|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
7 راه کسب درآمد از اینترنت در سال 2017

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهم ترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از فرصت امروز، یکی از مزیت های بزرگ اینترنت در زمینه کسب و کار این است که تفاوتی ندارد در کجا ساکن هستید؛ شما می توانید با اتصال به فضای اینترنتی برای خود کسب درآمد کنید. مزیت دیگر آنکه شما دیگر مجبور به گذراندن زمان طولانی در وقت اداری نیستید و می توانید در هر حالی کار خود را انجام دهید و با توجه به این امر که تکنولوژی در راستای کمک به افراد پا به عرصه می گذارد، با انتخاب یک کار اینترنتی زمان بیشتری را برای انجام سایر کارهای خود خواهید داشت.

با این حال مزیت اصلی آن وجود راه های مختلف در این رابطه است . درواقع کافی است بخواهید در این زمینه فعالیت کنید؛ به محض ورود، خود را رو به روی دنیایی از شاخه های اقتصادی و کارهای متنوع خواهید یافت که امکان خلاقیت بسیار زیادی را برای تان فراهم خواهد کرد. فراموش نکنید که کسب و کارهای اینترنتی با خودکارسازی فعالیت ها و نیز به دلیل حذف واسطه ها می توانند قیمت محصولات خود را کاهش دهند. به همین خاطر می توانند به گزینه محبوب تری نزد مشتریان تبدیل شوند.

شروع یک کسب و کار همواره با مشکلات بسیاری همراه است، با این حال کسب و کارهای اینترنتی معمولا سختی کمتری را به همراه داشته و سرمایه اولیه به مراتب کمتری را نیز می خواهند. با این حال شما باید بدانید که در این فضای گسترده به چه شیوه عمل کنید، در غیر این صورت ممکن است تمامی اقدامات تان بی نتیجه بماند. در ادامه به معرفی هفت راه برترکسب درآمد از طریق اینترنت در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت.

1- بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به نوعی از بازاریابی گفته می شود که در آن شما یک شخص ثالث را برای ترویج خدمات یا فروش محصولات تان انتخاب می کنید و در ازای آن درصدی از فروش را به وی می دهید. این یک تاکتیک رایج در دنیای بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش است.

بازاریابی وابسته که به آن فروش رابطه ای نیز گفته می شود، فرآیندی است که در آن یک برند یا عرضه کننده یک کالا، به عنوان مثال یک خرده فروش کتاب، با دادن کمیسیون به شخص ثالث برای کالاهای خود بازاریابی انجام می دهد و مشتری جذب می کند. به عبارت دیگر بازاریابی وابسته، معرفی کالا و خدمات یک فروشنده به یک خریدار است. در بازاریابی وابسته شما از طریق سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی و... برای محصولات یک فروشنده مشتری جذب می کنید و در ازای هر مشتری سود را با فروشنده شریک می شوید.

در بازاریابی رابطه ای برند یا فروشنده، مصرف کننده و رابط وجود دارند. رابطه ها فروشنده های دیجیتال هستند. این فروشنده ها صاحبان وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، لیست های پستی و دیگر رسانه های بازاریابی دیجیتال هستند که برای یک برند یا فروشنده مشتری جذب می کنند.

به این بازاریابی (سیستم همکاری در فروش، بازاریابی وابسته) افیلیت مارکتینگAffiliate Marketing   نیز گفته می شود. افرادی که در حوزه بازاریابی فعال هستند با مبحث بازاریابی پورسانتی آشنا هستند. دریافت پورسانت برای فروش محصول یک فرد یا سازمان به فرد یا سازمان دیگر از قدیم وجود داشته است و این واژه در دنیای مجازی (بازاریابی آنلاین) نیز وجود دارد. بازاریابی وابسته، یکی از راحت ترین و روش های کسب درآمد در دنیای اینترنت است.

بازاریابی پورسانتی به افرادی که هنری جز نگهداری وب سایت خود را ندارند، کمک می کند درآمد خوبی داشته باشند. به اختصار می توان گفت که وب سایت شما تنها حاوی لینک محصولات سایر فروشگاه ها است (مثل یک نمایشگاه) و شما فقط نقش معرف محصول را بر عهده دارید. خودتان چیزی نمی فروشید، فقط مشتری را به تولیدکننده اصلی معرفی می کنید و در این میان پورسانتی دریافت می کنید. در روش بازاریابی پورسانتی، هر دو سایت به سود می رسند.

2- فعالیت در AMAZON و EBAY

یکی از سریع ترین راه های کسب درآمد از اینترنت فعالیت در غول های تجارت الکترونیک است . با توجه به کاربران میلیونی، این سایت ها بازاری پویا محسوب شده و همین امر شانس موفقیت را برای افراد افزایش خواهد داد.

