها لینک هایی را دریافت می کنند. برای مثال مردمی که به دنبال وبسایت های هتل می گردند ممکن است به صفحه ای از منابع برسند که لینک هایی به شرکت های اتومبیل های کرایه ای دارد که امیدوارند که از میهمانان خود بهره مند شوند و آنها ممکن است به صورت اتفاقی چند تا از شرکت های معروف اتومبیل ها کرایه را انتخاب کنند بدون اینکه توجه کنند که آیا واقعا به آن نیاز دارند. این قدرت یک برند قوی است و زمان می برد تا آن جایگاه را پیدا کنید و اکثر کسب و کارها هرگز به آن جایگاه نمی رسند. برای دریافت لینک به کسب و کارهای کوچک کارهای زیادی وجود دارد که باید در زمینه نفوذ در احساسات مخاطبان انجام دهید. نخستین گام بهره گیری از تجارب و روابط کمکی است.

کلید محبوب شدن به عنوان یک شخص یا یک کسب و کار این است که با خودتان راحت باشید، نقاط قوت خودتان را بشناسید و  برای دستیابی به منافع تان باید راهی پیدا کنید که بر احساسات بیننده تان اثر بگذارید. سئو اکنون با این ایده همگام شده است و باید ضمن اینکه تکنیک های فنی و محتوایی سئو را به کار می برید، بتوانید بر احساسات مخاطبان اثر بگذارید– بدون اینکه منافع خالصی از این کار در یک کسب و کار دریافت کنید باید به آن فکر کنید در غیر اینصورت سئو به شدت ناکارا بوده و شما را به عقب باز می گرداند.

با اینکه اثرگذاری بر احساسات مردم کاری مشکل است، سعی کنید با انجام آن بر ساخت لینک و روابطی که متخصصان سئو جویای آن هستند، تاثیر مثبت بگذارید.

برای شرح این نکته من می خواهم یک مثال از کتاب «Made to Stick » اثر چیپ و دن هیث بیاورم. در این کتاب آنها درباره «سه چرا» صحبت می کنند– نظر این است که چه زمانی نیاز دارید که هسته احساسی یک ایده (یا کسب و کار) را کشف کنید. آنها به شما پیشنهاد می دهند که شما با نوشتن شروع کنید و آنچه فکر می کنید مردم انجام می دهند را بنویسید. آنگاه از خودتان سه بار بپرسید که «اهمیت این کار چیست؟» هر بار که آن را می پرسید، پاسختان را بر روی ورقه بنویسید و وقتی این کار را می کنید توجه کنید که در هر پاسخ، شما به جزئیات بیشتری اشاره کرده و به مواردی اساسی از ایده می پردازید که تا کنون به آن اشاره نکرده بودید و در پشت آن مواردی احساسی قرار دارند.

اگر این سوال را بپرسیم « چرا گوگل موتور جستجوی محبوبی است؟»، ممکن است پاسخ دهیم که به مردم کمک می کند که اطلاعات مورد نیازشان را به سرعت پیدا کنند. آنگاه ممکن است بپرسیم «چرا مردم می خواهند آن کار را انجام دهند؟» برای اینکه آنها می توانند پاسخ های آنچه دنبال آن می گردند را پیدا کنند. سپس در پایان ممکن است بپرسید «چرا مردم به این جواب ها نیاز دارند؟» برای اینکه آنها می توانند با مردم ارتباط برقرار کنند، به اهدافشان برسند و به برآورده شدند رویاهایشان نزدیکتر شوند. همانطور که می بینید پاسخ پایانی بسیار نزدیک و نزدیک تر به هسته و اصل منافع ویژه گوگل می شود.

