|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
آینده روابط عمومی؛  هوش رسانه­ ای مبتنی بر فناوری

هوش رسانه ­ای به اشکال مختلف شیوه ­های نظارت رسانه­ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه­ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه­ های آنلاین نیز نقش فزاینده ­ای برای کسب و کار هوش رسانه­ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ­اند.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

علیرغم ارزش بالای  روابط عمومیبرای شرکت­هایی که آن­ها را به کار می گرفتند، رشد صنعت روابط عمومی در سطح جهان در سال 2015 تک رقمی بود. این نتیجه بر اساس یک اینفوگرافیک که توسط MediaMiser منتشر شد، به دست آمده است.

به طور کلی، نرخ­ های تبدیل (که در بازاریابی اینترنتی نشان دهنده درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که واقعاً خرید (یا هدف دیگری) را انجام می‌دهند) روابط عمومی 10 تا 50 برابر تبلیغات است اما آنچه در اینفوگرافیک اشاره شده این است که صنعت رسانه ـ از جمله عادات مصرف رسانه ­ای مردم ـ به سرعت در حال تغییر است.

به عنوان مثال، 83 درصد از روزنامه نگاران می گویند فقط از 10 درصد بیانیه های خبری دریافت شده استفاده می کنند در نتیجه، کسب و کارها از رویکردهای قدیمی در زمینه روابط رسانه­ ای صرفنظر کرده و در جستجوی تاکتیک­ های تازه­ای هستند تا قابلیت رویت و تعامل را برانگیزند و بخش روابط عمومی در تلاش است تا خود را منطبق سازد. بر اساس آنچه در آمار اینفوگرافیک برجسته شده است، 27 درصد مدیران آژانس روابط عمومی معتقدند که تا سال 2020، اصطلاح «روابط عمومی» به صورت واضح و به اندازه کافی آنچه انجام می­ دهد را توصیف می کند.


اگر روابط عمومی بتواند اهمیت خود را حفظ کند، متخصصان روابط عمومی و شرکت­ها قادر به نشان دادن نتایجی خواهند بود که
MediaMiser ادعا می کند، اضافه کردن آنچه که آنها برای دسترسی به داده ­های عملی نیاز خواهند داشت، توسط هوش رسانه ­ای فناوری محور یا مبتنی بر فناوری انجام خواهد شد.


در نهایت اینکه کمک به رشد صنعت روابط عمومی ابزارهای نسل بعدی را بکار خواهد گرفت که هوش رسانه ای را به هوش تجاری تبدیل می کند.


مفهوم خاص هوش رسانه ­ای در واقع چه معنایی می­ دهد؟ اساسا، این مفهوم به اشکال مختلف شیوه ­های نظارت رسانه­ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه­ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه­ های آنلاین نیز نقش فزاینده ­ای برای کسب و کار هوش رسانه­ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ­اند. هوش رسانه ­ای می ­تواند از طریق مقایسه آن با هوش­ های نزدیک به آن درک شود.

زمان انتشار: 1395/09/23 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09