|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
هفت اسطوره در مورد نرم‌افزار روابط عمومی

برخی کارگزاران ممکن است به شما بگویند که نرم افزار روابط عمومی هزینه و زمان زیادی برای شما صرفه جویی خواهد کرد. این گفته درست است و خارج از مهارت و توان شما نخواهد بود.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

فناوری‌های مختلف صنعت  روابط عمومی   را تغییر داده‌اند و این واقعیت به هیچ وجه قابل انکار نیست.

رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های موبایل و ارتباطات فوری، روال مصرف روزمره را تحت تاثیر قرار داد‌ه‌اند. برای تعامل در سطوح خود، شرکت‌های فناوری ابزارهایی را برای متخصصان و کارشناسان روابط عمومی توسعه داده‌اند.

وقتی به روابط عمومی در عصر دیجیتال می‌رسیم، اگر تمایل دارید سخت‌تر کار کنید و نه دقیق‌تر، واضح و روشن نرم‌افزارها را هدایت کنید.


 1. چرا درحالیکه اکسل به خوبی کار می‌کند از نرم افزار پایگاه داده رسانه‌ای استفاده می‌کنید؟

بسیاری از متخصصان روابط عمومی از صفحات گسترده اکسل استفاده می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که از کار با آن لذت می‌برند. ورود هر جدول در فرمت منحصر به فرد خود و کپی کردن اطلاعات تماس از یک فایل به دیگری لذتبخش است، اینطور نیست؟

اما چرا همه آنها را در معرض نرم‌افزارهای آنلاین قرار نمی‌دهیم که در سراسر دنیا قابل دسترسی است؟


 2. هیچ کس جذابیت بصری را به بیانیه مطبوعاتی تعاملی ترجیح نخواهد داد.

بیانیه مطبوعاتی یک ابزار لازم برای روابط عمومی است. بنابراین چرا شما بر روی ناشناخته‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

چرا مهارت و توان روابط عمومی خود را با ویدئوهای تعبیه شده و یا فیدهای رسانه‌های اجتماعی ارزیابی می‌کنید وقتی کپی برند شما همان چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد؟ آیا تا به حال توجه کرده‌اید که افزودن بصری تا چه اندازه می‌تواند کپی شما را تقویت کند؟

کپی خود را در یک فایل پی دی اف مجزا قرار دهید و در حالیکه به آن اجازه پرواز می‌دهید کار خود را انجام خواهید داد اما آیا شما را از رقابت جدا خواهد کرد؟ شاید پاسخ منفی باشد.


 ۳.پیوست‌ها از زمان اختراع ایمیل مورد استفاده قرار گرفتند؛ چرا حالا آنها کاهش یافتند؟

احتمالا شما سال‌ها از پیوست پی دی اف برای ارسال استفاده کرده‌اید و موفق هم بوده است آیا اینطور نیست؟ شاید یک یا دو بار فایل‌ها بسیار سنگین بودند و برخی افراد درباره اندازه در دستگاه‌های موبایل خود شکایت کردند. این نحوه فعالیت روابط عمومی است که شما همیشه به آن فکر کرده‌اید. از بیانیه‌های مطبوعاتی پیوست رایگان و آنلاین که در هر دستگاهی کار می‌کند استفاده کنید. این کار بیش از حد آسان است.

در اینجا یک نکته وجود دارد که زندگی شما را راحت‌تر می‌سازد: پیوست‌ها اغلب به صورت درهم ریخته دیده می‌شوند و بهم ریختگی‌ها غالبا باعث حذف می‌شوند ایمیل‌های خود را تمیز، موبایل فرندلی و رها از پیوست نگه دارید.


  ۴. نیازی به ایمیل‌های جمعی نیست، شما وقت زیادی برای نوشتن هر یک به طور جداگانه دارید.

