|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چگونه کارگزاران روابط عمومی می ­توانند خود را با تغییرات پخش زنده وفق دهند؟

ویژگی­های جدید چیزهای جدیدی نیستند و ما به عنوان افراد متخصص روابط عمومی و بازاریابی باید آماده پذیرش تغییر باشیم. این به معنای همیشه غوطه ­ور شدن در آنها و فقط زندگی کردن در اپلیکیشن­ های پخش زنده نیست، اما به هر حال ما باید مشتاق باشیم آنها را کشف کنیم و آنچه مخاطبانمان درباره این پلت­فرم­ها می­گویند را بشنویم.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

در live streaming (پخش زنده) یک چیز ثابت و دائمی است: تغییر

 طرفداران سرویس پخش زندهHangouts On Air  گوگل باید به سرویس یوتیوب لایو (YouTube Live ) نقل مکان کنند و یا به دنبال یک پلت­فرم جدید پخش زنده ویدیو(Live Video ) باشند.

گوگل اخیرا بی سر و صدا اعلام کرد که قابلیت Hangouts On Air با هدف تمرکز بیشتر بر یوتیوب لایو، در تاریخ 12 سپتامبر از سرویس گوگل پلاس برداشته خواهد شد. اگر شما می­خواهید برای یک Hangouts On Air جدید برنامه­ ریزی کنید باید از یوتیوب لایو استفاده کنید. وقایع و رویدادها بعد از 12 سپتامبر دیگر قابلیت برنامه ­ریزی بر روی گوگل پلاس را نخواهند داشت و از این تاریخ به بعد لازم است برنامه­ ریزی وقایع موجود را بر روی یوتیوب لایو انجام دهید. 


وب سایت 
Venturebeat گزارش داد:

گوگل نخستین بار، ویژگی پخش زنده را برای چت ویدیویی هنگ اوت (Hangouts : از بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن­های چت صوتی وتصویری) خود در گوگل پلاس در سپتامبر 2011 آغاز کرد، اگرچه فقط برای مجریان و افراد مشهور در دسترس بود. در ماه می سال 2012 گوگل قابلیت Hangouts On Air را در دسترس همه کاربران خود قرار داد و یک ماه بعد گسترش آن را کامل کرد. اما از ماه می سال 2013 گوگل سرویس یوتیوب لایو را عرضه کرد که به تدریج در دسترس کاربران بیشتر و بیشتر قرار گرفت.

 اگرچه off-air Hangouts - که کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت خصوصی با بیش از 10 نفر چت ویدیویی داشته باشند ـ دور از دسترس نیست، گوگل این ابزار را برای متخصصان کسب و کار فراهم خواهد کرد. 

برای اشخاص، خدمات ارتباطی جدید از طریق اپلیکیشن پیام رسان هوشمند Allo ـ که توسط گوگل برای رقابت با واتس­اپ ارایه شد ـ و google Duo   که یک اپلیکیشن چت تصویری مانند سرویس فیس تایم اپل است به دست می­آید.


Engadet
گزارش داد:

Nick Fox نایب رییس محصولات ارتباطی گوگل گفت مایل است درباره Duo صحبت کند. همانطور که گوگل در اوایل سال جاری گفت، هنگ اوت کاملا تعطیل نخواهد شد ـ اما این شرکت در حال حاضر بر روی هنگ اوت جهت کاربران کسب و کار خود متمرکز خواهد شد. هر چه جلوتر برویم، Allo و Duo پلیرهای اصلی چت مصرف­ کنندگان این شرکت خواهند شد.

Fox گفت«به دلیل آنکه Hangouts بر روی اکانت گوگل ایجاد شد و برای آنکه به صورت عمیق با برنامه‌های گوگل، مجموعه برنامه‌های کاربردی [مانند درایو، داکس و غیره ]، جیمیل، تقویم و ... یکپارچه شد، موفقیت بیشتری برای سرمایه­گذاری دیده شد. « گوگل به طور روزافزون بر روی آن نوع از فضای بهره­وری سرمایه ­گذاری همکاری گروهی تمرکز خواهد کرد.»


مرگ اپلیکیشن
Blab ، مبارزه پخش زنده را برجسته کرد

گوگل تنها شرکتی نبود که سرویس پخش زنده را از سر خود باز کرد. اخیرا Blab ـ یک پلت­فرم پخش زنده که چت ویدیویی عمومی را در یک زمان در بین چهار شرکت کننده امکان پذیر می­سازد. اگر با پریسکوپ،Meerkat  و گوگل هنگ اوت که هر سه از اپلیکیشن­های محبوب به منظور پخش ویدیو زنده هستند، آشنا باشید ویژگی هر سه آنها در Blab جمع شده است ـ اعلام کرد که به کار خود پایان داده است.

در یک پست عادی و با عنوان Blab مرده است، Shaan Puri صراحتا این خبر را اعلام کرد که امروز آخرین روز فعالیت Blab است، ما این وب سایت و اپلیکیشن را غیرفعال می­کنیم و 100 درصد بر روی پروژه جدید تمرکز خواهیم کرد. حرکت صعودی پایان یافتن Blab این است که من می­توانم به طور کامل در باره آنچه عمل کرد، انچه عمل نکرد و آنچه در آینده پیش رو داریم صحبت کنم.

هر چند Blab توانست در یک سال به 3.9 میلیون کاربر دست یابد، Puri گفت این اپلیکیشن با توجه به میزان خرید و فروش سهام تعطیل شد، واضح است که فقط 10 درصد از کاربرانش به طور مرتب بازگردند.

