|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
 نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان

اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد .یک نام تجاری برای آنکه قدرتمند باشد وظیفه دارد که نسبت به هویت خود وفادار باشد . وفاداری یک حق نیست بلکه امتیازی است که باید کسب شوند . به همین دلیل در تحقیق حاضر به شناسایی نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان پرداخته شده است . و به این نتیجه رسیده شد که در واقع تاثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان به طور مستقیم از رضایت آنها نشات می گیرد.



مقدمه
:
نام تجاری در واقع خلاصه ای از فعالیت شرکت است که باعث اتصال مشتری و شرکت می گردد. اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری نقش مهمی را در مدیریت رابطه با مشترایان در طی مدتی طولانی ایفا می کند. همچنین به عنوان ابزاری برای جلب رضایت و بالا بردن کیفیت خدمات به کار می رود. در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید به بازار و ارائه خدمات متفاوت بسیار بالا است و با توجه به هزینه های بالای یافتن مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم است. برای این منظور داشتن رابطه عمیق با مشتریان بسیار حائز اهمیت است که می توانیم با استفاده از اعتبار نام تجاری خود به این هدف دست یابیم. ارتباط با مشتریان و متعهد بودن به تعهداتی که از طریق نام تجاری خود مدعی آنها می شویم باعث جلب رضایت و در نهایت وفاداری مشتریان می گردد. که این وفاداری خود منجر به این می شود که مشتریان ما به عنوان مبلغان ما عمل می کنند و استفاده از محصولات موسسه را به دیگران پیشنهاد کنند و ایجاد این نوع وفاداری که نوعی تعهد احساسی هم در پی دارد باعث می شود تا مشتریان ما در مورد استفاده از محصولات موسسه پایداری نشان دهند و به سمت محصولات دیگر رویگردان نشوند، که این رابطه طولانی مدت برای شرکت بسیار سودمند خواهد بود .


دانلود مقاله با لینک مستقیم

زمان انتشار: 1392/03/27 به نقل از مارکتینگ نیوز- هانیه کازرانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر لرستان برنامه ای این ستاد را همزمان با اایم...
1395/11/04

   
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظهور پدیده شهروند خبرنگار در عرصه اطلاع ...
1395/11/04

   
هیأت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کردستان با برگزاری مجمع عمومی انتخاب و معرفی...
1395/11/04

   
تکنولوژی­ ها و رویکردهای جدید امروزه برای تعامل موثر با مشتری در سراسر پلت­فرم ­های دیجیتا...
1395/11/04

   
رئیس سابق شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کردستان از تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های...
1395/11/04

   
استاندار کردستان گفت: نقش روابط عمومی در پایداری هر نظام سیاسی و یا نظام‌های دیگر تعیین‌کن...
1395/11/04

   
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهرداد آگاهی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این و...
1395/11/04

   
روزنامه الاتحاد روزنامه‌ای عربی زبان و چاپ امارات متحده عربی است که توسط شرکت رسانه‌ای ابو...
1395/11/04

   
این کتاب به محدوده‌‌‌ای خاص از موضوعات رفتار سازمانی می‌پردازد اما می‌توان گفت این موضوعات...
1395/11/04