در صورتی که کالای دست دوم در اختیار دارید، می توانید به راحتی آنها را از طریق اینترنت به فروش برسانید. معروف ترین سایت فروش اجناس دست دوم در دنیا سایت ebay.com است که مالک آن آقای پیر امیدوار است. طبق آماری که سایت الکسا ارائه می دهد سایت ebay هجدهمین سایت پربازدید دنیا محسوب می شود. آمازون  (Amazon )، سایتی که در سال 1994 افتتاح شده است و هم اکنون حدود 34000 نفر کارمند در سراسر دنیا دارد، هنوز هم با اختلاف خیلی زیاد پردرآمدترین فروشنده آنلاین است و در بین تمام سایت های وب هم بالاترین درآمد را دارد.

در حقیقت می توان گفت که بزرگ ترین برنامه همکاری در فروش البته از آن شرکت آمازون است ، درحالی که کمیسیون های حاصل از این فروش ها به نسبت بسیار اندک (چیزی در حدود ۴ تا ۱۰درصد) هستند. راحتی ثبت نام و افزودن لینک های همکاری و کار کردن با این شرکت همچنان گزینه همکاری در فروش این شرکت را یکی از آسان ترین و جذاب ترین فرصت ها برای فروش می سازد.

درحالی که سایت های بزرگ به دلیل داشتن انبوهی از بازدید کننده در استفاده از این برنامه همکاری در فروش سایت آمازون به مراتب موفق تر هستند، اما سایت های کوچک با میزان اندک مصرف کننده نیز در صورتی که محصولات مناسبی را برای ترفیع و تبلیغ در سایت عرضه کنند، به خوبی می توانند به موفقیت مناسبی دست پیدا کنند.

3- وبلاگ نویسی

یکی از روش های مؤثر که امروزه زیاد به چشم می خورد، اتحاد چندین وبلاگ کوچک است. به این صورت که چندین وبلاگ نویس درباره موضوعی مشترک یا نزدیک به هم شروع به نوشتن می کنند. و به یکدیگر لینک می دهند و گاه هر کدام از آنها دو یا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره می کنند و برای جذب حامیان مالی هم به صورت مشترک بازاریابی می کنند و وقتی که یک مشتری پیدا کردند به صورت گروهی برای فروش کالا یا خدمات او کار می کنند.

این افراد به صورت گروهی کار می کنند، بنابراین یک شبکه قوی به وجود آورده اند که هم خواننده را راضی نگه داشته اند و هم می توانند به طور مؤثری تبلیغات کنند و حامی مالی خود را راضی نگه دارند، البته درآمد آنها هم تقسیم می شود ولی آنها می توانند از روش های متنوعی برای کسب درآمد استفاده کنند. عده ای هم که وب سایت دارند افرادی را استخدام می کنند که وبلاگ نویس هستند و از آنها می خواهند درباره وب سایت آنها مطلب بنویسند و به سایت آنها لینک بدهند و به این صورت یک شبکه حمایتی می سازند.

در سراسر دنیا رسم است که وبلاگ نویسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سایت های بزرگ و سایر سازمان های خصوصی یا دولتی استخدام می شوند یا قرارداد هایی با آنها بسته می شود و خدمات آنها برای یک دوره مشخص خریداری می شود. به این ترتیب برای وبلاگ نویسان موقعیت های شغلی جدید و مناسبی به وجود خواهد آمد.

4- شبکه های اجتماعی

«میزان فروش تجارت الکترونیکی از طریق شبکه های اجتماعی سه برابر بیشتر از فروش کل تجارت الکترونیکی جهانی است.» این نتیجه تحقیق مؤسسه بی آی اینتلیجنس است که در فصل پایانی ۲۰۱۴ منتشر شد و حکایت از رشد یکباره پدیده ای دارد که حالا به تجارت اجتماعی معروف شده است. کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهم ترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.

5- یوتیوب

اگرچه یوتیوب یک سرویس استراک گذاری آنلاین است، با این حال امکان کسب درآمد از آن وجود دارد. در ابتدا باید سه مرحله را انجام دهید که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

1- ایجاد یک حساب در یوتیوب: نخستین کاری که شما باید انجام دهید، ایجاد یک حساب در یوتیوب است  که حضور شما را در این شبکه به نمایش در می آورد و از طریق همین حساب می توانید به حساب جیمیل خود نیز دسترسی پیدا کنید.

2- اضافه کردن کلیپ و محتوا: محتوا ایجاد کرده و سعی کنید محتوای با کیفیت و کوتاه را انتخاب کنید. این امر بدین معنا است که کلیپ ها باید دارای تصاویر با کیفیت باشند؛ با این حال طولانی بودن آن نیز شانس دیده شدن را کاهش می دهد. همچنین سعی کنید همیشه به روز باشید تا در زمینه جذب مخاطب بهتر عمل کنید.