مساله یک چیز مهم است هر دو شرکت­ برای تخمین­ها و سنجش های کاربران و مصرف کننده مبارزه کردند، همانطور که کارگزاران روابط عمومی و بازاریابی در جستجوی پلت­فرم­ های محبوب و روندهای در حال رشد پخش زنده ویدیویی بودند تا آنها را در آغوش بگیرند. پوری گفت این موضوع همه پلت­فرم­های پخش زنده را تحت تاثیر قرار داد:

اکثر استریم­ها به اندازه کافی جالب نیستند تا توقف آنچه آنها در حال انجام آن هستند تا پخش شما را تماشا کنند را توجیه کنند.

کشمکش با پخش زنده بر سر این است که ما باید چیزهای جذابی به شما نشان دهیم که هم اکنون در حال ساخته شدن هستند. سخت و دشوار بودن این کار مشخص است. این سختی باعث تعطیلی Meerkat شد و پریسکوب و FB Live نیز در حال حاضر این رنج را احساس می­کنند. در واقع، تنها اپلیکیشن Twitch است که به حق خود با بازی­های ویدیو استرمینگ (پخش ویدیویی) زنده دست یافته است.


روابط عمومی و آینده پخش زنده

حال، چگونه مدیران برند باید نسبت به این تغییرات ـ و تغییرات در آینده و آغاز به کار با پلت­فرم ­های پخش زنده ویدیویی ـ عکس­ العمل نشان دهند؟

Chris Barrows ، استراتژیست رسانه‌های اجتماعی آموزش عالی و مجری پادکست «چرا من اجتماعی» می­گوید مدیران برندها باید با خود را با ماهیت تغییر پلت­فرم­های پخش زنده سازگار نمایند.

 استراتژی­های شما باید انعطاف پذیر باشند. این فقط در مورد پخش زنده صادق نیست بلکه به همه رسانه­های اجتماعی مربوط است. ویژگی­های جدید چیزهای جدیدی نیستند و ما به عنوان افراد متخصص روابط عمومی و بازاریابی باید آماده پذیرش تغییر باشیم. این به معنای همیشه غوطه ­ور شدن در آنها و فقط زندگی کردن در اپلیکیشن­ های پخش زنده نیست، اما به هر حال ما باید مشتاق باشیم آنها را کشف کنیم و آنچه مخاطبانمان درباره این پلت­فرم­ها می­گویند را بشنویم.

Vincent Orleck مدیر ارشد بازاریابی Brandish می­گوید« از پلت­فرم­های رسانه­ های اجتماعی و پخش زنده موجود در هر کجا و هر زمان که برای شما منطقی است و مزیت دارد استفاده کنید.» هر چند او می­گوید مدیران برندها نباید نهایتا همه آنچه را دارند در یک پلت­فرم (یا بیشتر) قرار دهند.

Orleck می­گوید «به روش و راه حل خودتان برای زمان و پول سرمایه­گذاری کنید. این به معنی ویژگی­های اجتماعی و دیجیتالی خودتان است. تحقیق و بررسی در مورد پلت­فرم­ها نیز مهم است.»

به طور قطع انجام تحقیق و ارزیابی تا جایی که امکان آن وجود دارد قبل از پریدن به رأس لازم است و سپس مطمئن شوید که با هر اتفاقی که در فضا رخ دهد شما در همان بالا می­مانید و بنابراین غافلگیر نمی­شوید.  

Barrows افزود که درک مخاطبانتان بسیار لازم و حیاتی است.

برندها و متخصصان روابط عمومی باید به تحلیل و درک مخاطبانشان ادامه دهند با این کار می­توانیم محتوایی که می­خواهند و مورد نیاز آنهاست به آنان منتقل کنیم.

Orleck می‌گوید: دیگر خدمات پخش زنده «همانطور که صحبت کردیم با توسعه بیشتر» شروع به کار کردند ـ و با شکست مواجه شدند.

این نه تنها نشان می‌دهد که مدیران برند برای پخش زنده ویدیویی دارای گزینه­های انتخابی هستند ـ بلکه اهمیت آن را نیز برجسته می­کند. Orleck می­گوید اپلیکیشن­های راه­اندازی شده مانند اسنپ­ چت احتمالا ویژگی­های تحلیل را آغاز خواهند کرد، پس مدیران برند می­توانند تعامل خود را اندازه­گیری کرده و ROI را محک بزنند.

Barrows می‌افزاید: «کلام آخر اینکه در حال حاضر پخش زنده بخشی از یک استراتژی دیجیتال است ـ اما چه مقدار از استراتژی شما به مخاطبانتان بستگی دارد. »


منبع

زمان انتشار: 1395/06/06 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
معماری برند می تواند دو طرف یک قرارداد را تا حد زیادی تا رسیدن اطمینان لازم یاری دهد. در ف...
1395/12/09

   
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: «شغل روابط عمومی فراتر از د...
1395/12/09

   
در جلسه ای با حضور شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان اصفهان ، از درخشش وکسب رتبه های برت...
1395/12/09

   
حملات و برخوردهای ترامپ با رسانه های آمریکا و جلوگیری از حضور برخی نمایندگان آنها درنشست خ...
1395/12/09

   
مدیرکل مطبوعات و رسانه‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 400 میلیارد ریال ...
1395/12/09

   
شورای عالی فضای مجازی، 'اولویت استفاده از موتورهای جستجوی بومی در دستگاههای دولتی و مراکز ...
1395/12/09

   
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، با اشاره به مصوبات شورای عالی فضای مجازی، گفت: 8 بن...
1395/12/09

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: لایحه سازمان نظام صنفی رسانه ای برای بررسی و طرح وارد ...
1395/12/09

   
دبیر هیات منصفه مطبوعات گفت: جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه کیهان در شعبه 9 دادگاه کیفری یک...
1395/12/09

   
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الگوی مصرف رسانه‌ای عوض شده و سبک زندگی انس...
1395/12/09