|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چگونه رسانه های اجتماعی، رسانه های سنتی را تغییر داده اند

رسانه های اجتماعی همچنین ثابت کرده اند که می توانند ابزار مفیدی برای بازاریابان به منظور جستجو، پیگیری و تحلیل گفتگوها و ترندها باشند. افراد متخصص روابط عمومی می توانند از ابزارهای نظارت رسانه های اجتماعی استفاده کنند، داده های رسانه های اجتماعی را در تاثیرگذاری استراتژی های روابط عمومی بکار برند و همچنین در مورد رقبا و احساسات عمومی و تعامل ایجاد شده به دنبال یک کمپین و یا در طی آن گزارش دهند.

کاوشگران روابط عمومی _بین المل _معصومه رشیدی

چگونه رسانه های اجتماعی، رسانه های سنتی را تغییر داده اند

روشی که ما از طریق آن به جذب و انتقال اطلاعات و اخبار آنلاین می پردازیم از زمان تولد و ظهور رسانه های اجتماعی به شدت تغییر کرده است. برای برخی افراد، رسانه های سنتی دیگر یک خیابان یک طرفه ارتباطی نیست: در زمان کنونی مصرف کنندگان می توانند در گفتگوها مشارکت کنند و اخبار را تحت تاثیر قرار دهند.

رسانه های اجتماعی همچنین به اخبار اجازه داده اند تا در زمان واقعی ( همزمانی رویداد و گزارش آن از طریق رسانه ها) قابل دسترس باشند، برای مثال تنها چند ثانیه پس از اینکه یک رویداد بزرگ اتفاق می افتد. رسانه¬های اجتماعی همچنین می توانند بدون نیاز به هزینه کردن هزاران هزار دلار به منظور انجام مطالعات و بررسی ها، برای شناسایی ترندها و پیش بینی وقایع و رویدادها بر اساس گفتگوها مورد استفاده قرار گیرند. و در نهایت اینکه ماندگاری یا عمر مفید یک مقاله و یا یک داستان و همچنین دسترسی به آن ها، با کمک تکنیک های به اشتراک گذاری اجتماعی اوج گرفته است.

چگونه اخبار سفر می کنند

در حال حاضر عموم افراد اخبار و اطلاعات را بر روی پلت فرم های مختلف و به محض وقوع آن مصرف می کنند. تمایل و خواسته ما برای دانستن آنچه در اخبار اتفاق افتاده است، ارسال آن بر روی رسانه های اجتماعی را برای رسانه های خبری مهم ساخته است بسیار مهم گردد ـ اما همیشه یک منبع رسمی برای اخباری که اول می رسد وجود ندارد. همانطور که در رویدادهای زنده (مانند ورزش و سرگرمی)، بلایای طبیعی و اطلاعیه های سیاسی دیده ایم، پلت فرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به افراد اجازه می دهند تا به مشارکت و کنترل اخبار بپردازند و غالبا سریع تر از هر رسانه خبری سنتی که برای انتشار یک داستان زمان دارد به مخاطب آگاه در زمان واقعی دسترسی دارند.

از آنجا که شنوندگان می توانند با دنبال کردن handles (نام کاربری که کاربر انتخاب می کند به همراه ادرس url ) خاص تویتتر و اکانت های اینستاگرام و فیس بوک، خوراک های خبری خود را مدیریت کنند، این دسترسی مشخص شده به اخبار فوری و عناوین خبری مهم، دستیابی به مخاطبان انبوه را برای رسانه های خبری دشوارتر و هضم اخبار مورد نظر مصرف¬کنندگان را برای آنها آسان تر ساخته است. به عنوان مثال، آن ها می توانند هر روز صبح فیدهای توییتر خود را مرور کنند و بر روی عناوین خبری که توجه آن ها را جلب می کند کلیک نمایند. عناوین خبری ـ یا توییت ها ـ بسیار مهم هستند چرا که آن ها ما را به یک داستان هدایت می کنند. با توجه به این دسترسی فوری به عناوین و بریکینگ نیوزها (اخبار فوری ـ فوتی)، دامنه توجه ما کوچک و کوچکتر شده است (بر اساس مطالعات صورت گرفته دامنه توجه انسان در حال حاضر از ماهی قرمز هم کمتر است و از 12 ثانیه در سال 2000 به 8 ثانیه رسیده است در حالیکه این دامنه برای ماهی قرمز حدود 9 ثانیه است). بنابراین محتواهای در اندازه کوچک برای برندها و رسانه های خبری مهم هستند تا بتوانند مخاطبانشان را به تصرف خود درآورند. اکنون که فیس¬بوک و اینستاگرام بر پایه الگوریتم های مطابق با علایق مصرف کننده در حال انتقال محتوا هستند، برای برندها و رسانه های خبری، تضمین دسترسی به مخاطبان خود کمی دشوارتر می شود.

