|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
آیا روابط عمومی و رسانه­ های اجتماعی در حال حاضر تفکیک ناپذیرند؟

رسانه های اجتماعی در حال حاضر به شدت به روابط عمومی گره خورده­ اند آن هم به یک دلیل بسیار اساسی و آن اینکه آنها در همه جا هستند.افزایش اهمیت اجتماعی در اکوسیستم روابط عمومی به این معنا نیست که رسانه ­های سنتی، در حال از دست دادن اعتبار خود هستند. در بسیاری جهات، فوریت رسانه ­های اجتماعی، در حال پر کردن شکافی هستند که رسانه ­های چاپی سنتی در آن خدمت می­کردند.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

جواب کوتاه به این سوال بله است.

رسانه های اجتماعی در حال حاضر به شدت به  روابط عمومی   گره خورده­ اند آن هم به یک دلیل بسیار اساسی  و آن اینکه آنها در همه جا هستند.


بینش نسبت به اهداف رسانه ­ها

رسانه ­های اجتماعی کار و حرفه شما را آسان­تر می­کنند. اگر شما به راه و روش سریعی برای به روز کردن لیست رسانه ­ای خود و یا بینش بسیار نسبت به علایق یک خبرنگار نیاز داشته باشید، همه آن چیزی که لازم است انجام دهید نظارت و مونیتور کانال ­های رسانه­ های اجتماعی آن خبرنگار است. مانند همه افراد دیگر، بسیاری از اعضاء رسانه­ های جریان اصلی در رسانه­ های اجتماعی زندگی می­کنند، بنابراین شما در حال به دست آوردن نگرش و بینش زنده و دست اول درباره یک تماس احتمالی هستید.


اجرای موثر

در حال حاضر کلمه ای که همه ما از شنیدن آن خسته شدیم influencers «تاثیرگذاران» است. چرا تاثیرگذاران تا این اندازه مهم هستند؟

یک فرهنگ تاثیرگذار خاص وجود دارد. شما ممکن است ایده مدل ­های اینستاگرام و گیمرهای ویدئو یوتیوب را مورد تمسخر و نیشخند قرار دهید اما آنها پرطرفدار­ترین سرمایه را دارند. اعتماد مخاطبان هدف مشتری خود. تاثیرگذاران موازنه کاملی از شهرت و اعتبار هستند. هدف قرار دادن نسل جدید یا هزاره و حفظ وفاداری آنها برای بسیاری از برندها حیاتی است، با این حال نسل جدید یکی از سخت­ترین بخش­های بازار هستند. جوانان بالغ به برندهای بزرگ اعتماد نمی­ کنند حتی وقتی که سعی می ­کنند خودشان را در قالب فردی شیک و طرفدار امور جدید و مدرن پنهان کنند. مصرف­ کنندگان می ­دانند برندها در نهایت فقط یک چیز را می ­خواهند. از سوی دیگر(عملا) تاثیرگذاران از ورود دنبال ­کنندگان خود به خانه­هایشان استقبال می­ک نند، داستان­های شخصی را به اشتراک می­گذارند و شخصیت‌های شوخ­ و چشمگیری دارند. بنابراین وقتی آنها مصرف کنندگان را ارضاء کنند، به آسانی فراموش می‌شود که آن یک آگهی پرداختی است و بیشتر شبیه یک پیشنهاد دوستانه و بسیار مفید است.


رسانه ­های سنتی کجا مناسب هستند؟

افزایش اهمیت اجتماعی در اکوسیستم روابط عمومی به این معنا نیست که رسانه ­های سنتی، در حال از دست دادن اعتبار خود هستند. در بسیاری جهات، فوریت رسانه ­های اجتماعی، در حال پر کردن شکافی هستند که رسانه ­های چاپی سنتی در آن خدمت می­ کردند. با این حال، رسانه ­های سنتی در حال تکامل و پیشرفت هستند به گونه ­ای که به دنبال آن هستند تا نحوه مصرف رسان ه­ای مردم را کشف کنند. بله ما تلویزیون تماشا می­کنیم اما چگونه؟ معرفی لپ­تاپ­ها و تبلت­ها و بیشتر از آن گوشی ­های هوشمند به این معنی است که مصرف­ کنندگان زمان کمتری را برای موضوع ماه بعد منتظر می­مانند و زمان بیشتری را به تماشای مطالب زیبا و برجسته مورد علاقه خود اختصاص می­دهند. 

همانطور که نشریات به سمت دیجیتالی شدن پیش می­روند، تمرکز آنها نیز در حال تغییر است. آنها داستان­ها را در صدر تاثیرگذاران قرار می­ دهند، بلاگرها را استخدام می ­کنند، اکانت­ های رسانه ­های اجتماعی خودشان را تقویت کرده و افزایش می­ دهند و اگرچه هیچ تضمینی برای حفظ آن وجود ندارد اما بهترین روش برای در ارتباط ماندن با مخاطبان هدف است.

راه‌های بهتر برای دستیابی به جایگزین های ممکن وجود دارد. ادغام و ترکیب ابزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) که در سازمان­ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارایه خدمات بهتر به مشتریان به کار می­رود؛ باعث کار «دقیق­تر و نه دشوار­تر » می­شود. با کانال­ های رسانه های اجتماعی خود ادامه دهید تا ببینید روابط عمومی شما از بیرون چگونه به نظر می­رسد؟ رسانه­ های اجتماعی هم به عنوان یک راه برای نشان دادن و هم به عنوان روشی برای اینکه نشان داده شوند از روابط عمومی جداناشدنی هستند.


منبع

زمان انتشار: 1395/05/18 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
دبیر کمیته رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گفت: نتایج رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا نیم...
1395/11/02

   
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اژدر شهابی به سمت رئیس دپارتمان روابط عمومی منصوب شد.
1395/11/02

   
، دومین جلسه هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست آهنگر ، جانشین...
1395/11/02

   
انجمن روابط عمومی ایران ، با قلبی مالامال از اندوه و تأثر ، تسلیت و تسلای خویش را به...
1395/11/02

   
مزیت اصلی یک تصویر مناسب برای بازاریابی این است که قابلیت انتقال داستان را داشته باشد. تا ...
1395/11/02

   
زمانی اجرای یک ایده در روابط عمومی موفق تر خواهد بود که جریان ورود داده ها از کانال صحیح و...
1395/11/02

   
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد که روابط عمومی های دستگاه های مختل...
1395/11/02

   
وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: روابط عمومی دولت تدبیر وامید ضعیف است و باید حوزه اطلاع رسانی...
1395/11/02

   
یک‌صدو نودو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با موضوع « آسیب شناسی تعامل رو...
1395/11/02

   
اولین نشست آموزشی رویکردهای نوین روابط عمومی در استان یزد برگزار شد .
1395/11/02