|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
ده اشتباه و درس هایی که از روابط عمومی جهان آموختم

مترجم: عادل میرشاهیوقتی که شما جوان هستید و هنوز تجربه کافی را کسب نکردیه اید، پرت شدن در عرصه روابط عمومی جهانی می تواند کاملا راحت باشد. به هر حال، من با درد سر های فروانی از اشتباهات چالش بر انگیز در مسیر تجربه آموزش خلاق روبرو شدم. بنابراین به برسی تجارب همکارانم پرداختم و از آنها خواستم که تجاربشان را در موقعیت های خطیری که قرار گرفته بودند بیان کنند.

 

وقتی که شما جوان هستید و هنوز تجربه کافی را کسب نکردیه اید، پرت شدن در عرصه روابط عمومی جهانی می تواند کاملا راحت باشد. به هر حال، من با درد سر های  فروانی از اشتباهات چالش بر انگیز  در  مسیر تجربه آموزش خلاق روبرو شدم. بنابراین به برسی تجارب همکارانم پرداختم  و از آنها خواستم که تجاربشان را در موقعیت های خطیری که قرار گرفته بودند بیان کنند.
آنچه در زیر می آید حاصل ده اشتباه و درسی است که از روابط عمومی جهانی می توان آموخت. این ده مورد در هیچ دانشکده ای آموزش داده نمی شوند، چرا که از طریق تجربه بدست آمده اند. تجربه ای که حاصل آزمون و خطا و اشتباهات سایر افراد است.

 
1. زندگی با ارزش تر از کار است

اشتباه: جدا نکردن زندگی از کار

درس آموخته شده:  از ترک کارتان در حین کار احساس گناه نکنید. شما نبایست همیشه کار کنید.  در صورتی که با بحران مواجه شدید یا  نتوانستید کارتان را با موفقیت انجام دهید، آرامش رندگی شخصی تان را به هم نریزید.

2. خطای ایمیل

اشتباه: ایمیلتان را با دستگاه های مختلف ( اعم از موبایل، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی) چک کنید.

درس آموخته شده: وقتی ایمیل هایستان را به وسلیه دستگاه های مختلف چک می کنید، شما فراموش می کنید که در کدام ایمیل مورد خطاب قرار گرفته اید و دست آخر به مهمترین آنها پاسخ نمی دهید.

3. من نبودم

اشتباه:  شما به خطایتان در یک ایمیل اعتراف کنید.

درس آموخته شده: وقتی شما مرتکب اشتباهی می شوید، بهتر است که گوئشی تلفن را بردارید و آن را توجیه کنید. هرگز شما که نمی خواهید به مشتری  یا مخاطب سخت گیرتان اظهاریه مکتوب ارائه کنید که بتواند در آینده از آن علیه شما استفاده کند.

4. اوه!

اشتباه:  کاری کنید که مشتری تان احساس کند در اولویت شما قرار ندارد.

درس آموخته شده:  اگر یک مشتری  از شما برای کاری وقت می خواهد، پاسخ باید بلی باشد. بعد از آن، برای عبور از مخمصه دنبال راه چاره باشید. یا کارتان را به دیگری تفویض کنید و یا اولویت بندی حجم کاریتان را بازبینی کنید.

5. فقط داره می گه

اشتباه:  شما سعی کردید که کمک کنید.

درس آموخته شده: مهم نیست به چه توجه می کنید، سعی نکنید که در جایی کمک کنید که به شما ربطی ندارد. اگر یک مشتری یا خبرنگار  دچار بحران شده اند و یا از همکارتان چیز دیگری شاکی هستند و شما فکر می کنید که می توانید کمک کنید. بهتر است دور بایستید و اجازه دهید که رئیستان آن کار را انجام دهد.

6. خطای گناه

اشتباه: پیش از اتفاق به یک خبرنگار اطلاع رسانی کنید.

درس آموخته شده: اگر شما از وقوع رخدادی آگاه شدید، خودتان را برای کشیدن رسانه ها به محل اذیت نکنید. این باعث می شود که آنها تا آخرین لحظه شما را منتظر بگذارند. بهتر است که تلفن را بردارید و بگویید: "سلام، ( همه چیز)،  من الان در مورد این رویداد اطلاع پیدا کردم. اما... اگر تمایل دارید می توانند تشریف بیاورید."  به احتمال زیاد آنها نمی توانند در آن رویداد حضور داشته باشند اما مطمئنا برای این اطلاع رسانی از شما قدر دانی خواهند کرد.

7. بدی من

اشتباه:  مشتری را کوچک بشمارید.

درس آموخته شده: مهم نیست که چه اتفاقی افتاده است، شما بایستی همواره مثبت و پر انرژی بمانید. برای مثال، اگر مشتری از شما درخواست می کند تا کارش توسط یک عکاس خاص اجرا شود، و شما می دانید که او درگیر است، به جای اینکه  به مشتری جواب سربالا بدهید، بگویید: شما می دانید که من افراد زیادی را برای اجرای پروژه ها می شناسم. بهتر است که کارتان را به....

8. کریه المنظر

اشتباه: شما ایمیل های دسته جمعی تان را در BCC قرار نمی دهید.

درس آموخته شده: هیچ گاه آدرس  ایمیل های دسته جمعی تان را در فیلد CC قرار ندهید، به جای آن از فیلد BCC استفاده کنید. غالب افراد دوست ندارند ایمیل هایشان به دست افراد غریبه بیافتد.

9. تقویم

اشتباه: شما همه قرار هایتان را در تقویم ثبت نمی کنید.

درس آموخته شده: شما قراری را از دست می دهید. مهم نیست که حافظه تان چقدر قوی باشد، همه قرارهای ملاقات، تلفن های تماس، وبینار( کنفرانس آنلاین) که شما بایستی در آن شرکت کنید را بر روی تقویمتان یادداشت کنید. این کمک می کند که در سر رسید کاری که باید انجام شود، از آن اطلاع می یابید. [چنانچه این کار را در تقویم ایمیل یا کامپیوتر و موبایلتان انجام دهید]  شما می توانید حتی زمان آن را به گونه ای تنظیم نمایید که 24 ساعت قبل پیغام هشدار را دریافت کنید.

10. اوه، لعنتی

اشتباه:  فهرست رسانه هایی را که با آنها کار می کنید را برای مشتری تان ارسال کنید.

درسی که آموخته شد: این ایده به دو دلیل بد است. اول، ممکن است مشتری شما کسی است که شروع به ارتباط گیری با آن افراد می کند، و  به شما فشار بیاورد که کارتان را رها کنید. دوم، اگر شما  تماس هایتان را با رسانه متوقف کنید، خبرنگاران ممکن است تحریک شوند که شما در حال قدرت گرفتن هستید.
نیکول رز دیون/ هماهنگ کننده رسانه های اجتماعی
طراح و گرافیست/ آزانش آبی
مترجم: عادل میرشاهی
 

زمان انتشار: 1391/11/14 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
نشریه معتبر «فوربس» سه سال است که برندهای ورزشی در جهان را بر این اساس ارزیابی می کند. کار...
1396/01/08

   
معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگ...
1396/01/08

   
اکثراستادان روابط عمومی به سخنگوها یاد می‌دهند تا در سخنرانی‌ها، ارائه‌ها و مصاحبه‌های رسا...
1396/01/08

   
در حکمی از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری منصوب شد.
1396/01/07

   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28