|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
2 0 بازدید 0 نظر
معرفی پایان نامه

تهیه وتنظیم:مارال بهرامی  عنوان: 1.عوامل موثر برکارایی روابط عمومی (بررسی تطبیقی دیدگاه های مدیران اجرایی سازمان ها ومدیران روابط عمومی) پژوهشگر: اصحاب حبیب زاده ملکی(کارشناسی ارشد) استاد راهنما:حسینعلی افخمی استاد مشاور:هوشنگ عباس زاده دانشگاه:علوم اجتماعی علامه طباطبایی زمان:بهار81-80 این تحقیق سعی می کند عوامل موثر بر کارایی روابط از دیدگاه مدیران اجرایی وروابط عمومی سازمان ها را تبین کند.اهمیت موضوع از آن جهت است که روابط به دلیل نوسان ها یی که در این مدت داشته همواره با دگرگونی ها وتغییراتی روبه رو بوده است.به همین دلیل در زمان فعلی که رشد وتوسعه سیاسی واقتصادی کشور فراهم شده واز طرف دیگر ارتباطات از سرعت بیشتری برخوردار است.   2. عنوان:موانع فراروی روابط عمومی ها در گذار به جامعه اطلاعاتی بررسی دیدگاه های مدیران روابط عمومی وروزنامه نگاران پژوهشگر:منصور ساعی(کارشناسی ارشد) استادراهنما:مهدخت بروجردی استادمشاور :بدیعی دانشگاه:علوم اجتماعی علامه طباطبایی زمان:1384 تحقیق حاضر به بررسی موانع ومشکلات فرا روی روابط عمومی سازمان های دولتی ایران در گذار به جامعه اطلاعاتی پرداخته است. هم اکنون سازمان ها در جهان وبه ویژه در ایران با ورود به عصر اطلاعات وجامعه اطلاعاتی علاوه بر مسایل سنتی خود با مسایل وموضوعات وفرصت های نوینی روبروشده اند که ضرورت حضور فعال روابط عمومی در سازمان را گوشزد می کند.نگارنده با عنایت به اهمیت روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی نه نقش آن در ایجاد تفاهم واعتماد متاقبل بین مخاطب وسازمان وجایگاه سازمان در جامعه به بررسی وضعیت روابط ایران در گذار به جامعه اطلاعاتی پرداخته است ومشخص کرده چه موانعی فراروی روابط عمومی سازمان در گذار به جامعه اطلاعاتی وجود دارند.   3. عنوان:نقش روابط عمومی در توسعه بانکداری ایران بررسی تطبیقی دیدگاه های مدیران وکارشناسان در بخش های اجرایی وروابط عمومی بانک ها  پژوهشگر:قدسی بیات(کارشناسی ارشد) استادراهنما:محسنیان راد استادمشاور:نقیب السادات دانشگاه:علوم اجتماعی علامه طباطبایی زمان:1384 روابط عمومی در سازمان مجموعه ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بربرنامه وتحقیق است که به دنبال ارتباط با مردم واطلاع یابی از نظرهای آنان ،تجزیه وتحلیل گرایش های مخاطبان به منظور تامین رضایت آنها در جهت نیل به اهداف سازمان صورت می پذیرد ودر شرایط کنونی با رشد روز افزون خصوصی سازی وروند رقابتی شدن هر چه بیشتر فعالیت ها تجاری وایجاد اعتبار واطمینان که مهمترین مایملک سازمان است مورد توجه قرار می گیرد.در این تحقیق فعالیت های روابط عمومی ادارات مرکزی بانک های دولتی وخصوصی کشور در چهار چوب نقش های اطلاع رسانی ،تبلیغی،حمایتی ورضایت بخشی مطرح در چهار الگوی روابط عمومی مطرح در دنیا معروف به الگوی هانت وگرونیک در خصوص توسعه نظام بانکداری کشور مورد بررسی قرار گرفته است.