|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چهار سوال مهم برای داستان‌سرایان برند

«داستان‌سرایی» یک مفهوم مد روز و مرسوم در دنیای امروز روابط عمومی و بازاریابی و یک مدل مفید برای ارتباطات موثر است.داستان‌ها می‌توانند الهام بخش باشند، به چالش بکشانند و یا حتی ما را بترسانند. در مورد اینکه می‌خواهید مخاطبانتان بعد از پایان یافتن داستان چگونه احساسی داشته باشند آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که این احساسات برای دستیابی به اهدافتان مناسب است.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

«داستان‌سرایی» یک مفهوم مد روز و مرسوم در دنیای امروز روابط عمومی و بازاریابی و یک مدل مفید برای ارتباطات موثر است. همچنین صعود به قلمرو خلاقیت هنری و جنبه برجسته‌تر یک کار را نشان می‌دهد و بسیاری از کسانی که به ندای این کلمه نامفهوم گوش کردند آرزو می‌کنند که بازی خود را با بکارگیری مهارت‌های نقالی توسعه دهند. 

اگر شما نیز آرزوهای شبیه به این دارید، Mizell Mindy ، بنیان‌گذار روابط عمومی Purposeful ، به شما هشدار می‌دهد که نه تنها گام‌های حیاتی نخستین را نادیده نگیرید بلکه ار ابتدا شروع کنید. او تعدادی از فاکتورهایی که شما باید به منظور توسعه استراتژی برای استفاده از داستان‌ها در جهت ارتقاء برند خود در نظر بگیرید را بیان می‌کند.


شما می
خواهید مخاطبان چه چیزی یاد بگیرند؟ استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر که رویکری جامع و مبتنی بر اصول برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد در دومین عادت می‌گوید « ذهنا از پایان آغاز کنید». این موضوع در داستان سرایی نیز صادق است و ما باید قادر باشیم آنچه می‌خواهیم افراد از داستان یاد بگیرند را به صورت واضح و شفاف بیان کنیم.


شما می‌خواهید مردم چه کاری انجام دهند و می‌خواهید چگونه آن را احساس نمایند؟
در حالیکه بیشتر ما ارزش استفاده از داستان‌ها برای بازاریابی محتوا را می‌بینیم، اما همیشه درک نمی‌شود که هدف و تعریف بازاریابی محتوا « به دست آوردن و حفظ مشتریان» است. مطمئن باشید به این موضوع که چگونه می‌خواهید مخاطبان پاسخ دهند و از آنها می‌خواهید چه اقداماتی انجام دهند، اگاه هستید. یکی از قدرتمندترین انگیزه‌ها برای هدایت یک اقدام و کنش یا تغییر اذهان، ضربه زدن به احساسات است. داستان‌ها می‌توانند الهام بخش باشند، به چالش بکشانند و یا حتی ما را بترسانند. در مورد اینکه می‌خواهید مخاطبانتان بعد از پایان یافتن داستان چگونه احساسی داشته باشند آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که این احساسات برای دستیابی به اهدافتان مناسب است.


آیا این داستان مناسب برای هدف شما مناسب است؟
یک سایز و انداره برای همه مناسب نیست. برخی از داستان‌ها، پیام‌های استراتژیک را منتقل می‌کنند درحالیکه برخی دیگر بیشتر به منظور کمک به افزایش آگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داستان‌های دیگری احساسات عمیق ما را نشانه گرفته و یک عامل انگیزشی قدرتمند هستند در حالیکه داستان‌های دیگری به رسانه‌ها به عنوان محتوای بالقوه متوسل خواهد شد. ذینفعان داخلی خود را بشناسید و دریابید چگونه هر منطقه از بازاریابی محتوا، ارتباطات، جمع‌اوری کمک‌های مالی و/یا برندینگ داستان‌ها را به طور متفاوت و از طریق کانال‌های مختلف بکار می‌برند.


آیا تمایل دارید داستان را بشنوید؟
یک خودآزمایی انجام دهید. آیا داستانی که بیان می‌کنید به نظرتان جالب است؟ اگر چنین است چرا؟ از داستان‌سرایی پرهیز کنید اگر آن داستان به نظر خودتان جالب نیست.


منبع

زمان انتشار: 1395/02/06 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
کارگاه تخصصی عکاسی «نقش و تاثیر عکس در رسانه های آنلاین» با حضور روشن نوروزی بنیان گذار و ...
1395/11/05

   
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید کرد: اطلاع رسانی ها باید با...
1395/11/05

   
به عقیده برخی کارشناسان برند و طبق تحقیقات دیگری که انجام شده، وفاداری هواداران، ستاره های...
1395/11/05

   
برای اطلاع رسانی از طریق رسانه های سنتی و محیطی باید رسانه های محیطی زیادی را تحت پوشش قرا...
1395/11/05

   
سمینار آموزشی شهرداری پیشگام مردمداری توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری برگزا...
1395/11/05

   
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از صدور مجوز انتشار ۴۹ رسانه و تغییر وضعیت ۱۰۱ رسانه مکتوب و ال...
1395/11/05

   
مدیر عامل خانه مطبوعات استان یزد با بیان این که وضیت رسانه‌ها در این استان اصلاً خوب نیست،...
1395/11/05

   
درگذشت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، شنیدن صدای تیراندازی در تهران و بعد هم حادثه «پلاسکو» و ب...
1395/11/05

   
نشست مشترک روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شاهرود با محوریت دهه فجر به میزبانی فرمانداری ویژ...
1395/11/05

   
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر لرستان برنامه ای این ستاد را همزمان با اایم...
1395/11/04