|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی

موفقیت پادکست ها و گرته برداری از داستان ها و محتواهای تولید شده توسط آنان در فرمت داستان سرایی هفتگی، سبب خروج آنها از سایه و بدل شدن به یکی از مهم ترین منابع الهام تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی و مخاطبان عادی شده است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از  فرصت امروز، هنگامی که Gale Anne Hurd تولید کننده سریال جذاب و پرطرفدار مردگان متحرک به دنبال آغاز پروژه جدیدی برای تلویزیون بود، از ابزارهای رایج نظیر کتاب های کمیک یا رمان های پرطرفدار الهام نگرفت، بلکه در ایده خود از یک پادکست قدیمی به نام Lore که یک سال پیش از آغاز پروژه مردگان متحرک تولید شده بود، استفاده کرد.

Aaron Mahnke   تولید کننده این پادکست در گفت وگو با رسانه ها گفت: «به عقیده من Lore از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار بوده و کاملا توانایی بدل شدن به یک پروژه تلویزیونی را داشت.»

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «داستان این پادکست بسیار تازه و جدید است و نمونه های مشابه آن در میان آثار تولید شده توسط سایرین وجود ندارد، علاوه بر این داستان مطرح شده در این پادکست به شکل دیوانه واری عامه پسند بوده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.»

آقای Mahnke در ادامه افزود: «بنابراین و با توجه به ماهیت عامه پسندانه این داستان بسیاری از شبکه های تلویزیونی بدون توجه به ریسک های موجود و صرفا با اتکا به جمعیت مخاطبان وفادار خود اقدام به سرمایه گذاری روی این سریال ها کرده و با توجه به حمایت مخاطبان شان میلیون ها دلار سود به جیب می زنند.»

Lore   که در سال 2015 میلادی منتشر شد در نخستین گام موفق شد جایز بهترین پادکست iTunes   در سال 2015 را به خود اختصاص داده و با دریافت نقدهای مثبت و پنج ستاره متعدد، به 2میلیون و 500هزار شنونده ماهانه دست یابد.

به گفته آقای Mankhe تولید این پادکست در اثر علاقه شخصی وی به تولید محتوا از طریق پادکست صورت گرفته و جذابیت آن سبب شده است تعداد قابل توجهی از مردم جذب آن شوند.

موفقیت های اخیر Aaron Mahnke در حوزه تولید محتوا در قالب پادکست به خوبی بیانگر بازگشت پادکست ها و ظرفیت های آنان برای حضور موثر در صنعت تبلیغات و بازاریابی است. به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه صنعت بازاریابی و تبلیغات، پادکست فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان، شبکه های تلویزیونی و همچنین افراد مشهور برای جذب مخاطب و تولید محتوا به شمار می رود.

براساس اطلاعات منتشرشده و برنامه ریزی های صورت گرفته، پادکست Lore در سال 2017 میلادی بیش از هر زمان دیگری روی تولید داستان هایی با تمرکز بر ترس و زوایای تاریک تاریخ و همچنین ترسناک ترین کابوس های مردم کار خواهد کرد. آقای Mahnke به عنوان خالق این پادکست در این راستا می گوید: «حقیقت بسیار ترسناک تر از افسانه است.»

Brett-Patrick Jenkins   که در پروژه سریال مردگان متحرک فعالیت می کند در گفت وگو با مجله هالیوود ریپورتر اظهار داشت: «این سریال سهوا فضای کاملا جدیدی را در حوزه داستان سرایی و مالکیت معنوی ایجاد کرده است و امروزه می توان گفت Aaron Mahnke یکی از تاثیرگذار ترین افراد در زمینه تولید محتوا در قالب پادکست به شمار می رود.»

موفقیت پادکست ها و گرته برداری از داستان ها و محتواهای تولید شده توسط آنان در فرمت داستان سرایی هفتگی، سبب خروج آنها از سایه و بدل شدن به یکی از مهم ترین منابع الهام تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی و مخاطبان عادی شده است.

تولید داستان ها و افسانه های فریبنده نظیر کالبدشکافی یک پرونده قتل و شخصی که به اشتباه در ارتباط با این پرونده دستگیر و روانه زندان شده به اندازه ای جذاب است که بیش از 2میلیون بار از سوی کاربران دانلود می شود. موفقیت سریال مردگان متحرک سبب شده است که قصه گو های بسیاری این روزها به استفاده از فرمت های صوتی نظیر پادکست روی آورده و از این طریق به جذب مخاطب بپردازند.

