|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چهار روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبدیل نسل جدید به وفاداران برند

بازار امروز، خیلی وفاداری به برند را تشویق نمیکنند. در حقیقت، کاهش تعداد مشتریان، وفاداری را برای برندهای خاص ماندگار کرده است. با اشباع سایتهای بررسی آنلاین، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در فضای وب و افزایش علاقه جهت دنبال کردن ترندهای زودگذر، دیگر چه کسی میتواند مشتریان را سرزنش کند؟

کاوشگران روابط عمومی _ بخش بین الملل _ معصومه رشیدی :

با این حال، برندهای متعددی وجود دارند که جدا از گروه های دیگر ایستاده اند و یک cult-like following (چیزهای کوچک که طرفداران پرشور و متعصب دارند) خلق کردند: مصرف کنندگان Millennial یا نسل جدید که متولدین سالهای 1980 تا 2000 را تشکیل میدهند، درباره محصولات جدید و تجربه برند(روشی که به وسیله آن یک برند در ذهن ذینفعان شکل میگیرد) متعصب هستند تا خود، وضعیت یا سبک زندگی که برند دستور میدهد را فراخوانی کنند. این برندها همه در یک چیز مشترک هستند: حضور برجسته در رسانه های اجتماعی که سبک زندگی برند جذاب را به مصرف کنندگان منتقل میکند.

 پس چگونه یک شرکت میتواند این فداکاری به برند را برای ارتباط با نسل جدید تحت کنترل درآورد؟ در اینجا چهار روش برای ایجاد نسل جدید وفادار به برند از طریق رسانههای اجتماعی آورده میشود.

شخصیت برند < تبلیغات صوتی

«تجربه برند». این عبارت به چه معنا است؟ هنگامی که شما به برندهای با نفوذ فکر میکنید، همه آنها سبک زندگی را عرضه میکنند که الهام بخش بوده و مصرف کنندگانشان را به شرکت در آن دعوت میکنند. اینکه آیا آن برند فعال، دهنبین، شیک، مهربان و یا سالم است یا نه، برای برند یک «طعم» وجود دارد که مصرف کنندگان آن را جذاب می یابند.

«طعم» برند خود را شناسایی کنید و دریابید چه چیزی شما را از دیگران جدا میکند. توجه خود را روی جمعیت شناختی ویژه نسل جدید (دانشجویان دانشگاه، متخصصان جوان، نوجوانان و غیره) متمرکز کنید و شروع به فروش «سبک زندگی» خود از طریق رسانه های اجتماعی نمایید. این به معنای استفاده از زبانی است که با هویت برند شما سازگار است. جذب مشتری را کنار بگذارید و به عمق این موضوع وارد شوید که چرا مشتریانتان باید کسب و کارشان را به شما واگذار کنند. علت خوب کار کردن آنها را دریابید و آنها را وادار کنید تا سبک زندگی را بخواهند.

تعامل مهم و کلیدی است

بیشتر مصرف کنندگان بیشتر از همیشه از طریق رسانه های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند. آنها با سوالات، پیشنهادها و نگرانی ها به توییتر، فیس بوک و اینستاگرام میروند و برای آنها مهم است تا آنچه میشنوند را احساس کنند. با مشتریان خود در جاهای مهم ارتباط برقرار کنید و به هر کامنتی چه مثبت و چه منفی پاسخ دهید.

اگر شما تفسیر مثبت دریافت کردید به سادگی از مشتری خود تشکر کنید و آنها را دعوت کنید که دوباره به شما سر بزنند. حتی میتوانید در اینجا به شکل زیرکانه محصول یا خدمت جدید خود را معرفی کنید (از کلام مهربانانه شما متشکرم، برگردید و دوباره به زودی به ما سر بزنید، دفعه بعد گواکامولی (خمیر یا سس ساخته شده از آواکادوی له شده و ادویهجات که بهعنوان چاشنی سالاد و غیره مصرف میشود) را نیز امتحان کنید، مطمئنا آن را دوست خواهید داشت) تا تداوم و تکرار کسب و کار را ایجاد کنید. 

اگر نظرات منفی دریافت کردید، نخستین هدف شما این باشد تا با ارائه یک شماره تماس تلفنی و یا یک نشانی ایمیل گفتگویی را ترتیب دهید. همدردی خود را با آنها نشان دهید و ناامیدی و یاس آنها را درک کنید، به آنها اطمینان دهید که تغییراتی در کار خود اعمال خواهید کرد و از آنها برای تقویت ارزش برند خود فرصت بخواهید.

