|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
روابط عمومی‌ها باید به دانش محوری و خلاقیت روی آورند

محمد سلطانی فر :به نظرم روابط عمومی‌ها یکی از خلاء‌هایی که دارند فعالیت‌هایشان پیرو خواست و نظر مدیران سازمان است و کمتر به دنبال این هستند که یک کار بدیع و متفاوت و حرفه ای را اجراکنند. دنیای امروز مخصوصاً روندی که روابط عمومی‌ها باید در مسیر آن حرکت کنند، خیلی تابع آنچه که مدیران می‌خواهند نباید باشد بلکه باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه مدیران را نیز تغییر دهند و حتی مواردوضرورت هایی را بر مدیران خود تحمیل کنند.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل ازشارا، دکتر محمد سلطانی‌ فر استاد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است:

به نظرم روابط عمومیها یکی از خلاءهایی که دارند فعالیتهایشان پیرو خواست و نظر مدیران سازمان است و کمتر به دنبال این هستند که یک کار بدیع و متفاوت و حرفه ای را اجراکنند. دنیای امروز مخصوصاً روندی که روابط عمومیها باید در مسیر آن حرکت کنند، خیلی تابع آنچه که مدیران میخواهند نباید باشد بلکه باید به گونهای عمل کنند که جایگاه مدیران را نیز تغییر دهند و حتی مواردوضرورت هایی  را بر مدیران خود تحمیل کنند.

به نظر من یکی از مواردی که میتوانند روابط عمومیها بر مدیران سازمان خود تحمیل کنند، روند دانشمحوری و اتفاقات جدیدی است که در حوزه  علمی رخ میدهد و این فضا را شکل میدهد.

ما هر روز شاهد نوآوریهای زیادی در حوزه  تکنولوژیک هستیم به خصوص در حوزه  تخصصی که ما روابط عمومیها در آن قرار داریم و فعالیت میکنیم که انتقال آنها به حوزههای مدیریتی و تخصصی یکی از وظایف روابط عمومیها محسوب میشود. مسیری که شکل دادیم یک مسیر از بالا به پایین است و متأسفانه مسیری نیست که علم را در بالادست خود قرار دهیم و فشار بالادستی آن را داشته باشیم. این خواستگاهی است که اگر روابط عمومیها بخواهند مدیریت دانش را انجام دهند میباید در این حوزه عمل کنند.وی در مورد این که در حال حاضر روابط عمومیها تا چه حدی در حوزه  مدیریت دانش موفق بودهاند اعتقاد دارد در این حوزه خیلی خوب عملی نشده و جایگاهی که باید روابط عمومیها داشته باشند و به خوبی ایفا نقش کنند وجود ندارد و اگر مدیران این خواسته را از بخش روابط عمومی داشتند آنها وارد می شدند و در حوزههایی که مدیران مخالف بودند روابط عمومیها تابع بوده و عملکردشان بر اساس خواست مدیران سازمان قرار داشته است و نتوانستند نوآوریهای جدید را شکل دهند. روابط عمومیهایی که در دنیای جدید اگر با نوآوریهای جدید آشنا نباشند و فضای جدید را شکل ندهند قاعدتاً عقبگرد خواهند داشت.

متأسفانه روابط عمومیهای ما نیز به خاطر ساختار سنتی حاکم بر آن و افراد با دیدگاههای سنتی که در آن فعالیت و کار میکنند و از افراد جدید استفاده نمیشود و از ساختار و تفکری که پیشرو مدیران باشد و حتی راهکار علمی برای مدیران ارائه دهد فاصله گرفته، متأسفانه خیلی نتوانسته اند موفق باشد.

به نظر من این که باور مدیران باید تغییر کند مبنی بر این که روابط عمومیها از پوسته  سنتی خود بیرون بیایند و به سمتی بروند که فضای جدیدی که وجود دارد را بپذیرند و روابط عمومیها نیز بپذیرند که دوران مجیزگویی و تملقگویی و پشت سر مدیران حرکت کردن به سر آمده و امروز مدیران روابط عمومی مدیران سازمانها را بایدمجبور به تبعیت از علم و دانشی کنند که آنها در قالب پیکره  سازمان را گسترش میدهند.

زمان انتشار: 1395/10/19 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سابق شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کردستان از تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های...
1395/11/04

   
استاندار کردستان گفت: نقش روابط عمومی در پایداری هر نظام سیاسی و یا نظام‌های دیگر تعیین‌کن...
1395/11/04

   
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهرداد آگاهی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این و...
1395/11/04

   
روزنامه الاتحاد روزنامه‌ای عربی زبان و چاپ امارات متحده عربی است که توسط شرکت رسانه‌ای ابو...
1395/11/04

   
این کتاب به محدوده‌‌‌ای خاص از موضوعات رفتار سازمانی می‌پردازد اما می‌توان گفت این موضوعات...
1395/11/04

   
اولین دوره تخصصی خبرنگاری ورزشی زیر نظر انجمن ورزشی‌نویسان استان مرکزی برگزار می‌شود.
1395/11/04

   
خبرنگاری بحران، دانش و مهارتی است که باید در اطلاع‌رسانی‌های حوادث مترقبه و غیر مترقبه به‌...
1395/11/04

   
مایکروسافت که قبلا نیز به علت راه‌اندازی برخی پیکارهای تبلیغاتی گسترده با موضوع ویندوز 10 ...
1395/11/04

   
کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید و باید انجام دهید تا در سال ۲۰۱۷ در حوزه بازاریابی شبک...
1395/11/04