|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
عوامل موفقیت پخش زنده ویدیویی برای روابط عمومی ها

پخش ویدیو زنده، نیازمند نمایشگری و درام است. تعامل و مشارکت از طریق ویدیو به طور طبیعی برای هر کس به دست نمی ­آید. حضور on-camera (فیلمبرداری و در صحنه بودن) خود را تمرین کنید: گیرایی و جذابیت یک امتیاز است و آرامش و اعتماد بایسته و ضروری است.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

همه آن چیزی که شما درباره موفقیت کمپین­ های رسانه ­های اجتماعی و روابط عمومی می ­دانید می تواند در live video (پخش زنده ویدیو) به کار بسته شود. 

 برنامه‌ریزی پیگیر و مستمر، ایجاد اهداف روشن و تجزیه و تحلیل نتایج به صورت مداوم برای اجرای یک کمپین پخش زنده ویدیو موفق حیاتی است. اما چگونه باید به این هدف دست پیدا کرد:


با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

روزنامه نگاران و مشتریان می‌خواهند ببینند که برند شما می‌تواند برای همه مخاطبان خوراک فراهم کند. هر چند بیشتر آنها به دنبال مشاهده تعامل برندها با مخاطبان هستند.

 اگر سیستم پیام رسانی شرکت شما بیش از حد تبلیغاتی است و یا اعضاء اصلی مخاطبان شما به تلاش­های کمک­رسانی شما پاسخ نمی­ دهند، اما چند مشتری تاس را برای شما خواهند چرخاند.

 ناامید نشوید. برخی مراحل ساده و گام­ های صریح وجود دارد که می­ توانید آنها را به کار گیرید تا حضور در رسانه­ های اجتماعی خود را پشت سر بگذارید.

به مشتریان خود گوش دهید، در مردم ایجاد انگیزه نمایید و شروع به اندازه ­گیری موفقیت آنلاین خود نمایید. سپس استراتژی خود را اصلاح و تنظیم نمایید.


برای زمان­بندی مطلوب تلاش کنید

مانند میهمانانی که کم کم در یک مهمانی وارد می­ شوند، گاهی اوقات بینندگان پخش زنده ویدیو زنده، بیشتر از آنچه شما دوست دارید مایل به نشان دادن و در جریان قرار گرفتن هستند.

مکان و محل مخاطب اصلی خود را بشناسید و اینکه چه زمانی از روز برای تعامل با آنها بهتر است. آیا آنها مشتاق و قادر به تماشای برنامه ­های پخشی شما در طول روز و یا در حین استراحت و صرف قهوه در یک بعد از ظهر هستند؟ یا آنها ترجیح می ­دهند در عصر با برنامه شما تعامل داشته باشند؟

بازاریابان در benefit cosmetics (شرکت آرایشی و بهداشتی در سانفرانسیسکو) به وضوح تحقیقات خود را انجام داده ­اند: آنها هر پنجشنبه در ساعت 4:15 دقیقه بعد از ظهر، مجری سرویس پخش زنده ویدیویی فیس بوک هستند و مخاطبانشان به سرعت با پرسش ­ها و اظهار نظرها آنها رابطه منطقی پیدا می­کنند. علاوه بر این، آنها چند دقیقه اول هر ویدیو را با سوالات و کامنت­ها شاخ و برگ می­دهند تا مطمئن شوند که تازه واردان نیز سرگرمی و شادی را از دست نمی­ دهند. 

داشتن یک مدت زمان تعیین شده و محتوای مخاطب محور به Benefit کمک می­کند هر هفته هزاران بیننده پخش زنده به دست آورند و به مدیران نشان می­ دهد مشتریانشان به دنبال چه هستند و می خواهند چه ببینند.


مطمئن شوید که محتوای شما سرگرم کننده و منحصر به فرد است.

برای جذب عامه شما باید حرف جالبی برای گفتن داشته باشید.

 پخش ویدیو زنده، نیازمند نمایشگری و درام است. تعامل و مشارکت از طریق ویدیو به طور طبیعی برای هر کس به دست نمی ­آید. حضور on-camera (فیلمبرداری و در صحنه بودن) خود را تمرین کنید: گیرایی و جذابیت یک امتیاز است و آرامش و اعتماد بایسته و ضروری است.

اگر شما قصد دارید با یک رسانه همکاری کنید، مطمئن شوید که آنها درباره اینکه چگونه ویدیو استفاده خواهد شد در همان جایی قرار دارند که شما هستید. چه کسی حقوق آن را داراست؟ آیا این محتوا در جای دیگر نشان داده شده است؟ قوانین و مقرراتی ایجاد کنید که هر کسی بتواند با آن موافق باشد و آن را بپذیرد.

برای اینکه بتوانید به طرز قابل توجهی، توجه روزنامه نگاران را به دست آورید، محتوای شما باید آنقدر ابتکاری یا قوی باشد که در هر جای دیگری مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهمانان بزرگ، اندازه یا طول پشت صحنه و منحصر به فرد بودن. زمانی که درباره مفهوم و محتوای فیلم بعدی خود دچار آشفتگی فکری می­شوید، این فاکتورها را به خاطر داشته باشید.


منبع

زمان انتشار: 1395/08/03 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04