هر فردی یک عقیده و نظر دارد

شاید بزرگترین تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی رسانه های سنتی و محتوا این باشد که در حال حاضر هر فردی احساس می کند که یک صدا دارد. چه از طریق فیس بوک، پریسکوب، اسنپ چت یا مدیوم، رسانه های اجتماعی برای هر فردی که دارای عقیده و نظر است یک فروم عمومی فراهم کرده اند. در حالیکه این وضعیت یک فضای اجتماعی به شدت اشباع شده را ایجاد کرده است، همچنین منجر به یک موج واقعی از صداها و افراد تاثیرگذار اجتماعی شده است. 

رسانه های اجتماعی همچنین ثابت کرده اند که می توانند ابزار مفیدی برای بازاریابان به منظور جستجو، پیگیری و تحلیل گفتگوها و ترندها باشند. افراد متخصص روابط عمومی می¬توانند از ابزارهای نظارت رسانه های اجتماعی استفاده کنند، داده های رسانه های اجتماعی را در تاثیرگذاری استراتژی های روابط عمومی بکار برند و همچنین در مورد رقبا و احساسات عمومی و تعامل ایجاد شده به دنبال یک کمپین و یا در طی آن گزارش دهند.

صدای مشتری خود را بشنوید

بلاخره اینکه رسانه های اجتماعی یک ابزار آسان برای تقویت دسترسی مقاله ای است. با یک توییت ساده و یا ارسال لینک یک داستان، می تواند بسته به تعداد دنبال کنندگان صدها تا هزاران نگاه جدید را جذب کند و شما به احتمال زیاد دیگران را تشویق خواهید کرد تا مقالات را به اشتراک بگذارند و همچنین به دنبال کنندگان خود دست یابند. امروزه رسانه های خبری آنلاین نه تنها به انتشار داستان ها می پردازند بلکه آنها را به فیدهای توییتر خود ارسال می کنند بنابراین دنبال کنندگانشان بر روی آنها کلیک خواهند کرد. زمانی که شما در حال کار کردن با یک روزنامه نگار هستید، متوجه می شوید که آن نوعی تمرین عمومی برای رسانه خبری او است و مطمئن شوید هنگامیکه زنده است ری توییت و ری پست نمایید بنابراین دنبال کنندگان برند شما نیز مقالات را خواهند دید.

راه های بسیاری وجود دارد که رسانه های اجتماعی، کیفیت رسانه های سنتی را بهبود داده اند و در واقع هم اکنون دست در دست هم راه می روند. در حالیکه شما استراتژی های رسانه های سنتی خود را برای برندتان پیشنهاد و ارئه می دهید، در نظر داشته باشید چگونه رسانه¬های سنتی می توانند به منظور خلاقیت بیشتر و نهایتا کمپین های موفق یکپارچه شوند و انگشت را بر روی نبض صنعت رسانه ای تغییرپذیر نگه دارند و چگونه رسانه های اجتماعی در آن بازی می کنند.

زمان انتشار: 1395/06/03 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم : معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28

   
شاخص بیگ مک امروزه یک استاندارد جهانی شده و در کتب درسی و دانشگاهی مربوط به رشته اقتصاد آم...
1395/12/25

   
درست است که استفاده از هشتگ‌ها در شرایط خاصی می‌تواند مفید باشد؛ اما در واقع استفاده از آن...
1395/12/25

   
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خدمات دولت را به نحو...
1395/12/25

   
طی حکمی از سوی دکتر محمد امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، احسان مهرابی راد...
1395/12/24