تعداد قابل توجهی از مخاطبان متعهد و پیگیر که به دانلود این پادکست ها می پردازند سبب شده است بسیاری از بازاریاب ها و فعالان حوزه صنعت تبلیغات به بررسی ظرفیت های پادکست ها برای تبلیغات و بازاریابی بپردازند.

پادکست ها که زمانی ابزارهای کم اهمیتی برای اعلام اخبار یا عقاید شخصی افراد در اینترنت به شمار می رفتند، این روزها و پس از استقبال کاربران از پادکست های داستانی، مورد توجه فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات قرار گرفته اند. الهام گرفتن سازندگان سریال مردگان متحرک از یک پادکست داستانی به نام Lore سبب شده است بازار تولید پادکست های داستانی ارزان قیمت به شدت داغ شود.


در همین راستا این روزها با تعداد قابل توجهی از پادکست ها روبه رو هستیم که با قیمتی ارزان در دسترس کاربران قرار گرفته و تولید کنندگان آنها امیدوارند روزی همانند
Lore پادکست آنها نیز مورد توجه تولید کنندگان سریال های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی قرار گرفته و از آن اقتباس شود.


پادکست کمدی که با عنوان
Maron تولید و در دسترس کاربران قرار گرفته است، یکی دیگر از نمونه کارهایی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و ده ها هزار بار دانلود شده است. تولید این پادکست کمدی در شرایطی صورت می گیرد که شرکت IFC به عنوان حامی و تولید کننده این اثر قصد داشت آن را به هر صورتی از جمله انتشار در وب، کلیپ های کوتاه یا پادکست به بازار عرضه کند که در نهایت عرضه به صورت پادکست بهترین راه موجود در نظر گرفته شد.


انفجار پادکست ها و استقبال گسترده کاربران از آنها نشان دهنده آن است که این ابزار سابقا قدیمی و بی اهمیت از قابلیت ها و ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار بوده و انتظار می رود بسیاری با استفاده از پادکست و تولید محتوای جذاب میلیون ها دلار به جیب بزنند.


این روزها بسیاری از رسانه ها که از سنتی ترین شیوه های ممکن برای تولید برنامه و جذب مخاطب استفاده می کنند نیز نسبت به استفاده از پادکست علاقه مند شده اند. جذابیت پادکست این روزها به حدی افزایش یافته که حتی می تواند برای افرادی که تمایلی به ماجراجویی از این طریق ندارند نیز مفید بوده و به سکوی پرتاب آنان بدل شود.


اســــتیو جونز، نایـــب رئیــــس
ABC News Radio ضمن استقبال از ایده استفاده از پادکست گفت: «بسیاری از افراد مستعدی که مشغول گذراندن دوران کارآموزی خود در شبکه ABC هستند از پادکست استقبال کرده و با تولید پادکست هایی متنوع، اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان شان می کنند.» وی افزود: «مخاطبان نیز از پادکست های تولید شده با برند ABC News استقبال کرده و تجربه این پادکست ها سبب می شود آنان ارتباط بهتری با ما برقرار کنند.»


استفاده مجریان شبکه
ABC News Radio   از پادکست درشرایطی تحقق می یابد که 10 سال قبل شبکه رادیویی New York's WNYC برای نخستین بار تصمیم گرفت به منظور نوآوری به تولید پادکست پرداخته و با استفاده از این روش به شکل متفاوتی با کاربران خود ارتباط برقرار کند. سرانجام و پس از انتشار نخستین پادکست این شبکه رادیویی در سال 2006 میلادی، استقبال چشمگیر مخاطبان سبب شد New York's WNYC   توسعه یافته و به یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه های رادیویی بدل شود.


کارشناسان و تحلیلگران حوزه رسانه معتقدند باتوجه به عدم وجود محدودیت در تولید پادکست، می توان محتواهای متنوع و جذابی تولید و در اختیار مخاطبان قرار داد.

این تلقی در شرایطی بروز کرده است که استقبال گسترده کاربران اینترنت از پادکست هایی که با موضوعات متنوع تولید و منتشر می شوند، این شکل قدیمی اما نوظهور ارتباط با مخاطبان را به ابزار جذابی برای بازاریاب ها تبدیل کرده و وجود مخاطبان زیاد، شرکت های تجاری را وسوسه خواهد کرد از ایده پادکست برای تبلیغات محصولات خود استفاده کرده و از این شیوه برای ارتباط بهتر و موثرتر با مخاطبان و مشتریان شان بهره مند شوند.

 

زمان انتشار: 1395/10/08 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04