|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
شرکت‌های حقوقی، می‌توانند موکلان بهتری برای روابط‌عمومی‌ها باشند

لازم نیست شما حقوق‌دانان بدانید که چگونه می‌توان یک تیتر گیرا بنویسید،یا میزان تأثیرات را محاسبه و یا یک برنامه بازاریابی را طراحی و اجرا کنید اما نقشی را که حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی بازی می کنند باید درک کرده و رابطه آن‌ها با رسانه ها را بشناسید. موکلان، اغلب درباره آنچه نمایندگان روابط‌عمومی‌شان به‌طور روزانه انجام می‌دهند و یا حتی این که هدف از عمل روابط‌عمومی چیست، درک کاملی ندارند.

 کاوشگران روابط عمومی – ترجمه: امیرعلی خلج، مترجم علوم ارتباطات:

اگر در عرصه‌های حقوقی فعالیت می‌کنید، احتمالا می‌دانید که تا چه حد رابطه کاری پیوسته با موکل می‌تواند اثر مثبت بر موفقیت پرونده داشته باشد. از این منظر، محاکمه و کمپین‌ روابط‌عمومی تفاوت چندانی با هم ندارند. یک محاکمه مشخص، برخی از موکلان  روابط عمومی    را برای کار با دیگران بزرگ می‌کند. داشتن رابطه‌ای درست با یک شرکت روابط‌عمومی، مزایای بسیاری برای حقوق‌دانان و شرکت‌ها و مؤسسات حقوقی در بر دارد. میزان جلب اعتماد عمومی، در تبلیغات پولی می‌تواند 10 درصد باشد. بر‌عکس، روابط‌عمومی از تأثیر و توان زیادی برای جلب اعتماد عموم برخوردار بوده و به همین دلیل به عنوان یکی از اجزاء آمیزه بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وکلا و شرکت‌های حقوقی با جدی گرفتن توصیه‌های زیر خواهند توانست در دادرسی‌ها، گام‌هایی عملی برای هر چه موفقیت‌آمیز کردن «کمپین‌های روابط‌عمومی حقوقی» خود بردارند:


دانش خود درباره نحوه عمل رسانه‌ها و صنعت روابط‌عمومی را افزایش دهند

لازم نیست شما حقوق‌دانان بدانید که چگونه می‌توان یک تیتر گیرا بنویسید،یا میزان تأثیرات را محاسبه و یا یک برنامه بازاریابی را طراحی و اجرا کنید اما نقشی را که حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی بازی می کنند باید درک کرده و رابطه آن‌ها با رسانه ها را بشناسید. موکلان، اغلب درباره آنچه نمایندگان روابط‌عمومی‌شان به‌طور روزانه انجام می‌دهند و یا حتی این که هدف از عمل روابط‌عمومی چیست، درک کاملی ندارند. برخورداری از شناختی اولیه از نحوه عمل شرکت‌های روابط‌عمومی، کمک می‌کند تا اهداف خود را هماهنگ کرده و به عنوان یک تیم، بهتر کار کنید.


تعیین کنند که چه امری ممکن و چه امری غیر‌ممکن است

همه آنچه که حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی و بیانیه‌های مطبوعاتیِ تنظیم شده توسط آن‌ها مایل به انجام آنند، جلب‌ کردن توجه روزنامه‌نگاران است. این کار باعث می‌شود کار شما بسیار آسان‌تر شود. اما انجام این کار یعنی جلب کردن توجه روزنامه‌نگارانی که در اطرافشان هزاران و بلکه میلیون‌ها مطلب و خبر ریز و درشت وجود دارد، چندان آسان نیست. به دست آوردن پوشش رسانه‌ای، کاری زمانبر و پر‌چالش است. باید انتظارات معقولی از تیم روابط‌عمومی خود داشته باشید. هیچ گاه تصور نکنید که وقتی یک سازمان خبری یا رسانه ای کوچک شما را پوشش داد، شکست خورده‌اید. در اغلب موارد، تحت پوشش قرار گرفتن توسط یک مؤسسه خبری کوچک هم می‌تواند به بازتاب داده شدن توسط یک رسانه ملی ارزش داشته و گاهی حتی از آن هم ارزشمندتر باشد. 


نقش خود را برای به نتیجه رسیدن کمپین روابط‌عمومیِ حقوقی خود ایفا کنند

نتیجه فعالیت‌های روابط‌عمومی تنها به انداز‌ه‌ای خوب از آب در می‌آید که موکلان، با متخصصان این حرفه همکاری کنند. اگر یک شرکت حقوقی، غیر اخلاقی عمل می‌کند یا کارهایی کمتر از حد استاندارد انجام می‌دهد، نباید از تیم روابط‌عمومی انتظار داشته باشد که برایش اعتبار بیافریند. فارغ از این که نماینده روابط عمومی شما چقدر سخت کار می‌کند، عدم پاسخگویی یا کندی شما در پاسخگویی به درخواست‌های رسانه‌ای خبرنگاران، مانع از کسب نتایج دلخواه می‌شود. کار تیم روابط‌عمومی این است که به شما مشاوره داده و از شما دفاع کند اما در نهایت، حفظ مالکیت و اعتبار برندتان بر عهده خودتان است. 

زمان انتشار: 1394/12/19 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: امیرعلی خلج

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
کارگاه تخصصی عکاسی «نقش و تاثیر عکس در رسانه های آنلاین» با حضور روشن نوروزی بنیان گذار و ...
1395/11/05

   
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید کرد: اطلاع رسانی ها باید با...
1395/11/05

   
به عقیده برخی کارشناسان برند و طبق تحقیقات دیگری که انجام شده، وفاداری هواداران، ستاره های...
1395/11/05

   
برای اطلاع رسانی از طریق رسانه های سنتی و محیطی باید رسانه های محیطی زیادی را تحت پوشش قرا...
1395/11/05

   
سمینار آموزشی شهرداری پیشگام مردمداری توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری برگزا...
1395/11/05

   
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از صدور مجوز انتشار ۴۹ رسانه و تغییر وضعیت ۱۰۱ رسانه مکتوب و ال...
1395/11/05

   
مدیر عامل خانه مطبوعات استان یزد با بیان این که وضیت رسانه‌ها در این استان اصلاً خوب نیست،...
1395/11/05

   
درگذشت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، شنیدن صدای تیراندازی در تهران و بعد هم حادثه «پلاسکو» و ب...
1395/11/05

   
نشست مشترک روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شاهرود با محوریت دهه فجر به میزبانی فرمانداری ویژ...
1395/11/05

   
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر لرستان برنامه ای این ستاد را همزمان با اایم...
1395/11/04