|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
کتاب "پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران"

کتاب "پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران" نوشته مرتضی محبی از سوی انتشارات شخصیت سال 1395 برای بار نخست منتشر شده است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها این کتاب که روزآمد شده کتاب "پیرامون حقوق مطبوعات ایران" که در سال 1393 منتشر شد، است. پیرامون حقوق مطبوعات ایران را نیز نشر شخصیت روانه بازار کرده بود و کتاب کنونی با افزوده شدن 65 عنوان مطلب جدید که 21 مورد آن در باره تبلیغات است به  کتاب، نام " پیرامون حقوق مطبوعات و تبلیغات ایران " داده است.

نویسنده در پیشگفتار چاپ‌های نخست و دوم آورده است: " نگارش مطالب این کتاب براساس قوانین، تصویب‌نامه‌های هیات وزیران، مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی، آرای ‏وحدت رویه هیات‌های عمومی دیوانعالی کشور و دیوان عدالت اداری، نظرات اداره کل حقوقی قوه‌ قضاییه، ‏اداره‌کل قوانین مجلس شورای اسلامی، دفتر امور حقوقی ریاست‌جمهوری و رویه هیات نظارت بر مطبوعات ‏و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی انجام و سعی‌شده تا با پرداختن به مسایل این حوزه، مجموعه‌ای کاربردی ‏برای استفاده دانشجویان، اصحاب رسانه و مدیران مسوول و فعالان این بخش، آماده شود".

مطبوعات با 98 زیر بخش، تبلیغات با 13 زیر بخش و پیوست‌ها با 16 مورد بخش های اصلی کتاب هستند.

مطبوعات در قانون اساسی، ملزومات آزادی بیان، بررسی اخلال به مبانی اسلام و حقوق عمومی، قلمرو شمول قانون مطبوعات، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی و مانند این‌ها در بخش مطبوعات مورد بررسی و مداقه قرار گرفته‌اند.

بخش تبلیغات نیز آئین نامه‌ها، شخصیت حقوقی، محل، شرایط، مدیریت و مسئولیت کانون، شرایط تبلیغ انواع کالاها و خدمات را بررسی  کرده و پیوست ها نیز شامل؛ قانون مطبوعات، آئین نامه اجرائی آن، قانون محل دفاتر رسانه‌ها و بسیاری دیگر از قوانین و مقررات، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های متفاوت است.

این کتاب در اندازه وزیری، 298 صفحه، جلد مقوائی گلاسه، شمارگان 1500 نسخه در سال 1395 با عنوان جدید برای بار نخست به چاپ رسیده است.

زمان انتشار: 1395/05/06 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
تبلیغات و اطلاع رسانی وسیله سریع حرکت کالا و خدمات از نقطه تولید به نقطه مصرف بوده که در م...
1395/12/07

   
ساخت برند یکی از مهمترین جنبه های گسترش یک کسب و کار است. از این کار برای آگاه سازی از نام...
1395/12/07

   
استراتژی جدید اینتل روی تولید محصولات منحصربه فرد تأکید داشت. اگر چه استراتژی حال حاضر این...
1395/12/07

   
کاخ سفید بدون هیچ توضیحی از ورود برخی خبرنگاران به نشست خبری سخنگوی دولت آمریکا جلوگیری کر...
1395/12/07

   
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر مطبوعات از برگزاری انتخابات هیئت مدیره روزنامه...
1395/12/07

   
مصاحبه ابزاری برای کشف حقیقت و یافتن پاسخ سوالاتی است که در افکار عمومی مطرح است. از این ر...
1395/12/07

   
مدیر مسوول سایت انتخاب گفت: تقویت رسانه های غیردولتی باعث افزایش رقابت و پویایی فضای رسانه...
1395/12/07

   
کارگاه آموزشی « اطلاع رسانی و روابط عمومی» ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور مدیر...
1395/12/07

   
مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمانشاه طی ابلاغ حکمی منصوب شد.
1395/12/07

   
یکصدو نود و هشتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران با موضوع « نقش روابط عمومی ها د...
1395/12/07