|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
 نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان

اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد .یک نام تجاری برای آنکه قدرتمند باشد وظیفه دارد که نسبت به هویت خود وفادار باشد . وفاداری یک حق نیست بلکه امتیازی است که باید کسب شوند . به همین دلیل در تحقیق حاضر به شناسایی نقش نام تجاری بر وفاداری مشتریان پرداخته شده است . و به این نتیجه رسیده شد که در واقع تاثیر نام تجاری بر وفاداری مشتریان به طور مستقیم از رضایت آنها نشات می گیرد.



مقدمه
:
نام تجاری در واقع خلاصه ای از فعالیت شرکت است که باعث اتصال مشتری و شرکت می گردد. اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری نقش مهمی را در مدیریت رابطه با مشترایان در طی مدتی طولانی ایفا می کند. همچنین به عنوان ابزاری برای جلب رضایت و بالا بردن کیفیت خدمات به کار می رود. در دنیای پر رقابت امروز که سرعت ورود رقبای جدید به بازار و ارائه خدمات متفاوت بسیار بالا است و با توجه به هزینه های بالای یافتن مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم است. برای این منظور داشتن رابطه عمیق با مشتریان بسیار حائز اهمیت است که می توانیم با استفاده از اعتبار نام تجاری خود به این هدف دست یابیم. ارتباط با مشتریان و متعهد بودن به تعهداتی که از طریق نام تجاری خود مدعی آنها می شویم باعث جلب رضایت و در نهایت وفاداری مشتریان می گردد. که این وفاداری خود منجر به این می شود که مشتریان ما به عنوان مبلغان ما عمل می کنند و استفاده از محصولات موسسه را به دیگران پیشنهاد کنند و ایجاد این نوع وفاداری که نوعی تعهد احساسی هم در پی دارد باعث می شود تا مشتریان ما در مورد استفاده از محصولات موسسه پایداری نشان دهند و به سمت محصولات دیگر رویگردان نشوند، که این رابطه طولانی مدت برای شرکت بسیار سودمند خواهد بود .


دانلود مقاله با لینک مستقیم

زمان انتشار: 1392/03/27 به نقل از مارکتینگ نیوز- هانیه کازرانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
ستاره ارتباط دولت در چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی به محمدباقر توبخت معاون رییس جمهو...
1396/03/03

   
علی دارابی معاون امور استان های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در چهارمین جشنواره ستارگان ...
1396/03/03

   
مشکلات اصلی و فرعی روابط عمومی‌ها در فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس مورد بررسی قرار گرف...
1396/03/03

   
باقر ساروخانی استاد ارتباطات و پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در سخنانی در جشن ستارگان روابط...
1396/03/03

   
با توجه به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط دولت و لزوم تامین آن، انتظار می‌رود دولت دوازدهم ...
1396/03/03

   
سخنگوی دولت اظهار کرد: روابط عمومی در دولت دوازدهم منزلت رفیع‌تری پیدا خواهد کرد.
1396/03/03

   
مجمع عمومی عادی نوبت دوم انجمن روابط عمومی ایران عصر روز سه شنبه 2 خرداد 96 در تهران ...
1396/03/03

   
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:روابط عمومی ها باید برای ایجاد نگاه مثبت ...
1396/03/03

   
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: وظایف روابط عمومی در حوزه اطلاع‌رسانی، انعکاس ...
1396/03/03

   
نخستین گردهمایی مسئولین روابط عمومی شهرستانهای منطقه شمال و شمال شرقی استان اصفهان در سال ...
1396/03/03