|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نگاهی به رویکرد تبلیغاتی برندها به مناسبت روز خبرنگار / جایگاه سازی با تقدیر از خبرنگاران

ناصری درباره اینکه چرا برندها سراغ این روز رفته اند و سعی کرده اند این روز را هم جزو روزهای مناسبتی خود در نظر بگیرند، می گوید: قطعاً اکران آگهی های متنوع در رسانه های مکتوب و روزنامه های کثیرالانتشار جهت تبریک روز خبرنگار از سوی برخی از برندها در راستای ادای دین و تحکیم و تقویت همین ارتباط است. البته ناگفته نماند که رسالت و وظایف خبرنگاران زحمتکش تمام خبرگزاری ها یا خبرنگاران مستقل و نهاد های کوچک، بسیار دشوار است و چالش ها و مشکلات زیادی را در طول مدت کار خود تحمل می کنند.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از فرصت امروز، روز خبرنگار از آن دسته روزهای مناسبتی ا ست که سروصدای زیادی به پا می کند. این سروصدا را فقط خود خبرنگاران به پا نمی کنند و تمامی کسانی که به نوعی با این صنف در ارتباط هستند در ایجاد این هیجان مشارکت دارند.

در روز خبرنگار بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که گاهی از تماس های خبرنگاران دل آزرده می شوند تلاش می کنند به نوعی از آنها دلجویی کرده و گرامیداشتی برای آنها برگزار کنند. به هرحال خبرنگاران در روز خبرنگار برای بسیاری محبوب و دوست داشتنی می شوند.

معمولاً تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی در این روز به تقدیر از خبرنگارانی که اخبار حوزه آنها را پوشش می دهند، می پردازند. این شیوه تقدیر کردن معمولاً به هدیه دادن و گرفتن جشنی ساده محدود شده و ارگان ها تلاشی در نشر طرح آگهی تبلیغاتی خاصی به مناسبت این روز نمی کنند اما امسال برندهای حوزه های مختلف طرح آگهی های متفاوتی را در رسانه های تبلیغاتی به مناسبت روز خبرنگار اکران کردند.

حرکت تبلیغاتی برندها به مناسبت روز خبرنگار نشان از تغییر نگاه آنها نسبت به ارتباط با رسانه ها دارد. برندها برای اکران آگهی های خود از رسانه های متفاوتی بهره برداری کرده اند. تعدادی از برندها طرح آگهی های خود را از طریق رسانه های چاپی و تعدادی دیگر از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

با دیدن طرح  آگهی های مناسبتی روز خبرنگار به راحتی متوجه خواهید شد که کدام یک از برندها برای طرح آگهی  خود وقت و هزینه صرف کرده اند و کدام یک مانند طرح  آگهی های مناسبتی روزهای دیگر در لحظات آخر و دقیقه نود بازی اقدام به طراحی کرده اند، اما برای مخاطبان این طرح ها شاید کیفیت و نوع طراحی آنچنان مهم نباشد و برای آنها فقط بزرگداشت این روز توسط برند با اهمیت باشد.

به هرحال حضور برندها و اقدامات تبلیغاتی آنها در روزهای مناسبتی جزیی از اهداف سازمانی شان محسوب می شود و برندهایی که به روزهای مناسبتی اهمیت می دهند، در بازار و میان مشتریان متفاوت تر از برندهایی که نسبت به این روز ها بی تفاوت هستند، دیده  می شوند. «فرصت امروز» با حامد ناصری، مشاور تبلیغاتی و بازاریابی و مدیر کانون ایماژ به بررسی و تحلیل اقدام تبلیغاتی برندها به مناسبت روز خبرنگار پرداخته است که در ادامه می خوانید.

برندها با ارتباط بهتر با خبرنگاران برای خود اتفاقات خوب می سازند

حامد ناصری، مشاور تبلیغاتی و بازاریابی و مدیر کانون ایماژ درباره حرکت تبلیغاتی برندهای مختلف به مناسبت روز خبرنگار می گوید: با توجه به افزایش روزافزون کانال های ارتباطی یا بهتر است بگوییم Media Channels و Media Vehicles شاهد انتقال سریع و انبوه اطلاعات و پیام های گوناگون با لحن های متنوع به گروه های هدف هستیم.

امروزه با ابزار های ارتباطی دیجیتال و شبکه های اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور هر روز بیش از ۴۰درصد از اوقات خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم با رسانه های می گذرانند. در چنین جامعه هدفی، فعالیت های روابط عمومی و نشست های خبری و گزارش ها و مقالات مختلفی که از منابع خبری موثق منتشر می شوند، می توانند راهکار مؤثر و غیر مستقیمی در برندینگ و جایگاه سازی برندهای مختلف کشور باشند. از این رو هر مدیر روابط عمومی یک نهاد دولتی یا شرکت خصوصی قطعاً باید ارتباط مناسبی را با خبرنگاران خبرگزاری های مختلف داشته باشد و این ارتباط عمدتا موجب اتفاق های خوبی برای برند ها می شود.

