|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
سه باور نادرست  در حوزه روابط عمومی کدامند؟

شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات. واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

شما لازم است توجه مخاطبان پریشان و سرگردان را جلب کنید، برای این منظور، محتوایی ایجاد می­ کنید که سود و منفعت شما را افزایش دهد و به بحران­ ها در رسانه ­های سنتی و اجتماعی پاسخ می ­دهید. در همین زمان، انتظار دارید که تلاش­ های خود را اندازه ­گیری کنید و ارزش کار خود را به مشتریان و روسا ثابت کنید.

یک کمپین بزرگ روابط عمومی بدون طرح و برنامه­ ای دقیق و مناسب برای اندازه­ گیری نتایج آن، عملا نمی تواند هیچ چیز موثر و کاربردی باشد. 

 معیارهای پوچ و بیهوده و اعداد و ارقام پر از حشو و زواید در یک بازه زمانی طولانی مدت هیچ کار مفیدی برای شما انجام نخواهند داد. آیا شما نیز طعمه این تصورات غلط و نادرست رایج در مورد اندازه‌گیری روابط عمومی هستید؟

 

۱. باور نادرست: همه چیز درباره احساسات و برداشت­ ها است.

 واقعیت: سهامداران می ‌خواهند دقیقا ببینند چگونه برنامه ­های شما به سود خالص یا نتایج نهایی اقدامات انجام شده کمک می کند.


۲. باور نادرست: اندازه‌ گیری فقط مختص اعداد است

واقعیت: اعداد ممکن است داده‌ های شما را بسازند، اما فهم و بینش‌ های عملیاتی در پس آنها است که به حساب می ­آید و در نظر گرفته می­ شود.

 

۳. باور نادرست: شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات.

 واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 

واقعیت را از تخیل جدا کنید و یاد بگیرید چگونه یک طرح قوی و محکم برای اندازه گیری کمپین خود ترسیم و راه ­اندازی کنید. چگونه اهداف و مقاصد قابل اندازه ­گیری را تنطیم کنید، ابزاراهای جمع ­آوری اطلاعات و پژوهش را به کار ببرید(حتی در بودجه)، چگونه فراتر از معیارها و شاخص های رسانه ­های اجتماعی حرکت کنید و چگونه به طور موثر تلاش­ ها و کوشش­ های خود را بدون ترس از اعداد گزارش دهید. چگونه تلاش های بازاریابی تاثیرگذار خود را مورد تحقیق قرار داده و اندازه گیری نمایید....

زمان انتشار: 1395/10/08 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
معماری برند می تواند دو طرف یک قرارداد را تا حد زیادی تا رسیدن اطمینان لازم یاری دهد. در ف...
1395/12/09

   
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: «شغل روابط عمومی فراتر از د...
1395/12/09

   
در جلسه ای با حضور شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان اصفهان ، از درخشش وکسب رتبه های برت...
1395/12/09

   
حملات و برخوردهای ترامپ با رسانه های آمریکا و جلوگیری از حضور برخی نمایندگان آنها درنشست خ...
1395/12/09

   
مدیرکل مطبوعات و رسانه‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 400 میلیارد ریال ...
1395/12/09

   
شورای عالی فضای مجازی، 'اولویت استفاده از موتورهای جستجوی بومی در دستگاههای دولتی و مراکز ...
1395/12/09

   
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، با اشاره به مصوبات شورای عالی فضای مجازی، گفت: 8 بن...
1395/12/09

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: لایحه سازمان نظام صنفی رسانه ای برای بررسی و طرح وارد ...
1395/12/09

   
دبیر هیات منصفه مطبوعات گفت: جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه کیهان در شعبه 9 دادگاه کیفری یک...
1395/12/09

   
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الگوی مصرف رسانه‌ای عوض شده و سبک زندگی انس...
1395/12/09