|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
سه باور نادرست  در حوزه روابط عمومی کدامند؟

شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات. واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

شما لازم است توجه مخاطبان پریشان و سرگردان را جلب کنید، برای این منظور، محتوایی ایجاد می­ کنید که سود و منفعت شما را افزایش دهد و به بحران­ ها در رسانه ­های سنتی و اجتماعی پاسخ می ­دهید. در همین زمان، انتظار دارید که تلاش­ های خود را اندازه ­گیری کنید و ارزش کار خود را به مشتریان و روسا ثابت کنید.

یک کمپین بزرگ روابط عمومی بدون طرح و برنامه­ ای دقیق و مناسب برای اندازه­ گیری نتایج آن، عملا نمی تواند هیچ چیز موثر و کاربردی باشد. 

 معیارهای پوچ و بیهوده و اعداد و ارقام پر از حشو و زواید در یک بازه زمانی طولانی مدت هیچ کار مفیدی برای شما انجام نخواهند داد. آیا شما نیز طعمه این تصورات غلط و نادرست رایج در مورد اندازه‌گیری روابط عمومی هستید؟

 

۱. باور نادرست: همه چیز درباره احساسات و برداشت­ ها است.

 واقعیت: سهامداران می ‌خواهند دقیقا ببینند چگونه برنامه ­های شما به سود خالص یا نتایج نهایی اقدامات انجام شده کمک می کند.


۲. باور نادرست: اندازه‌ گیری فقط مختص اعداد است

واقعیت: اعداد ممکن است داده‌ های شما را بسازند، اما فهم و بینش‌ های عملیاتی در پس آنها است که به حساب می ­آید و در نظر گرفته می­ شود.

 

۳. باور نادرست: شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات.

 واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 

واقعیت را از تخیل جدا کنید و یاد بگیرید چگونه یک طرح قوی و محکم برای اندازه گیری کمپین خود ترسیم و راه ­اندازی کنید. چگونه اهداف و مقاصد قابل اندازه ­گیری را تنطیم کنید، ابزاراهای جمع ­آوری اطلاعات و پژوهش را به کار ببرید(حتی در بودجه)، چگونه فراتر از معیارها و شاخص های رسانه ­های اجتماعی حرکت کنید و چگونه به طور موثر تلاش­ ها و کوشش­ های خود را بدون ترس از اعداد گزارش دهید. چگونه تلاش های بازاریابی تاثیرگذار خود را مورد تحقیق قرار داده و اندازه گیری نمایید....

زمان انتشار: 1395/10/08 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
نشریه معتبر «فوربس» سه سال است که برندهای ورزشی در جهان را بر این اساس ارزیابی می کند. کار...
1396/01/08

   
معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی مامور بررسی و اصلاح قانون بیمه خبرنگ...
1396/01/08

   
اکثراستادان روابط عمومی به سخنگوها یاد می‌دهند تا در سخنرانی‌ها، ارائه‌ها و مصاحبه‌های رسا...
1396/01/08

   
در حکمی از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری منصوب شد.
1396/01/07

   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28