چگونه درک روح کسب و کارتان منجر به دریافت لینک می شود

هنگامی که شما بخواهید موارد زاید را کم کنید و برایتان روشن شد که چه چیزی بی همتا و ویژه در کسب و کارتان وجود دارد؛ آنگاه موارد یکی پس از دیگری ظاهر می شوند:

کسب و کار شما برای چه کسانی بیشتر مفید است  شما باید با چه کسی ارتباط برقرار کنید؟

شما چگونه می توانید برای این افراد مفید باشید آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارند؟ چگونه خدمات شما می تواند برای آنها مفید باشد؟

بهترین راه برای دستیابی به این افراد چیست؟ چگونه با این افراد ارتباط برقرار می کنید؟

شخصیت کسب و کار شما باید به طور ایده آل در طراحی و لحن نگارشتان در وبسایت قابل مشاهده باشد. میلشیمپ این کار را بسیار خوب انجام می دهد- شخصا آنها مرا با کرک های میمون عاقل بر باد دادند اما من هنوز به آنها برای داشتن شخصیتی وجودی شان و تلاشی که با لحن گفتارشان برای ارتباط با مشتریانشان برقرار می کنند احترام می گذارم.

گوگل نیز همواره چنین ماموریتی داشته است:

« ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهانی و در دسترس قرار دادن آن برای منفعت عامه است.»

با توسعه الگوریتم محتوا و همچنین دسترسی یافتن به محتوای شبکه های اجتماعی گوگل با نزدیک شدن به متن و نیت افراد از جستجوی خود، نتایج بهتر و بهتری را برای کاربران نشان می دهد. این روزها شما به منظور افزایش «پدیداری» سایت نیاز به آگاهی از نیازهای موثق مردم و حل مشکلاتشان با محصولات و خدماتتان دارید. سئو اکنون تبدیل به علمی شده که موضوع آن بیشتر از اینکه دستکاری در نتایج جستجو باشد درباره حل مشکلات بشری است.

بازاریابان بزرگ همیشه قادرند تا از مزایای رقابتی در سئو بهره مند شوند اما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری آنها نیازمند پشتیبانی بازاریابی شان با یک کسب و کار جامد به منظور بالا رفتن هستند.


منبع:

http://www.business2community.com/seo/the-humanisation-of-seo-0531590

زمان انتشار: 1392/04/31 به نقل از نویسنده: جوئل چادلی- مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی وسئو پی آر نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: عادل میرشاهی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 1 ديدگاه


مطالب مرتبط
   
کلیدواژه های بد یا منفی، میوه ممنوعه کسب و کار شما هستند که باید، حتی الامکان، از به کار ب...
1392/04/02

   
آیا روابط عمومی شرکت شما با تکنیک های سئو آشنایی دارد؟ آیا تیم سئوی شرکت، از فنون برقراری ...
1392/04/01

   
یکی از واژه هایی که در ادبیات جهانی روابط عمومی طی چند سال اخیر رونق فراوان یافته و در کشو...
1392/02/22

   
توسعه روابط عمومی الکترونیک در ایران یکی از آرمان هایی است که اکثر روابط عمومی های بخش خصو...
1391/12/25

آخرین مطالب
   
برنامه این هفته مستند مناظره «غیرمحرمانه» با حضور اهالی رسانه به دگرگونی های خبررسانی درعص...
1395/10/29

   
نشست تخصصی "نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی" روز یکشنبه سوم بهمن به همت دفتر م...
1395/10/29

   
معاون روابط‌عمومی دفتر استاندار هرمزگان گفت: نیاز است واحدهای روابط عمومی در تمامی دستگاه‌...
1395/10/29

   
با شروع سال 2017، برندها باید به یافتن روش­ های جدید تبلیغ برای مخاطبانی ادامه دهند که از ...
1395/10/29

   
طی بررسی و تحقیقی که توسط J&J در مورد دیدگاه مصرف کنندگان صورت گرفت مشخص شد که برخی مشکلات...
1395/10/29

   
برگزاری دو نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و چاپ و بسته بندی به فاصله دو هفته از یکدیگر اکثر ...
1395/10/29

   
فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن قدردانی از روابط عمومی هایی که بیشترین ...
1395/10/29

   
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: روابط عمومی ها به عنوان مشاورانی امین برای مدیران ...
1395/10/29

   
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه ...
1395/10/29

   
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: ...
1395/10/29