|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
7 اشتباه روابط عمومی که باید در سال 2017 از آنها دوری کرد!

نداشتن یک استراتژی روابط عمومی دستورالعملی برای وقوع فاجعه است - به خصوص در سال 2017. لازم است از یک استراتژی روابط عمومی برخوردار باشید که اهداف، وظایف، سبک اجرا و آنچه در مواقع بحران انجام می­ دهید را تشریح کند. همچنین بسیار مهم است که استراتژی خود را مستند نمایید. یک استراتژی آشکار مستند شده می­ تواند تفاوت بین موفقیت و شکست شما در تلاش­ های روابط عمومی را معنادار نماید.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

براساس تحقیقات انجام شده توسط Havas Media ، 55 درصد مردم بی­اعتمادی طبیعی به برندها دارند و این درصد در حال افزایش است. 

شما چه کاری انجام می­دهید وقتی درصد بالایی از مخاطبان هدف شما به طور طبیعی به شما اعتماد نمی­ کنند؟ شما بر روی بازی روابط عمومی خود کار می­ کنید. متاسفانه، اغلب برندها درک نمی­ کنند روابط عمومی چگونه عمل می­ کند. در نتیجه، آنها به شکستن قوانین نوشته و نانوشته اقدام می­ کنند.

اگر می خواهید از تلاش ­های روابط عمومی خود در سال 2017 نتیجه بگیرید، ضروری است از این اشتباهات دوری کنید ـ بیشتر این موارد برمبنای تحقیق هستند و توجه به آنها مطمئنا نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.


 1. نداشتن یک استراتژی روابط عمومی: اگر از بیشتر افراد بپرسید در مورد روابط عمومی خود چه اقداماتی انجام می­دهند، اغلب آنها پاسخی شبیه این به شما خواهند داد: « من کارشناس روابط عمومی استخدام کرده ­ام»، «به طور منظم بر نظرات کاربران رسانه­ های اجتماعی نطارت دارم»، یا « به طور منظم به نشریات کمک می­ کنم تا کسب و کار من را پوشش دهند». در حالیکه این موارد اقدامات خوبی هستند، اما عملا تعداد کمی از افراد کاری که بیشترین اهمیت دارد را انجام می­دهند: داشتن استراتژی روابط عمومی. در حقیقت، آمارها نشان می­ دهد زمانی که شرکت­ها استراتژی بازاریابی خودشان را طرح ­ریزی می­کنند؛ فقط 19 درصد افراد روابط عمومی/ ارتباطات دخیل هستند.

نداشتن یک استراتژی روابط عمومی دستورالعملی برای وقوع فاجعه است - به خصوص در سال 2017. لازم است از یک استراتژی روابط عمومی برخوردار باشید که اهداف، وظایف، سبک اجرا و آنچه در مواقع بحران انجام می­ دهید را تشریح کند. همچنین بسیار مهم است که استراتژی خود را مستند نمایید. یک استراتژی آشکار مستند شده می ­تواند تفاوت بین موفقیت و شکست شما در تلاش ­های روابط عمومی را معنادار نماید.


 2. نداشتن داستان با ارزش برای به اشتراک­گذاری: روزنامه ­نگاران با مطالبی از شرکت­هایی که می ­خواهند پوشش داده شوند اشباع می­ شوند. در جهانی که روزنامه نگاران بسیار مشغول و با درخواست ­هایی برای پوشش کسب و کارهای متفاوت، مواجه هستند شما چگونه استقامت می کنید؟ با داشتن یک داستان باارزش برای اشتراک­گذاری. در حقیقت، پژوهش­ها توسط ادلمن نشان داد که 76 درصد روزنامه ­نگاران برای فکرکردن درباره ارزش اشتراک­گذاری داستان قبل از پوشش آن، تحت فشار هستند.

نداشتن یک داستان باارزش برای اشتراک­ گذاری می­تواند تلاش­های روابط عمومی شما در سال 2017 را از بین ببرد. چگونه داستان خود را باارزش می ­کنید؟ در اینجا چند راهنمایی ذکر می ­شود:

-          در یک علت اصلی دخیل شوید و روزنامه­ نگاران را تشویق کنید تا شما را از آن زاویه پوشش دهند.

