|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
10 اصل ضروری روابط عمومی

هرگز اطلاعات را تا زمانی که دقت آن به طور کامل بررسی نشده است منتشر نکنید. سیستم بررسی حقیقت را برای بیانیه مطبوعاتی و همه مواد روابط عمومی توسعه دهید که اطلاعات در دسترس را قبل از خاتمه دادن و پایان دادن به آنها در دسترس همه بخش­ های مرتبط قرار می­ دهد.

کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

 روابط عمومی   یعنی چگونه یک شرکت با عموم تعامل دارد، چگونه روابط با اجتماع خود را حفظ می­ کند و چگونه اطلاعات شرکت را در اختیار مصرف کنندگان و سایر بخش­های علاقه­ مند جامعه قرار می ­دهد. یک کسب و کار کوچک نیازمند آن است تا در عمل روابط عمومی مهارت یابد و از روابط عمومی فقط به عنوان ابزاری برای واکنش نشان در مقابل رسوایی استفاده نکند. تمرین روابط عمومی به معنی دنبال کردن اصول اساسی است که توسعه شهرت مثبت شرکت شما را در یک بازار به همراه دارد.

فریبکاری

 هرگز عموم افراد را با هرگونه اطلاعاتی که منتشر می­ کنید فریب ندهید. گفته دروغ آشکار خواهد شد و عواقب ناشی از آن بدتر از موضوعی است که شما سعی در پنهان کردن آن داشته ­اید. حقایق را به روشی ارائه دهید که تا جای ممکن نور مثبت بیشتری به شرکت شما بتاباند. 

اطلاعات تماس

 هر تکه از مواد روابط عمومی که از شرکت شما بیرون می ­آید باید شامل اطلاعات تماس مانند اسم، آدرس، شماره تلفن، ادرس پستی، و آدرس الکترونیک باشد. به عموم این فرصت را بدهید تا شما را از طریق اطلاعات منتشر شده دنبال کنند و رسانه ­ها این شانس را داشته باشند تا در صورت دست یافتن به داستان­ های جالب، بتوانند اطلاعات بیشتری ارائه دهند.

اطلاعات هدف

استفاده از سرویس توزیع بیانیه مطبوعاتی، می ­تواند هزینه بر باشد و فرایند در اختیار عموم قرار دادن اطلاعات یک گزاره گران باشد. قبل از انتشار اطلاعات، مخاطبانی که فکر می­کنید بیشترین علاقه­ مندی را نسبت به بیانیه مطبوعاتی یا داده ­های بازاریابی شما دارند را مورد هدف قرار دهید.

عکس‌ها

یک بیانیه مطبوعاتی جذاب و خوشایند می‌تواند به عموم کمک کند تا نقطه ­ای که شما سعی در ساختن آن دارید را درک کنند. ضمیمه کردن یک عکس مرتبط به بیانیه مطبوعاتی می­ تواند به افراد دید بصری دهد که تاکید بیشتری هم به پیام شما اضافه می ­کند یا هر گونه سردرگمی و ابهام احتمالی در پیام شما را روشن می­ سازد. 

روابط رسانه­ای

بهترین متحدان حرف ه­ای روابط عمومی روزنامه نگاران هستند. روابط رسانه­ ای خوب نه تنها به چاپ بیانیه مطبوعاتی شما در جاهایی که عموم بتوانند آن را ببینند منجر خواهد ­شد بلکه حتی می­تواند نتیجه آن کسب مصاحبه­ های شخصی بیشتر توسط شرکت شما باشد.

ابزارها

درک کاملی از همه ابزارهای روابط عمومی که در اختیار شما قرار دارد داشته باشید و بدانید که چگونه از آنها استفاده نمایید. بیانیه مطبوعاتی، سخنرانی­ها، مصاحبه ­های شخصی، سمینارها، برودکست ­های وبی و ایمیل مستقیم تنها برخی از ابزارهایی هستند که یک فرد حر فه­ای روابط عمومی می­تواند برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از آنها بهره­مند شود.

زمان بندی

 برخی قسمت­ها و فعالیت­های روابط عمومی برای انتشار درست و صحیح باید برنامه ­ریزی شوند. به عنوان مثال، اعلام محصول جدید چیزی است که فرد حرف ه­ای روابط عمومی می ­تواند با یک گروه بازاریابی برای به دست آوردن زمان بندی بهتر هماهنگی نماید. اما گروه روابط عمومی همچنین باید آماده انتشار اطلاعات مهم در مورد یک اعلان یا خبر لحظه ­ای باشد که با یک رسوایی یا اضطرار شرکت همزمان شده است.

در دسترس بودن

اگر شما در همه زمان­ها در دسترس نباشید گزارشگران نمی‌توانند اطلاعات را در مدت زمان مهلت چاپ مطلب تایید کنند. در دسترس بودن برای یک کارگزار روابط عمومی حیاتی است و این به معنی آن است که همه اطلاعات تماس خود را در اختیار رسانه ­ها قرار دهید و در همه زمان ­ها on call و در دسترس باشند.

فعال بمانید

شرکت شما نباید منتظر لحظه ­ای باشد که مواد و مصالح روابط عمومی ارائه شود. شما باید در یافتن روش­های جدید برای به دست آوردن اطلاعات و در اختیار مشتریان یا رسانه ­ها قرار دادن فعال باشید. خود را برای سخنرانی­ها و سمینارها در دسترس قرار دهید و در سازمان­ های مدنی و حرف ه­ای یک عضو فعال باشید.

بررسی حقیقت

 هرگز اطلاعات را تا زمانی که دقت آن به طور کامل بررسی نشده است منتشر نکنید. سیستم بررسی حقیقت را برای بیانیه مطبوعاتی و همه مواد روابط عمومی توسعه دهید که اطلاعات در دسترس را قبل از  خاتمه دادن و پایان دادن به آنها در دسترس همه بخش­های مرتبط قرار می­دهد.


منبع

زمان انتشار: 1395/07/18 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات ...
1395/12/08

   
به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات ...
1395/12/08

   
عنوان تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانی...
1395/12/08

   
علیرضا پاکدهی، مدرس جامعه‌شناسی تبلیغات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ت...
1395/12/08

   
کارمندان سرمایه کلیدی برای برندها در رسانه ­های اجتماعی هستند. آنها افرادی هستند که برای م...
1395/12/08

   
توجه به فرهنگ و ویژگی های بازار هدف در طراحی و رنگ آمیزی بسته بندی از اهمیت قابل توجهی برخ...
1395/12/08

   
بدیهی است برای ساخت یک تیزر موفق با هدفی معین، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. مدیر یکی...
1395/12/08

   
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت : روابط عمومی حوزه ای راهبردی و پر اهمیت در هر سازمان...
1395/12/08

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی دیجیتال، نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت لازم نسبت به پ...
1395/12/08

   
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه...
1395/12/08