 کارگزاران روابط عمومی بسیار شغل خود را جدی می‌گیرند. آنقدر جدی که هر وظیفه جداگانه نیازمند حداکثر توجه شما است، حتی اگر به معنای آن باشد که باید چهار ساعت برای ارسال ایمیل‌های شخصی به  روزنامه نگار زمان گذاشت؟ شاید هم نه.

ابزارهای ارسال جمعی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) برای شما نتایج مشابهی را در زمان کمتر فراهم می‌آورد. از آنها استفاده کنید.


 5. سنجش ترافیک برای بازاریابی

بیشتر تعامل‌های آنلاین می‌تواند دنبال شود. سنجش ترافیک و تحلیل‌ باید به صورت آشکار برای دست‌اندرکاران بازاریابی استفاده شوند درست است؟ ما در کسب و کار روابط عمومی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.

اگر شما تا به حال به این فکر ‌کرده‌اید که فقط باید برای پوشش خود هزینه پرداخته کنید و نه برای ترافیک وب سایتتان، مجددا به آن فکر کنید. غیرمسئولانه است تصور کنید که برخی روزنامه‌نگاران باید نهایتا در هر جایی داستان شما را منتشر کنند. فعال باشید و همه پایگاه‌های خود را پوشش دهید. 


 ۶. چرا به داده‌ها تکیه می‌کنید وقتی می‌توانید به جای آن به غریزه قدیمی اعتماد کنید؟

پیگیری غالبا مستلزم برداشتن گوشی و صحبت با خبرنگار است. شما ممکن است بپرسید « آیا بیانیه مطبوعاتی من را دریافت کردید؟» یا « آیا برای شما جالب بود؟» یا «آیا شما به اطلاعات بیشتری درباره برند ما نیاز دارید؟»

اگرچه این تا حدودی تشریفات روابط عمومی است، یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM )، داده‌هایی از کسانی که ایمیل شما را دریافت و آن را باز کرده‌اند ارائه می‌دهد. یک ابزار ساده ممکن است برای شما همه آنچه که نیاز دارید را فراهم آورد و پیگیری لازم نیست.  


 ۷. بهره وری هزینه را فراموش کنید - روابط عمومی سنتی ارزش هزینه را دارد.

برخی کارگزاران ممکن است به شما بگویند که نرم افزار روابط عمومی هزینه و زمان زیادی برای شما صرفه جویی خواهد کرد. این گفته درست است و خارج از مهارت و توان شما نخواهد بود.  

یک کارگزار روابط عمومی فصیح و چرب زبان ممکن است بگوید روابط عمومی یک هنر است و ارزش هر یک و یا همه منابع شما را دارد.  بیخودی سر به سر دیگران نگذارید و تا جایی که ممکن است موثر و کارآمد باشید.


منبع

زمان انتشار: 1395/04/20 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
دوازدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صبح روز شنبه نهم اردیبهشت ماه و با حضور دست اندرکارا...
1396/02/10

   
رستوران زنجیره ای برگرگینگ، تخفیف خود را براساس وزن کیف پول مشتریانش ارائه می دهد: در مالز...
1396/02/10

   
کتاب برند سازی در هفت گام (راهنمایی کاربردی خلق و مدیریت برند) یکی از کتاب های جدید و به ...
1396/02/10

   
یکی از ویژگی های داستان ها این است که ممکن است مصرف کننده بگوید محصولی که شما ارائه می کنی...
1396/02/10

   
اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکا...
1396/02/10

   
نخستین نشست تخصصی کارشناسان روابط عمومی اداره های آموزش و پرورش استان البرز روز شنبه در مر...
1396/02/10

   
وزیر ورزش و جوانان گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود سه سال قبل...
1396/02/10

   
تأکید بر تقویت روابط رسانه‌ای دوجانبه، افزایش مراودات علمی و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه...
1396/02/10

   
کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیشکسوتا...
1396/02/10

   
عربستان سعودی به منظور بهبود چهره ائتلاف خود، قراردادی را با یک شرکت بزرگ تبلیغاتی بین الم...
1396/02/09