|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
آینده روابط عمومی؛  هوش رسانه­ ای مبتنی بر فناوری

هوش رسانه ­ای به اشکال مختلف شیوه ­های نظارت رسانه­ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه­ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه­ های آنلاین نیز نقش فزاینده ­ای برای کسب و کار هوش رسانه­ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ­اند.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

علیرغم ارزش بالای  روابط عمومیبرای شرکت­هایی که آن­ها را به کار می گرفتند، رشد صنعت روابط عمومی در سطح جهان در سال 2015 تک رقمی بود. این نتیجه بر اساس یک اینفوگرافیک که توسط MediaMiser منتشر شد، به دست آمده است.

به طور کلی، نرخ­ های تبدیل (که در بازاریابی اینترنتی نشان دهنده درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که واقعاً خرید (یا هدف دیگری) را انجام می‌دهند) روابط عمومی 10 تا 50 برابر تبلیغات است اما آنچه در اینفوگرافیک اشاره شده این است که صنعت رسانه ـ از جمله عادات مصرف رسانه ­ای مردم ـ به سرعت در حال تغییر است.

به عنوان مثال، 83 درصد از روزنامه نگاران می گویند فقط از 10 درصد بیانیه های خبری دریافت شده استفاده می کنند در نتیجه، کسب و کارها از رویکردهای قدیمی در زمینه روابط رسانه­ ای صرفنظر کرده و در جستجوی تاکتیک­ های تازه­ای هستند تا قابلیت رویت و تعامل را برانگیزند و بخش روابط عمومی در تلاش است تا خود را منطبق سازد. بر اساس آنچه در آمار اینفوگرافیک برجسته شده است، 27 درصد مدیران آژانس روابط عمومی معتقدند که تا سال 2020، اصطلاح «روابط عمومی» به صورت واضح و به اندازه کافی آنچه انجام می­ دهد را توصیف می کند.


اگر روابط عمومی بتواند اهمیت خود را حفظ کند، متخصصان روابط عمومی و شرکت­ها قادر به نشان دادن نتایجی خواهند بود که
MediaMiser ادعا می کند، اضافه کردن آنچه که آنها برای دسترسی به داده ­های عملی نیاز خواهند داشت، توسط هوش رسانه ­ای فناوری محور یا مبتنی بر فناوری انجام خواهد شد.


در نهایت اینکه کمک به رشد صنعت روابط عمومی ابزارهای نسل بعدی را بکار خواهد گرفت که هوش رسانه ای را به هوش تجاری تبدیل می کند.


مفهوم خاص هوش رسانه ­ای در واقع چه معنایی می­ دهد؟ اساسا، این مفهوم به اشکال مختلف شیوه ­های نظارت رسانه­ های به روز شده ـ هم دستی و هم اتوماتیک ـ در درجه نخست با توجه به رسانه­ های چاپی و پخشی اشاره دارد. بدیهی است رسانه­ های آنلاین نیز نقش فزاینده ­ای برای کسب و کار هوش رسانه­ ای در طول دو دهه اخیز بازی کرده ­اند. هوش رسانه ­ای می ­تواند از طریق مقایسه آن با هوش­ های نزدیک به آن درک شود.

زمان انتشار: 1395/09/23 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات ...
1395/12/08

   
به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات ...
1395/12/08

   
عنوان تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانی...
1395/12/08

   
علیرضا پاکدهی، مدرس جامعه‌شناسی تبلیغات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ت...
1395/12/08

   
کارمندان سرمایه کلیدی برای برندها در رسانه ­های اجتماعی هستند. آنها افرادی هستند که برای م...
1395/12/08

   
توجه به فرهنگ و ویژگی های بازار هدف در طراحی و رنگ آمیزی بسته بندی از اهمیت قابل توجهی برخ...
1395/12/08

   
بدیهی است برای ساخت یک تیزر موفق با هدفی معین، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. مدیر یکی...
1395/12/08

   
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت : روابط عمومی حوزه ای راهبردی و پر اهمیت در هر سازمان...
1395/12/08

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی دیجیتال، نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت لازم نسبت به پ...
1395/12/08

   
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه...
1395/12/08