داستان سرایی بصری

بر اساس اعلام وبسایت HubSpot ، پستهای همراه با تصاویر تا 94 درصد از جذابیت بیشتری برخوردار میشوند. علاوه بر این مغز انسانها تصاویر را تقریبا 60 هزار بار سریعتر از متن رمزگشایی میکند. پس از این مزیت بهره بگیرید.

رسانه های اجتماعی و داستان سرایی بصری دست در دست هم دارند. استفاده از داستان سرایی به شما کمک میکند در کنار فروش ماهرانه، سبک زندگی برند خود را منتقل کنید و داستان سرایی خود را با ضمیمه کردن تصاویر پشتیبانی کنید. عناصر طراحی پلت فرم رسانه اجتماعی که انتخاب کرده اید را در نظر بگیرید: توییتر و فیس بوک تصاویر را در تایم لاین میبرند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که موضوع اصلی تصویر به خوبی با باکسهای کوچکتر متناسب باشد. در اینستاگرام، مربع تصویر حفظ میشود پس مصرف کننده میتواند تصویر را دریافت کند و با یک ضربه برای آن شرح نوشته و نگاهی کلی از صفحه را در ذهن مرور نماید تا مطمئن شود تصاویر با برند شما سازگار و متناسب است.  

طراحی تمیز و جذاب

وقتی با millennials یا نسل جدید کار میکنید، هرگز نمیتوانید قدرت طراحی خوب و تمیز را دست کم بگیرید. با تمام کانالهای رسانه های اجتماعی خود سازگار باشید (که لزوما به معنای هدف گذاری مجدد محتو

نیست به این دلیل که مخاطبان فیسبوک، توییتر و اینستاگرام ممکن است متفاوت باشند) اما همان عناصر طراحی کلی را حفظ کنید.

جزء مهم دیگر برای جذب حس زیبایی شناسی نسل جدید، قابلیت موبایلی است. نه تنها باید وب سایت خود را به خوبی با پلتفرم موبایل منطبق سازید بلکه باید به صورت مستمر و مداوم جریان داشته باشد: نه پاکتهای عجیب فلش منقضی شده، نه فرمتهای متنی عجیب و نه هر چیز دیگر که حواس را از پیامتان پرت میکند. 

در نهایت، تعادل را در ذهن نگه دارید. از خاطرات و یا تصاویر چرخشی استفاده بیش از حد نکنید. نسل جدید مشتاق صحت و اعتبار است و میتواند برندی که «بسیار سخت تلاش میکند» را کشف کند.

در حالیکه هیچ روش تبلیغات یا بازاریابی کاملا به دور از خطا و شکست نیستند، اما این نکات را برای جذب نسل جدید به سوی برند و محصولات خود از طریق تعامل زیرکانه و متعادل رسانه های اجتماعی و داستان سرایی بصری، در ذهن نگه دارید.

زمان انتشار: 1395/04/15 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم : معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
همانگونه که می‌دانید محتوای ویدیویی یکی از تاثیرگذارترین نوع محتوا است. از این رو انتشار م...
1396/03/01

   
موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده است، بستگی دارد. در باز...
1396/03/01

   
فرآیند تقسیم بازار به گروه های کوچک تر با نیازهای محصول مشابه یا ویژگی های قابل شناسایی، ب...
1396/03/01

   
در مورد سمپل و اینکه تا چه حد موفق بوده است هم تنها راه ممکن، محاسبه متوسط هزینه تبلیغات ب...
1396/03/01

   
همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات نشست صمیمی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با کارکنان...
1396/03/01

   
به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی (27 اردیبهشت ماه) در آیینی با حضور قائم مقام مدیرعامل...
1396/03/01

   
این تحقیق همچنین بیان می ­کند که 93 درصد مادران، استفاده از رسانه های اجتماعی و 62 درصد آن...
1396/03/01

   
خبرگزاری روس بیزنس با روزنامه‌های کامسامولسکایا پراودا و مترو ادغام می‌شود.
1396/03/01

   
مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: مدیران روابط عمومی استان با اتکا ...
1396/02/31

   
این نکته را به یاد داشته باشید که کاربران شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام معمولا علاقه‌ای به خوا...
1396/02/31