-          راهنما و گشایش­گر یک رویداد مهم باشید و از روزنامه ­نگاران بخواهید شما را از آن زاویه پوشش دهند.

-          در بازاریابی جاویژه خود کارهای غیرمعمول انجام دهید و از روزنامه ­نگاران بخواهید شما  را از آن زوایه پوشش دهند.


 3. تنها افراد مهم و با نفوذ را هدف قرار دادن: همه ما روزنامه ­نگاران بزرگی داریم که می­ خواهیم داستان ما را پوشش دهند اما اگر با خودتان صادق باشید، اما چه امر محتملی وجود دارد که روزنامه نگاری که هر روز با چندین درخواست و تقاضا مواجه شود به پوشش داستان شما بپردازد؟ این موضوع بیش از یک داستان جالب برای مطبوعاتی شدن پنداشته می­ شود و وقتی شما فقط بر پوشش داستان­ های تان توسط افراد مهم متمرکز می شوید ممکن است پوشش و انعکاس بسیاری را از دست بدهید.

Leo Widrich بنیانگذار بافر می­گوید این می­ تواند یکی از تکنیک­های مورد استفاده برای پوشش رسانه ­ای در روزهای اولیه باشد.

در سال 2017، در استراتژی خود که شامل دسترسی به روزنامه نگاران در حال کار و آینده است ـ شما روزنامه ­نگاران تازه کار می­شناسید که حتی هنوز واقعا نامی ندارند ـ تجدید نظر کنید. در حالیکه آنها فاقد نام و شهرت هستند، اما به پلت فرم­هایی مشابه افراد مهم دسترسی دارند، آنها درخواستهایی بسیار کمتر ازافراد با نفوذ دریافت می­ کنند و احتمال زیادی وجود دارد که داستان شما برای آنها جالب باشد. یک بار که مطلب شما را پوشش دهند، احتمال جلب توجه افراد مهم برای پوشش دادن شما آسان­تر خواهد شد. 


 4. در پیش گرفتن رویکرد غیرشخصی به توسعه: خودکارسازی خوب است اما ـ به این بستگی دارد که چگونه آن را انجام دهید ـ این رویه می­ تواند به جای کمک به روابط عمومی شما، به آن لطمه بزند. بسیاری افراد توسعه را با افزودن روزنام ه­نگاران و افراد با نفوذ به لیست ایمیل و ارسال ایمیل­های فله ­ای به آنها انجام م ی­دهند ـ نه تنها این می­تواند غیر قانونی باشد (هرزنامه­، یادآوری!) بلکه در واقع ممکن است بی­ اثر باشد.

اگر ایمیل­های ارسالی به روزنامه ­نگاران را شخصی سازی نکنید، بسیاری از آنها شما را نادیده خواهند گرفت. به آسانی جستجو کنید و مورد خطاب قراردادن روزنامه­ نگاران با نام آنها، می­تواند روشی برای افزایش پاسخ به ایمیل­ های ارسالی باشد. تحقیقات نشان داده است که شخصی ­سازی ایمیل­ هایتان می تواند پاسخ به آنها را تا 33 درصد افزایش دهد.


 5. عدم بلاگ­نویسی: هنگامی که بسیاری از مردم به روابط عمومی فکر می­ کنند، سریعا به همه چیز می­ رسند به جز بلاگ­ نویسی. با این حال، شوخی با بلاگ ­نویسی در سال 2017 می­تواند یک اشتباه جدی روابط عمومی باشد. در حقیقت، تحقیقات نشان می­ دهد که بلاگ­ ها پنجمین منبع قابل اعتماد در میان منابع اطلاعاتی آنلاین هستند. بلاگ شما یکی از چند کانالی است که شما عملا صادقانه آن را کنترل می ­کنید و به شما امکان استفاده از صدا می دهد و کاربران شما را در جریان آنچه واقعا اتفاق افتاده است قرار می­دهد. راه افتادن یک بلاگ، پیچیده نیست و منابعی شبیه این می­ تواند در مدت زمان چند دقیقه راه ­اندازی شود. 


 6. نادیده گرفتن اصل
KISS (اصل سادگی): انجام کار به ساده ­ترین و بدیهی ­ترین روش. یکی از اصولی که نباید در سال 2017 نادیده بگیرید. اگر این کار را انجام بدهید خود را در معرض خطر قرار خواهید داد.

