|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نگاهی به تبلیغات برندها در المپیک ریو 2016 / روشن شدن مشعل رقابت میان برندها

سامسونگ که یکی از اسپانسرهای اصلی مسابقات است، تنور مسابقات را قبل از آغاز آن گرم کرده و با تبلیغات خوب توانسته مخاطبان خود را با هیجان این رقابت ها همراه کند. این برند که کمپین Anthem را به مناسبت بازی های المپیک به مورد اجرا گذاشته است، سعی کرده سرود کشورهای مختلف جهان را در قالب آهنگی زیبا و تبلیغی تأثیرگذار برای ریو 2016 ترکیب کند.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از فرصت امروز، المپیک یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی و رسانه ای در سراسر دنیاست که ورزشکاران کشورهای دنیا را در رشته های مختلف ورزشی گرد هم می آورد تا برای کسب مدال طلا، بیش از دو هفته به رقابت با یکدیگر بپردازند. بازی های المپیک سال جاری در برزیل برگزار می شود و برندهای مطرح دنیا نیز با اسپانسر شدن در این پیکار، بیکار ننشسته و بهترین استفاده را از این فرصت می برند.

این در حالی است که امسال با وضع قوانین سفت و سخت برای تبلیغات برندهای غیر اسپانسر در المپیک روبه رو هستیم و کمیته المپیک آمریکا حتی آرزوی موفقیت برای ورزشکاران را نیز از طرف برندهایی که اسپانسر رسمی مسابقات نیستند، ممنوع کرده است! در المپیک ریو 2016 باز هم رهبران بازار با اسپانسر رسمی شدن در این رقابت  مهیج، کمپین های تبلیغاتی زیادی در بسترهای مختلف به راه انداخته اند که در زیر به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم.


سامسونگ سرود کشورهای دنیا را ترکیب کرد

سامسونگ که یکی از اسپانسرهای اصلی مسابقات است، تنور مسابقات را قبل از آغاز آن گرم کرده و با تبلیغات خوب توانسته مخاطبان خود را با هیجان این رقابت ها همراه کند. این برند که کمپین Anthem   را به مناسبت بازی های المپیک به مورد اجرا گذاشته است، سعی کرده سرود کشورهای مختلف جهان را در قالب آهنگی زیبا و تبلیغی تأثیرگذار برای ریو 2016 ترکیب کند.

این آگهی با تصویر دختر جوانی شروع می شود که گوشی سامسونگ در دست داشته و سرود ملی کشور بوتسوانا را در کنار نمای زیبایی از دریا می خواند. در سکانس بعدی سرود ملی عوض شده و تصویر فردی دیگر نشان داده می شود. نکته جالب اینکه سرود ملی کشور در لوکیشنی در خود آن کشور خوانده نمی شود، بلکه به منظور حس اتحاد بیشتر و برجسته سازی این مفهوم که در دنیایی بدون مرز زندگی می کنیم، از لوکیشن کشوری دیگر استفاده شده است.

برای مثال سرود ملی مالزی توسط زنی در پاریس، یا سرود ملی نیوزیلند در لوکیشنی در انگلیس خوانده می شود. این کمپین درصدد انعکاس حس از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی و اتحاد دنیا از طریق تکنولوژی و ارتباطات بدون مرز است.

یانگ لی، مدیر تبلیغ و بازاریابی سامسونگ در مورد این تبلیغ می گوید: هواداران و طرفداران با خواندن این آهنگ در سراسر دنیا، حس مشترکی از غرور و یکپارچگی را حس کرده و پیشرفت جمعی را که روح جدایی ناپذیر بازی های المپیک است، با هم جشن می گیرند. فاصله میان هر سرود ملی با سرود ملی بعدی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده است تا پیامی قدرتمند با این مضمون خلق کند که دنیایی که در کنار هم است، بسیار قدرتمندتر از دنیای منفرد است.

سامسونگ در این کمپین از پرسونال برندهایی چون چهره های مطرح ورزشی استفاده کرده است. این آگهی که به صورت تلویزیونی و در شبکه های اجتماعی و یوتیوب به مورد اجرا گذاشته شده است، چیزی بیش از معرفی سامسونگ S7 ورژن المپیک است، چراکه اخیراً شرکت سامسونگ به مناسبت شروع بازی های المپیک، ورژنی از گلکسی S7 را تحت عنوان المپیک و با تغییرات کوچک نسبت به نسخه اصلی به بازار ارائه کرده است.

بازی های المپیک در کارنامه سامسونگ خاطره ساز هستند؛ این شرکت مدتی به عنوان اسپانسر بازی های تابستانی و زمستانی المپیک شناخته می شد و ضمنا در سال ۲۰۱۲ نسخه ویژه المپیک از مدل های گلکسی S3 و گلکسی نوت تولید کرد و حالا نوبت به S7 Edge و المپیک ۲۰۱۶ رسیده است. این گوشی اپلیکیشن المپیکی دارد که نتایج و اخبار این رویداد را به طور ویژه پوشش می دهد.


 ورزشکارانی که با ویزا همسفر شدند

ویزا که سیستم پرداخت مشتریان است یکی دیگر از اسپانسرهای رسمی این مسابقات است که سیستم پرداخت رسمی این مسابقات برای خرید بلیت بازی ها و دیگر موارد مربوط به پرداخت را بر عهده دارد. این برند تبلیغات وسیعی برای پوشش این مسابقات و سیستم پرداخت خود به انجام رسانده است. این برند علاوه بر تأمین سیستم های پرداخت برای کمیته های سازمانی و تماشاگران المپیک، برنامه هایی ترتیب داده است که از ورزشکاران کشورهای مختلف حمایت می کند، همچنین برنامه هایی که به جوان ترها در مورد تاریخچه، ارزش ها و ایده ال های المپیک توضیحاتی می دهد.

