|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
کتاب " حقوق جهانی ارتباطات"

کتاب «حقوق جهانی ارتباطات»؛ از حقوق رسانه‌های سنتی تا حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، به نویسندگی دکتر رؤیا معتمدنژاد از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، کتاب "حقوق جهانی ارتباطات" حاصل سال‌ها تلاش و تحقیق نویسنده در عرصه حقوق ارتباطات است که  برای علاقه‌مندان به رشته تحریر درآمده است.

بنا بر نظر نویسنده، حقوق ارتباطات دربرگیرنده حقوق رسانه‌های سنتی و حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات  است که بعد جهانی پیدا کرده و دارای ویژگی‌های حقوق جهانی است. این اصول در پی ایجاد تعادل و توازن میان حقوق متضاد در دل فضاهای سنتی و نوین است. اصول مورد نظر  که در نهایت دغدغه حقوق افراد را دارند به اعتلای حقوق بشر، از حقوق فرستنده گرفته تا حقوق گیرنده، از منافع عمومی تا نیازهای دموکراتیک، از تحقق اهداف توسعه پایدار تا رسیدن به جوامع معرفتی برای صلح و توسعه پایدار و در نهایت به ارتقای یک نظم بین‌المللی ارتباطات و اطلاعات، آزاد، منصفانه، مؤثر و متعادل مبادرت می‌ورزد.

نویسنده معتقد است تبدیل شدن حقوق ارتباطات به حقوق جهانی نشانگر آن است که جامعه جهانی جایگاه والایی برای ارتباطات، اطلاعات و رسانه‌ها قائل شده و در جهت ارتقای جایگاه آنها، هنجارهای مشترکی در نظر گرفته است.

کتاب حاضر در سه بخش اصلی تدوین شده و هر بخش از گفتارهایی تشکیل شده که به موضوعات و مباحث مختلفی در زمینه حقوق جهانی ارتباطات می‌پردازد.

در بخش اول کتاب با موضوع «فضای رسانه‌های سنتی و حقوق آن»؛ رسانه و اهمیت آن، ضرورت مقررات گذاری برای رسانه‌ها در دولت قانونمند و حقوق رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

در بخش دوم با عنوان، «حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات»، به موضوعاتی چون تکنولوژی‌های دیجیتال، راهکارهای رسیدن به تعادل میان منافع متعدد و متضاد و مجموعه اصول بنیادی حاکم در فضای نوین پرداخته شده است.

«حقوق ارتباطات: حقوق جهانی»، موضوع بخش سوم کتاب است که طی آن مباحث مربوط به حقوق جهانی و ویژگی‌های آن، حقوق رسانه‌های سنتی و حقوق تکنولوژی‌های نوین مورد یررسی قرار گرفته است.

چاپ نخست کتاب «حقوق جهانی ارتباطات؛ از حقوق رسانه‌های سنتی تا حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات» را دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با شمارگان 1000 نسخه، 110 صفحه و در قطع رقعی منتشر و به بازار عرضه کرده است.

زمان انتشار: 1395/07/17 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره بر نقش روابط عمومی ها در تشکیلات اداری گفت...
1395/12/04

   
بازاریابی سیاسی نیاز به تحول ساختاری دارد و باید دانش جهانی را در بطن فرآیند های خود جاری ...
1395/12/04

   
شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قدس به ریاست سید مهدی محمدی فرماندار و رئیس شورای رو...
1395/12/04

   
کار کمیته روابط عمومی اسلامی به نوعی مانند کار کمیته روابط عمومی اسراییل (Impac) در آمریکا...
1395/12/04

   
دکتر فرهنگی با تشریح کارکردهای اخلاقی تبلیغات و ترویج فروش، گفت: بازاریاب‌ها و مبلغان، عوا...
1395/12/04

   
نتایج ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اقبال مردم به شبکه‌های اجتماعی برای دریافت خبر رو‌به‌افز...
1395/12/04

   
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در دو سطح ملی و استانی،مردادماه ۱۳۹۶ توسط انجمن...
1395/12/04

   
پیام نظر مشاور مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران گفت: رواب...
1395/12/04

   
آیدین روشن ضمیر، از فعالان حوزه فتوژورنالیسم و یکی از موفق ترین عکاسان مطبوعاتی در یک سانح...
1395/12/04

   
مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی روابط عمومی‌های ...
1395/12/04