تحقیقات نشان می­ دهد دامنه توجه ما از ماهی قرمز کوتاه تر است و این دامنه توجه هر سال کاهش می­ یابد. به عبارت دیگر، روزنامه ­نگاران در سال 2017 بی ­تاب­ تر خواهند شد ـ حتی بیشتر از آنچه تا کنون بوده در مقابل درخواست­ های بیشتر اشباع خواهند شد ـ که همه چیز را به طور فزاینده ­ای پیچیده می ­سازد.

با توجه به مطالعه Greentarget ، 70 درصد روزنامه نگاران بیش از یک دقیقه صرف هر ایمیل نمی ­کنند ـ پس شما فقط یک دقیقه زمان دارید تا توجه بیشتر روزنامه­ نگاران را جلب کنید. هر چیزی در ایمیل شما که آنها را مجبور می ­سازد زمانی بیش از یک دقیقه صرف کنند تقریبا تلاش بیهوده و هدر دادن فرصت است.

همه چیز را ساده بگیرید. و فقط شامل واقعیت و برجسته کردن موارد مهم توسط بالت ­ها باشد.


7. نادیده گرفتن
Email Game : ایمیل گیم یک روش سریع و سرگرم کننده برای مدیریت صندوق ورودی شما است. آیا شما می­دانید هر ثانیه چه تعداد ایمیل ارسال می­ شود؟ چیزی حدود دو و نیم میلیون ایمیل. و روزنامه ­نگاران به طور قابل توجهی ایمیل ­های بیشتری در مقایسه با افراد معمولی دریافت می­ کنند. در نتیجه موضوع ایمیل می تواند مهمترین عاملی باشد که مشخص می­ کند آیا 79 درصد از روزنامه ­نگاران ایمیل شما را باز خواهند کرد یا خیر؟

اگر بر روی Email Game خود کار نکنید می ­تواند استراتژی روابط عمومی شما را در سال 2017 فلج نماید.

برای اینکه پاسخ به ایمیل‌ها را  بهبود ببخشید، ابتدا بر روی موضوع ایمیل خود کار کنید. همچنین در نطر داشته باشید که روزنامه ­نگاران افرادی مشغول و فرصت زمانی آنها محدود است، بنابراین اگر بعد از چند روز پاسخی دریافت نکردید آن را پیگیری نمایید. بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشکده مهندسی Viterbi USC که به تجزیه و تحلیلی 16 میلیون ایمیل پرداخت، 90 درصد افراد یا در 48 ساعت بعد از دریافت ایمیل به آن پاسخ می­ دهند و یا هرگز پاسخ نمی­ دهند.

اگر بعد از 48 ساعت پاسخ ایمیل خود را دریافت نکردید، آن را پیگیری نمایید.


منبع

زمان انتشار: 1395/09/28 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
همانگونه که می‌دانید محتوای ویدیویی یکی از تاثیرگذارترین نوع محتوا است. از این رو انتشار م...
1396/03/01

   
موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده است، بستگی دارد. در باز...
1396/03/01

   
فرآیند تقسیم بازار به گروه های کوچک تر با نیازهای محصول مشابه یا ویژگی های قابل شناسایی، ب...
1396/03/01

   
در مورد سمپل و اینکه تا چه حد موفق بوده است هم تنها راه ممکن، محاسبه متوسط هزینه تبلیغات ب...
1396/03/01

   
همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات نشست صمیمی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با کارکنان...
1396/03/01

   
به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی (27 اردیبهشت ماه) در آیینی با حضور قائم مقام مدیرعامل...
1396/03/01

   
این تحقیق همچنین بیان می ­کند که 93 درصد مادران، استفاده از رسانه های اجتماعی و 62 درصد آن...
1396/03/01

   
خبرگزاری روس بیزنس با روزنامه‌های کامسامولسکایا پراودا و مترو ادغام می‌شود.
1396/03/01

   
مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: مدیران روابط عمومی استان با اتکا ...
1396/02/31

   
این نکته را به یاد داشته باشید که کاربران شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام معمولا علاقه‌ای به خوا...
1396/02/31