|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
کتاب "بازاریابی در شبکه های اجتماعی"

کتاب «بازاریابی در شبکه های اجتماعی» که به قلم پروفسور مایکل سولومون و پروفسور الن توتن نوشته شده است، یکی از برترین و پرفروش ترین کتاب های جهان در این حوزه است که در سال 2014 توسط انتشارات (Sage) منتشر شده است. این کتاب با ترجمه «دکتر کامبیز حیدرزاده» و «علی مریخ نژاد اصل» در سال 1395 توسط نشر علم با ترجمه فارسی منتشر شده است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از  فرصت امروز، وقتی امروز صبح از خواب بیدار شدید، نخستین کاری که کردید چه بود؟ شاید چند دقیقه وقت گذاشتید و مقداری چای یا قهوه نوشیدید و صبحانه میل کردید. شاید هم گوشی موبایل خود را بررسی کردید تا مطالبی که در طول شب برای تان آمده، بخوانید.

شاید وارد برخی اپلیکیشن های خبررسانی شوید یا آخرین عکس های و ویدئوهای دوستان خود را در اینستاگرام دنبال کنید، شاید هم به تلگرام بروید تا از آخرین پیام های مدیرتان باخبر شوید! شما تنها نیستید! اخیرا طبق پژوهشی که بین افراد 18 تا 30 سال صورت گرفته نشان می دهد 90درصد افراد، نخستین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهند، بررسی گوشی موبایل خود است، حتی قبل از اینکه از تخت خواب بیرون بیایند!

با رشد فزاینده اینترنت، دنیای بازاریابی هم به دنبال استفاده از ابزارهای اینترنتی رفت. بازاریابی اینترنتی را می توان یکی از زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتالی دانست. در دهه اخیر با استقبال بی سابقه مردم دنیا از شبکه های اجتماعی، مفاهیم جدیدی در حوزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی متولد شده است. باتوجه به شرایط خاص شبکه های اجتماعی (هزینه پایین، ضریب نفوذ بالا، تنوع زیاد و...) بسیاری از سازمان ها از تکنیک های بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در بسیاری از سازمان ها واحد، بخش یا کارشناسی با عنوان «بازاریابی در شبکه های اجتماعی» اضافه شد.

در ایران نیز شبکه های اجتماعی بسیار مورد استقبال واقع شده است تا جایی که برخی آمارها نشان می دهد ایرانیان جزو پنج کشور اول دنیا در استفاده از شبکه های اجتماعی هستند. با این حال در حوزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی هنوز در ابتدای راه هستیم.

کتاب «بازاریابی در شبکه های اجتماعی» که به قلم پروفسور مایکل سولومون و پروفسور الن توتن نوشته شده است، یکی از برترین و پرفروش ترین کتاب های جهان در این حوزه است که در سال 2014 توسط انتشارات (Sage )  منتشر شده است. این کتاب با ترجمه «دکتر کامبیز حیدرزاده» و «علی مریخ نژاد اصل» در سال 1395 توسط نشر علم با ترجمه فارسی منتشر شده است.

این کتاب برای کلیه کسانی که دنبال کسب درآمد از شبکه های اجتماعی هستند، مناسب است! همچنین مطالعه آن به صاحبان کسب و کار، فعالان صنعت و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای کسب و کار هم توصیه می شود.

با خواندن این کتاب متوجه می شویم تصویر ذهنی و کارکرد ما از شبکه های اجتماعی (مانند شبکه اینستاگرام)، تنها بخش کوچکی از دنیای مفاهیم و ابزارهای آن است. در این کتاب ابتدا مفاهیم کلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه ارتباط مصرف کننده با شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا (Content Marketing )  بررسی می شود. سپس بازاریابی در شبکه های اجتماعی به چهار حوزه تقسیم می شود:

- انجمن اجتماعی (Social Community ): شبکه های اجتماعی، عکس، متن، ویدئو

- نشر اجتماعی (Social Publishing ): اشتراک گذاری، تولید محتوا توسط کاربر

- سرگرمی اجتماعی (Social Entertainment ): بازی، موسیقی، هنر

- تجارت اجتماعی (Social Commerce ): اپلیکیشن، مشتری، خرده فروشی.

همان طوری که در این تقسیم بندی مشخص است، استفاده اکثر افراد و کسب و کارها از شبکه های اجتماعی، تنها محدود به حوزه اول است. در حالی که بسیاری از سازمان های پیشرو و موفق در دنیا، از همه حوزه ها به طور کامل و کاربردی استفاده می کنند.

در نهایت پژوهش در شبکه های اجتماعی (روش شبکه نگاری (Netnography )) و اندازه گیری دستاوردهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کل با این کتاب می توانید دیدگاه جدیدی درباره شبکه های اجتماعی پیدا کرده و تنها یک کاربر ساده نباشید!

زمان انتشار: 1395/10/18 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03