|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
کتاب " حقوق جهانی ارتباطات"

کتاب «حقوق جهانی ارتباطات»؛ از حقوق رسانه‌های سنتی تا حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، به نویسندگی دکتر رؤیا معتمدنژاد از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، کتاب "حقوق جهانی ارتباطات" حاصل سال‌ها تلاش و تحقیق نویسنده در عرصه حقوق ارتباطات است که  برای علاقه‌مندان به رشته تحریر درآمده است.

بنا بر نظر نویسنده، حقوق ارتباطات دربرگیرنده حقوق رسانه‌های سنتی و حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات  است که بعد جهانی پیدا کرده و دارای ویژگی‌های حقوق جهانی است. این اصول در پی ایجاد تعادل و توازن میان حقوق متضاد در دل فضاهای سنتی و نوین است. اصول مورد نظر  که در نهایت دغدغه حقوق افراد را دارند به اعتلای حقوق بشر، از حقوق فرستنده گرفته تا حقوق گیرنده، از منافع عمومی تا نیازهای دموکراتیک، از تحقق اهداف توسعه پایدار تا رسیدن به جوامع معرفتی برای صلح و توسعه پایدار و در نهایت به ارتقای یک نظم بین‌المللی ارتباطات و اطلاعات، آزاد، منصفانه، مؤثر و متعادل مبادرت می‌ورزد.

نویسنده معتقد است تبدیل شدن حقوق ارتباطات به حقوق جهانی نشانگر آن است که جامعه جهانی جایگاه والایی برای ارتباطات، اطلاعات و رسانه‌ها قائل شده و در جهت ارتقای جایگاه آنها، هنجارهای مشترکی در نظر گرفته است.

کتاب حاضر در سه بخش اصلی تدوین شده و هر بخش از گفتارهایی تشکیل شده که به موضوعات و مباحث مختلفی در زمینه حقوق جهانی ارتباطات می‌پردازد.

در بخش اول کتاب با موضوع «فضای رسانه‌های سنتی و حقوق آن»؛ رسانه و اهمیت آن، ضرورت مقررات گذاری برای رسانه‌ها در دولت قانونمند و حقوق رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

در بخش دوم با عنوان، «حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات»، به موضوعاتی چون تکنولوژی‌های دیجیتال، راهکارهای رسیدن به تعادل میان منافع متعدد و متضاد و مجموعه اصول بنیادی حاکم در فضای نوین پرداخته شده است.

«حقوق ارتباطات: حقوق جهانی»، موضوع بخش سوم کتاب است که طی آن مباحث مربوط به حقوق جهانی و ویژگی‌های آن، حقوق رسانه‌های سنتی و حقوق تکنولوژی‌های نوین مورد یررسی قرار گرفته است.

چاپ نخست کتاب «حقوق جهانی ارتباطات؛ از حقوق رسانه‌های سنتی تا حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات» را دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با شمارگان 1000 نسخه، 110 صفحه و در قطع رقعی منتشر و به بازار عرضه کرده است.

زمان انتشار: 1395/07/17 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28

   
شاخص بیگ مک امروزه یک استاندارد جهانی شده و در کتب درسی و دانشگاهی مربوط به رشته اقتصاد آم...
1395/12/25

   
درست است که استفاده از هشتگ‌ها در شرایط خاصی می‌تواند مفید باشد؛ اما در واقع استفاده از آن...
1395/12/25

   
طی حکمی از سوی دکتر محمد امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، احسان مهرابی راد...
1395/12/24

   
بحث و مجادله از طریق رسانه‌های اجتماعی و محکوم کردن دیگران شما را به یک فرد متخصص تبدیل نم...
1395/12/24