|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نقش روابط عمومی در خبرهای فوری و بسیار مهم

بی شک هر سازمانی با بحران یا اخباری مواجه می شود که تصمیم های فوری و حساس در زمینه اطلاع رسانی در باب بحران یا آن خبر، بسیار تعیین کننده است. امروز خبرنگار یکی از خبرگزاری ها از حادثه ای که در یکی از شهرستان ها اتفاق افتاده بود مرا مطلع کرد و آخرین آمار مربوط به آن حادثه را می خواست. بعد از تماس با مدیرکل آن استان و دریافت آخرین خبر مربوط به آمار خبر، ناخواسته وارد مسابقه ای شدم که تجربیات این مسابقه را عرض می کنم. به علت اینکه در اثنای تنظیم خبر، یکی از خبرگزاری ها خبر را کار کرد، انتشار صحیح خبر به شکلی که ما تنظیم کرده بودیم برایم اهمیت زیادی پیدا کرد. بعد از تنظیم خبر و انتشار آن روی وب سایت سازمان و ارسال اس ام اس انتشار این خبر به خبرنگاران، شروع کردم به چک کردن خبرگزاری ها که تا چه حد، خبر روابط عمومی را پوشش می دهند

بی شک هر سازمانی با بحران یا اخباری مواجه می شود که تصمیم های فوری و حساس در زمینه اطلاع رسانی در باب بحران یا آن خبر، بسیار تعیین کننده است. امروز خبرنگار یکی از خبرگزاری ها از حادثه ای که در یکی از شهرستان ها اتفاق افتاده بود مرا مطلع کرد و آخرین آمار مربوط به آن حادثه را می خواست. بعد از تماس با مدیرکل آن استان و دریافت آخرین خبر مربوط به آمار خبر، ناخواسته وارد مسابقه ای شدم که تجربیات این مسابقه را عرض می کنم. به علت اینکه در اثنای  تنظیم خبر، یکی از خبرگزاری ها خبر را کار کرد، انتشار صحیح خبر به شکلی که ما تنظیم کرده بودیم برایم اهمیت زیادی پیدا کرد. بعد از تنظیم خبر و انتشار آن روی وب سایت سازمان و ارسال اس ام اس انتشار این خبر به خبرنگاران، شروع کردم به چک کردن خبرگزاری ها که تا چه حد، خبر روابط عمومی را پوشش می دهند. بیش از ۵۰ درصد خبرگزاری ها خبر را بلافاصله استفاده کردند. هر چند رسم امانت داری و استناد به منبع خبر، چیزی نیست که انتظار رعایت آن را داشته باشیم.
اما چند تجربه کوتاه:

تیتر متفاوت بزنید. چنانچه یک خبرگزاری پیش از شما خبر را منتشر کرد، شما از همان تیتر استفاده نکنید.
به واقعیت های خبر اضافه کنید. در تنظیم خبر واقعیت های پیشین را در خبر درج کنید.
جریان اطلاع رسانی را به دست بگیرید. با مسئولان سازمانتان صحبت کنید و آخرین اطلاعات را شما منتشر کنید و اطلاع بدهید که خبرهای تکمیلی را به زودی منتشر می کنید.
در تنظیم خبر دقت کنید که آمار صحیح و درست درج شوند. آمار لید و بدنه با هم مغایرت نداشته باشند. جمع اعداد را کنترل کنید.
باز خوانی خبر.قبل از انتشار خبر، خبر را به فرد دیگری بدهید تا از لحاظ نگارشی خبر اشکالی نداشته باشد.
استرس نداشته باشید، چون در تنظیم خبر دچار مشکل می شوید، با خونسردی و رعایت همه ارزش ها و عناصر خبری، خبرتان را تنظیم و منتشر کنید.
حتما خبر را با عکس کار کنید. برای خبر خیلی سریع در فتوشاپ یک طرح ساده طراحی کنید و در گوشه ای از آن نام سایت سازمانتان را درج کنید. چون در دقایق اولیه، خبرگزاری ها عکسی در اختیار ندارند، پس سعی کنید به این ترتیب عکس خبر خود را در سایت های دیگر منتشر کنید و سایت خود را تبلیغ کنید.
با منبع خبر، خبر را چک کنید. برای مسوولی که به نقل از وی خبر را تنظیم کرده اید، خبر را بخوانید و تأییدیه آن را بگیرید.
اس ام اس موثرترین روش اطلاع رسانی. و در پایان به سرعت خبرنگاران را با اس ام اس و ایمیل از آخرین خبرهای منتشر شده روی وب سایتتان مطلع کنید.

 

 

 

 

 

زمان انتشار: 1389/11/12 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیم...
1395/11/02

   
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اژدر شهابی به سمت رئیس دپارتمان روابط عمومی منصوب شد.
1395/11/02

   
، دومین جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست آهنگر ، جانشین...
1395/11/02

   
انجمن روابط عمومی ایران ، با قلبی مالامال از اندوه و تأثر ، تسلیت و تسلای خویش را به...
1395/11/02

   
مزیت اصلی یک تصویر مناسب برای بازاریابی این است که قابلیت انتقال داستان را داشته باشد. تا ...
1395/11/02

   
زمانی اجرای یک ایده در روابط عمومی موفق تر خواهد بود که جریان ورود داده ها از کانال صحیح و...
1395/11/02

   
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد که روابط عمومی های دستگاه های مختل...
1395/11/02

   
وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: روابط عمومی دولت تدبیر وامید ضعیف است و باید حوزه اطلاع رسانی...
1395/11/02

   
یک‌صدو نودو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با موضوع « آسیب شناسی تعامل رو...
1395/11/02

   
اولین نشست آموزشی رویکردهای نوین روابط عمومی در استان یزد برگزار شد .
1395/11/02