این پژوهش تلاش می کند تصویری از نقش روابط عمومی وعملکرد آن در توسعه نظام بانکداری ایران ارائه دهد.       4. عنوان:نقش وکارکرد روابط عمومی در انجمن های حرفه ای پژوهشگر:سیده مریم طباطبایی ندوشن(کارشناسی ارشد) استاد راهنما :حسینعلی افخمی استاد مشاور:کاظم معتمد نژاد دانشگاه:علوم اجتماعی علامه طباطبایی زمان:تیرماه1387 از انجام اولین تحقیقات پیرامون روابط عمومی در ایران ،سازمان ها وادرات دولتی وخصوصی همچنان قلمروهای موضوع تحقیق بوده اما بررسی سازمان های غیر دولتی تاکنون در کشور مغفول مانده است . هدف از تحقیق جامعه روابط عمومی را با نتایجی از بررسی روابط عمومی سازمانی بوده واز اجتماع اصحاب یک تخصص وحرفه پدید آمده اند را انجمن های حرفه ای نامیده ایم وبه بررسی نقش و کارکرد روابط در کانون وکلای دادگستری مرکز وجامعه حسابداران رسمی کشور از نظر اعضای آنها پرداخته ایم.یکی از مباحث قابل توجه در باره انجمن های حرفه ای به عنوان نهادهای مدنی ویکی از شاخص های مهم توسعه اجتماعی ،جایگاه والگوی روابط عمومی در تشکیلات این انجمن هاست.در این تحقیق به دوانجمن حرفه ای وغیر دولتی ایران کانون وکلای دادگستری وجامعه حسابداران رسمی کشور پرداخته شده است.   5. آسیب شناسی روابط عمومی در ایران با رویکردی به ساختار وکارکرد مطلوب پژوهشگر:اسماعیل قدیمی(دکتری) استاد راهنما:محسنیان راد استاد مشاور:افخمی،بروجردی  دانشگاه:علوم اجتماعی علامه طباطبایی زمان:1387-1386   بررسی نقش وکارکردهای مطلوب روابط عمومی در پیشبرد اهداف وآرمان های نهادها وسازمان ها ی اجتماعی ایران در مقایسه با نقش وکارکرد های آنان در جوامع نوین می تواند یکی از مهم ترین فعالیت ها ی پژوهشی به حساب آید.زیرا عدم شناخت دقیق این نقش ها ونیز فراهم نبودن زمینه های مناسب اجتماعی،سیاسی،اقتصادی وفرهنگی برای ایفا وتحقق نقش ها وکارکردهای یا رشد همانگونه که تاکنون شاهد بوده ایم موجب هدر رفتن سرمایه ها وانرژی های اجتماعی- انسانی شده وکشور را با خطر محرومیت هرچه بیشتر از کارکرد های مطلوب روابط عمومی ها روبه رو کرده است. این تحقیق به عنوان گامی اولیه در گشودن دریچه جدیدی در تحقیق اجتماعی نسبت به یک حرفه روبه پیشرفت در جهان ضرورت دارد.در واقع تاکنون هیچ تحقیق کیفی ای نسبت به مسایل روابط عمومی در ایران که داعیه طرح ابعاد مختلف آسیب های وارده به آن را داشته باشد وانتقادی بنیادین به نحوه شکل گیری ،ساختار وکارکردهای کنونی این حرفه در ایران وارد کند صورت نگرفته  است.      

---

زمان انتشار: 1389/09/11 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28

   
شاخص بیگ مک امروزه یک استاندارد جهانی شده و در کتب درسی و دانشگاهی مربوط به رشته اقتصاد آم...
1395/12/25

   
درست است که استفاده از هشتگ‌ها در شرایط خاصی می‌تواند مفید باشد؛ اما در واقع استفاده از آن...
1395/12/25

   
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خدمات دولت را به نحو...
1395/12/25

   
طی حکمی از سوی دکتر محمد امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، احسان مهرابی راد...
1395/12/24