|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
 نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان

اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد .یک نام تجاری برای آنکه قدرتمند باشد وظیفه دارد که نسبت به هویت خود وفادار باشد . وفاداری یک حق نیست بلکه امتیازی است که باید کسب شوند . به همین دلیل در تحقیق حاضر به شناسایی نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان پرداخته شده است . و به این نتیجه رسیده شد که در واقع تاثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان به طور مستقیم از رضایت آنها نشات می گیرد.



مقدمه
:
نام تجاری در واقع خلاصه ای از فعالیت شرکت است که باعث اتصال مشتری و شرکت می گردد. اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری نقش مهمی را در مدیریت رابطه با مشترایان در طی مدتی طولانی ایفا می کند. همچنین به عنوان ابزاری برای جلب رضایت و بالا بردن کیفیت خدمات به کار می رود. در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید به بازار و ارائه خدمات متفاوت بسیار بالا است و با توجه به هزینه های بالای یافتن مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم است. برای این منظور داشتن رابطه عمیق با مشتریان بسیار حائز اهمیت است که می توانیم با استفاده از اعتبار نام تجاری خود به این هدف دست یابیم. ارتباط با مشتریان و متعهد بودن به تعهداتی که از طریق نام تجاری خود مدعی آنها می شویم باعث جلب رضایت و در نهایت وفاداری مشتریان می گردد. که این وفاداری خود منجر به این می شود که مشتریان ما به عنوان مبلغان ما عمل می کنند و استفاده از محصولات موسسه را به دیگران پیشنهاد کنند و ایجاد این نوع وفاداری که نوعی تعهد احساسی هم در پی دارد باعث می شود تا مشتریان ما در مورد استفاده از محصولات موسسه پایداری نشان دهند و به سمت محصولات دیگر رویگردان نشوند، که این رابطه طولانی مدت برای شرکت بسیار سودمند خواهد بود .


دانلود مقاله با لینک مستقیم

زمان انتشار: 1392/03/27 به نقل از مارکتینگ نیوز- هانیه کازرانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04