3- افزایش مخاطب: سعی کنید به هر طریق که ممکن است مخاطبان خود را افزایش دهید. این امر نخستین و مهم ترین نکته در کسب درآمد از یوتیوب است . این موضوع می تواند از طریق تبلیغ یا لایک کردن دیگران یا از طریق سایت هایی که به این کار می پردازند صورت گیرد.

پس از انجام مراحل سه گانه شما می توانید از تبلیغات گوگل ادسنس و تبلیغات یوتیوب کسب درآمد کنید. این دو هنگامی که شما موفق عمل کنید، تصمیم می گیرند که تبلیغات را به ابتدای ویدئوها اضافه کنند و بدین شکل در سود آنها شریک خواهید شد.

6- فروش کتاب الکترونیکی

با توجه به مشکلاتی که کتاب های کاغذی دارند و حمل سخت  آنها، امروزه محبوبیت کتاب های الکترونیکی روز به روز افزایش پیدا می کند. به همین خاطر فعالیت در این حوزه می تواند سودآور باشد. راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب یکی از راحت ترین و کم دردسر ترین راه های کسب درآمد از اینترنت یا کارآفرینی اینترنتی است . فروشگاه اینترنتی کتاب یک مرکز فروش آنلاین کتاب با هدف دسترسی مردم بدون صرف وقت و هزینه اضافی است. همچنین به علت قیمت فوق العاده کمتر این دسته از کتاب ها به نسبت نسخه های چاپی خود، شانس فروش به مراتب بالاتر است.

7- اپلیکیشن بسازید

با توجه به روند رو به رشد استفاده از تلفن های هوشمند، قدم گذاشتن در این مسیر می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد. اگر هیچ چیز در رابطه با برنامه نویسی نمی دانید اما برای آن ایده دارید، می توانید از دوره های آموزشی آنلاین استفاده کرده و خود را آماده حضوری قدرتمند در این زمینه کنید. امروزه در بسیاری از کشورها، اپلیکیشن های تجاری ساده ترین و سریع ترین راه برای ارتقای سطح ارائه خدمات و محصولات تجاری هستند.

هر ماه تعداد بسیاری از اپلیکیشن های معروف، توسط میلیون ها کاربر دانلود و استفاده می شود، ولی درصد بسیار کمی از آنها می تواند درآمد و سودآوری بسیار بالایی را برای صاحبان اپلیکیشن به ارمغان آورد. اینکه یک اپلیکیشن تا چه حد بتواند سودآور باشد، بستگی به تعداد افرادی دارد که از آن اپ استفاده می کنند. این روزها، توسعه دهندگان و شرکت های مختلف، اپلیکیشن های خود را به وسیله برندهای معتبر موبایل به بازار اپلیکیشن عرضه می کنند.

در شرایطی که این اپ ها به خوبی کار کنند و رضایت اکثریت کاربران را به همراه داشته باشند، می توانند منافع زیادی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن و برند موبایل به همراه داشته باشند. این موضوع می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه دهنده اپ به وجود آورد تا محصول و کار خود را در بازار اپلیکیشن به نمایش درآورد. اگر قصد دارید در صدر لیست فروشگاه های اپلیکیشنی قرار بگیرید، باید اپ های خود را برای این فروشگاه ها بهینه کنید. نام اپلیکیشن، کلمات کلیدی و عناوین به کارگرفته شده در توضیح اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که وقتی کاربری در گوگل یا در خود فروشگاه  اپلیکیشن (اپ استورها) موضوع مربوط به اپلیکیشن شما را جست و جو می کند، به راحتی بتواند آن را پیدا کند. به علاوه توضیحاتی که برای معرفی اپ خود قرار می دهید و اسکرین شات هایی که از آن تهیه می کنید، بسیار در میزان دانلود اپلیکیشن شما تأثیرگذار خواهد بود.

تبلیغات در داخل محیط اپلیکیشن برای دیگر محصولات اپلیکیشنی و همچنین محصولات و خدمات شرکت ها، می تواند منبع درآمدی دائمی را برای شما فراهم آورد. در بعضی موارد هم می توانید تبلیغات دوطرفه یا چندطرفه ای را با اپلیکشن های معتبر و معروف داشته باشید یعنی بدون صرف هزینه، اپ های یکدیگر را تبلیغ کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات بیش  از اندازه می توانند خسته کننده باشند و رغبت کاربران را برای استفاده از اپلیکیشن کاهش دهند.



کانال تلگرام کاوشگران روابط عمومی

زمان انتشار: 1396/03/29 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03

   
مرکز آموزش مدیریت دولتی، سمینار آینده نگری روابط عمومی در مدیریت نوین سازمان ها را 17 مردا...
1396/04/03