این برند که از سال 1986 به عنوان یکی از حامیان و شرکای بازی های المپیک معرفی شده است، یکی از برندهای مرتبط با حوزه پرداخت است که سالانه درآمد بالایی از طریق فروش کارت های پرداختش نصیب خود می کند. ویزا تبلیغات کمپینی به نام «همسفران ریو» را در رسانه های مختلف به جریان انداخته است. در این آگهی 105 ثانیه ای، 15 ورزشکار از سراسر دنیا شرکت داشته اند.

این آگهی با تصویر ولاری آدامز، ورزشکار پرتاب وزنه نیوزیلندی شروع می شود که از خواب بیدار شده و ساعت کوکی کوچک روی میزش را با قدرت به سمت دیوار پرت می کند. در ادامه او با کارت ویزای خود سفارش یک نوشیدنی برای صبحانه می گیرد.

در ادامه او با ون کوچک خود به دنبال میسی فرانکلین شناگر آمریکایی می رود و ورزشکاران دیگری همانند کری والش والیبالیست و کارلی لیلوید فوتبالیست و... نیز به آنها ملحق می شوند. شروع این آگهی در نوع خود جذاب است. هر کدام از این ورزشکاران حرکتی را انجام می دهند که منعکس کننده رشته ورزشی آنهاست. آنها در مسیر ریو با هم همسفر می شوند تا سفری هیجان انگیز را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

لین بیگر، مدیر بازاریابی و ارتباطات این کمپین تبلیغاتی می گوید: ما عقیده داریم که این تبلیغ بسیار تأثیرگذار، منسجم و جاه طلبانه است و از کانال های مختلفی برای ارائه استفاده کرده است. ما سعی کردیم حسی امیدبخش را به مخاطب القا کنیم و تکنولوژی استفاده از کارت های ویزا را در آن برجسته کنیم.

ورزشکاران، بازیگران اصلی این آگهی بودند که ارزش همکاری، خوش بینی و نوآوری به شکلی جالب را به بیننده منتقل کردند.مفهوم این تبلیغ دیجیتالی شدن و پیش رفتن به آن سمت است. این آگهی علاوه بر پخش در شبکه های اجتماعی از طریق تلویزیون و دیگر رسانه ها نیز ویروسی شد. این آگهی در بخش هایی از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، برزیل، ژاپن و... تصویربرداری شده است و بر استفاده ورزشکاران از تکنولوژی پرداخت ویزا تمرکز دارد.


ادای احترام
P &G به عشق مادرانه

یکی از تبلیغات جالبی که قبل از برگزاری مسابقات المپیک مورد توجه بسیاری از سایت های مرتبط با این حوزه قرار گرفت، تبلیغ شرکت پروکتر اند گمبل بود که سعی کرد حسی مادرانه و امیدبخش را به ورزشکاران منتقل کند. این آگهی که صد روز قبل از شروع بازی های المپیک و نزدیک روز مادر اکران شد، با یک تیر، دو نشان زد و هر دو رویداد را به نحوی تأثیرگذار مخاطب قرار داد. به نظر می رسد برند P &G   با این تبلیغ و ترکیب این دو رویداد درصدد احیای کمپین «متشکرم مادر» خود برآمده است.

آنها در این تبلیغ از لحظه های استرس و نگرانی ورزشکاران و آرامش بخشی مادران به آنها استفاده کردند. این آگهی از خلق نیمه تاریک زندگی ابایی نداشته و به ما یادآور می شود که موفقیت ورزشکاران تنها به دلیل تلاش های آنها نیست، بلکه به دلیل حمایت اشخاص نزدیکی در زندگی آنان است که در این مسیر با آنها همسفر هستند.

این آگهی که احساس مخاطب را برمی انگیزد، توسط گروه ویدن کندی ساخته شده و داستان مادرانی است که در مسیر زندگی همراه فرزندان شان هستند و قدرت مادرانه آنها در لحظات سخت زندگی فرزندان شان سراغ آنها آمده و نتیجه را به بهترین شکل ممکن تغییر می دهد. تبلیغات این برند در المپیک های قبلی به نام های «از آنها حمایت کنید»، «کودکان»، «بهترین شغل» در میان پربازدیدترین ویدئوهای مرتبط با المپیک بوده است.

زمان انتشار: 1395/05/23 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
رئیس سابق شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کردستان از تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های...
1395/11/04

   
استاندار کردستان گفت: نقش روابط عمومی در پایداری هر نظام سیاسی و یا نظام‌های دیگر تعیین‌کن...
1395/11/04

   
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهرداد آگاهی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این و...
1395/11/04

   
روزنامه الاتحاد روزنامه‌ای عربی زبان و چاپ امارات متحده عربی است که توسط شرکت رسانه‌ای ابو...
1395/11/04

   
این کتاب به محدوده‌‌‌ای خاص از موضوعات رفتار سازمانی می‌پردازد اما می‌توان گفت این موضوعات...
1395/11/04

   
اولین دوره تخصصی خبرنگاری ورزشی زیر نظر انجمن ورزشی‌نویسان استان مرکزی برگزار می‌شود.
1395/11/04

   
خبرنگاری بحران، دانش و مهارتی است که باید در اطلاع‌رسانی‌های حوادث مترقبه و غیر مترقبه به‌...
1395/11/04

   
مایکروسافت که قبلا نیز به علت راه‌اندازی برخی پیکارهای تبلیغاتی گسترده با موضوع ویندوز 10 ...
1395/11/04

   
کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید و باید انجام دهید تا در سال ۲۰۱۷ در حوزه بازاریابی شبک...
1395/11/04