اکران آگهی های متنوع تبلیغاتی در رسانه های مکتوب و روزنامه های کثیرالانتشار

ناصری درباره اینکه چرا برندها سراغ این روز رفته اند و سعی کرده اند این روز را هم جزو روزهای مناسبتی خود در نظر بگیرند، می گوید: قطعاً اکران آگهی های متنوع در رسانه های مکتوب و روزنامه های کثیرالانتشار جهت تبریک روز خبرنگار از سوی برخی از برندها در راستای ادای دین و تحکیم و تقویت همین ارتباط است. البته ناگفته نماند که رسالت و وظایف خبرنگاران زحمتکش تمام خبرگزاری ها یا خبرنگاران مستقل و نهاد های کوچک، بسیار دشوار است و چالش ها و مشکلات زیادی را در طول مدت کار خود تحمل می کنند.

چاپ آگهی در رسانه های مکتوب جهت تبریک روز خبرنگار

ناصری درباره اینکه بهتر است برندها برای اکران چنین آگهی هایی از کدام رسانه تبلیغاتی بهره برداری کنند، می گوید: شاید خبرگزاری ها و خبرنگاران بهتر بدانند که بقا و حیات یک رسانه مکتوب با انتشار حقایق و محتوای بدون جانبداری از گروهی خاص است، البته که برخی از رسانه اساسا برای انتشار اخبار و اطلاع رسانی از یک جناح خاص سیاسی یا یک صنف و فعالت خاص اجتماعی، هنری، ورزشی و … شکل می گیرند، اما در مجموع همواره اعتماد مخاطبان به صداقت، صراحت و جذابیت محتوای رسانه های مکتوب است که عمدتا دو المان به روز بودن و انتشار سریع را نیز در خود می گنجاند، بنابراین تبلیغات بیش از حد و جانبداری های جهت دار از یک برند خاص خیلی سریع می تواند در یک رسانه مکتوب نمود پیدا کرده و اعتبار آن را نزد مخاطبان خدشه دار کند، بنابراین استفاده از تریبون روزنامه ها و مجلات و سایر رسانه های مکتوب پر مخاطب عموما باید هوشمندانه و در قالب اخبار و گزارش های مستند صورت گیرد که این مهم بر عهده خبرنگاران محترم است.

باز هم تأکید می کنم که به واسطه فرآیند دشوار کاری این عزیزان و همچنین ارتباط برند ها جهت بهره برداری صحیح از ظرفیت های شغلی خبرنگار شاید دلیلی باشد بر اصرار برخی از برند ها در راستای چاپ آگهی در رسانه های مکتوب جهت تبریک روز خبرنگار. قطعاً پوشاندن جامه عمل بر تن رسالت های فرهنگی و اجتماعی برند ها نیز دلیل دیگر این آگهی ها در این روز مهم بوده و این رویکرد می تواند موجب جلب توجه عموم مردم و مخاطبان به شغل پیچیده و دشوار خبرنگاران سراسر کشور شود.

گرامیداشت رویداد های متنوع در جایگاه سازی ذهنی برند تأثیر خوبی خواهد داشت

این مشاور بازاریابی و تبلیغاتی درباره اینکه آیا این شیوه عملکرد برندها و اکران آگهی های مناسبتی روز خبرنگار در جذب مشتریان بیشتر تأثیرگذار خواهد بود یا خیر، می گوید: قطعاً اگر برند ها علاوه بر تقدیر و حفظ ارتباط با صنف خبرنگاران، قصد انجام مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود را در قبال عموم جامعه داشته باشند، باید شاهد اکران پیام های حاوی تبریک و گرامیداشت این روز در رسانه های انبوه و بالا خطی (Mass Media or ATL Media ) باشیم.

اما برخی برند ها صرفاً جهت برقراری ارتباط با یک خبرگزاری یا خبرنگاران یک مجموعه، فقط در رسانه های مکتوب و روزنامه ها، طرح های خود را اکران کردند که همین عملکرد باعث می شود پیام آنها به گروه مخاطبان کمتری منتقل شود.

مطمئناً حضور برند ها در گرامیداشت رویداد های متنوع داخلی و بین المللی می تواند در جایگاه سازی ذهنی برند در ذهن مخاطبان تأثیر خوبی داشته باشد که البته نباید فراموش کرد برندی که در ذهن مخاطب شکل می گیرد و یک تصویر ذهنی را برای خود می سازد، با ارائه خدمات یا کالای مناسب است که تثبیت شده و می تواند بقا داشته باشد.

زمان انتشار: 1395/05/26 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
با ظهور راه حل های پیشرفته اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که در ک...
1395/12/28

   
آینده واقعیت مجازی روشن به نظر می­ رسد و متخصصان روابط عمومی با این تکنولوژی جدید، فرصتی ب...
1395/12/28

   
استاندار خراسان شمالی در حکمی علی اصغر ایزدی را به سمت مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب...
1395/12/28

   
دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نیمسال دوم سال تحصیلی 96- 95 در مق...
1395/12/28

   
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محدودیت ها برای فعالیت حرفه ای رسانه های روسی در غرب را...
1395/12/28

   
روزنامه ایران از پنجم تا دهم فروردین ماه 96 به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.
1395/12/28

   
شاخص بیگ مک امروزه یک استاندارد جهانی شده و در کتب درسی و دانشگاهی مربوط به رشته اقتصاد آم...
1395/12/25

   
درست است که استفاده از هشتگ‌ها در شرایط خاصی می‌تواند مفید باشد؛ اما در واقع استفاده از آن...
1395/12/25

   
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی گفت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خدمات دولت را به نحو...
1395/12/25

   
طی حکمی از سوی دکتر محمد امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، احسان مهرابی راد...
1395/12/24