|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
15 ایده سریع روابط عمومی‌

به خبرنگار مورد علاقه خود پیام بدهید و او را از علاقه خود نسبت به کارهایش مطلع کنید. این کار شما بیش از آنچه فکرش را بکنید روی آن فرد تأثیر خواهد گذاشت، در عین حال این نخستین قدم برای بهبود جایگاه برندتان به‌وسیله خبرنگاران است.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی ، موفقیت در زمینه روابط عمومی  معمولاً امری سخت و پرهزینه تلقی می‌شود، همچنین همکاری با یک روزنامه‌نگار یا رسانه عمومی برای بهبود وضعیت شرکت یا مؤسسه در زمینه روابط عمومی نیز کم‌هزینه نخواهد بود. اما این تمام ماجرا نیست. اگر هدف شما از فعالیت در زمینه روابط عمومی بهبود تصویر برند خود یا افزایش مشتری است، 15 ایده موجود در این مقاله می‌تواند کمک شایانی به شما در جهت رسیدن به اهداف‌تان بکند.


 1- بهترین
تبلیغات برای برندها توسط مشتریان آنها انجام می‌شود. در واقع علاوه بر کیفیت محصول، نحوه برخورد شما نیز مستقیما بر ذهنیت مشتری تأثیر خواهد گذاشت. با برخورد مناسب می‌توانید از افزایش فروش شرکت خود در بلند‌مدت مطمئن شوید.


2- آخرین باری که دوستان و همکاران خود را در جریان پروژه و ایده‌های خود گذاشته‌اید کی بوده است؟ احتمالا زمان زیادی از آن موقع گذشته است. با همکاران و دوستان خود تماس بگیرید و آنها را در جریان ایده‌ها و طرح‌های خود بگذارید. این کار باعث ترغیب آنها نسبت به همکاری با شما می‌شود.


3- جلب توجه مردم کار بسیار سختی است. برای انجام این کار به جای تبلیغ فراوان بهتر است کاری برایشان انجام دهید.


4- همه برندها فعالیت‌های زیادی را برای راضی نگه داشتن مشتریان خود انجام می‌دهند. توصیه می‌کنم یک لیست از بهترین فعالیت‌های خود را تهیه کنید و آن را با عنوان «بهترین فعالیت‌های شرکت» در وب‌سایت خود قرار دهید.


5- شاید بسیاری از افراد موافق فعالیت‌های روابط‌عمومی مبتنی بر شوخی و شیرین کاری نباشند اما همه کسب‌وکارها می‌توانند با تزریق مقداری شوخی به کار خود، وضعیت‌شان را بهبود ببخشند.


6- موضوعاتی را مطرح کرده و در موردشان حرف بزنید که همه در مورد آنها فکر می‌کنند ولی کسی تا به حال مطرح‌شان نکرده است.


7- زمانی در حدود 15 دقیقه را برای جست‌وجوی اخبار جدید در مورد محصولات خود و همچنین حوزه کسب‌وکارتان اختصاص دهید. مطمئنا حداقل یکی از آن اخبار مطابق میل شما نخواهد بود؛ سعی کنید علت چنین برداشتی از کسب وکارتان را پیدا کرده و آن را اصلاح کنید.


8- لیستی از کسانی را که مایل به همکاری با آنها هستید، تهیه کنید. سپس یکی از اسامی را از لیست انتخاب کرده و به او پیامی بفرستید و بگویید که چقدر از کار وی خوش‌تان می‌آید و او را تحسین می‌کنید. این کار علاوه بر بهبود بخشیدن رابطه شما با فرد موردنظر، باعث ترغیب وی به همکاری با شما نیز می‌شود.


9- اخبار رسانه‌ها در مورد شرکت‌های فعال در زمینه کسب‌وکار خود را رصد کنید، به خصوص اخبار شرکت‌هایی که آن‌ها را رقیب خود می‌پندارید.خبرگزاری‌هایی را که با آنها همکاری می‌کنند، پیدا کرده و سعی کنید آنها را مایل به همکاری با خود کنید.


10- به خبرنگار مورد علاقه خود پیام بدهید و او را از علاقه خود نسبت به کارهایش مطلع کنید. این کار شما بیش از آنچه فکرش را بکنید روی آن فرد تأثیر خواهد گذاشت، در عین حال این نخستین قدم برای بهبود جایگاه برندتان به‌وسیله خبرنگاران است.


11- از مشــــتریان و همچــنین بازدیدکنندگان وب‌سایت خود بخواهید تا نظرشان را در مورد فعالیت شرکت‌تان با شما در میان بگذارند. این نظرات می‌تواند در افزایش کیفیت کار شما بسیار مؤثر باشد.


12- آیا تاکنون توجه کرده‌اید که شرکت‌های بزرگ اغلب خودشان نخستین نفری هستند که به بازبینی و بررسی محصولات خود می‌پردازند و آن را اصلاح می‌کنند؟ در واقع آنان منتظر نمی‌مانند تا دیگران به بازبینی و نقد محصولات‌شان بپردازند و این کار را خودشان به سرعت انجام می‌دهند شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.


13- ممکن است شما علاوه بر مشتریان خود از دوستان‌تان نیز بخواهید تا در مورد محصولات و فعالیت‌های برندتان نظر بدهند، اگرچه نظرات آنها می‌تواند مفید باشد اما اغلب تنها تعریف و تمجید تنهاست و ایرادات کار شما را ذکر نمی‌کند. پس سعی کنید از چنین کاری اجتناب کنید یا نظرات دوستان‌تان را زیاد مورد توجه قرار ندهید.


14- شانس‌های بزرگ تنها یکبار رخ می‌دهند و باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند. آیا یک خبرنگار یا نویسنده بزرگ از شما درخواست همکاری کرده است؟ در این صورت شما احتمالا چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت و می‌توانید شانس خود را در همکاری با یک خبرنگار و نویسنده مشهور آزمایش کنید.


15- هیچ‌گاه فراموش نکنید که از همکاران، مشتریان، رسانه‌ها، دوستان و کارکنان خود تشکر کنید. تشکرکردن نباید کار سختی باشد و در عین حال تأثیر این قدردانی بسیار بیشتر از آنچه گمان می‌کنید خواهد بود.



منبع

زمان انتشار: 1394/11/11 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
به عقیده برخی کارشناسان برند و طبق تحقیقات دیگری که انجام شده، وفاداری هواداران، ستاره های...
1395/11/05

   
برای اطلاع رسانی از طریق رسانه های سنتی و محیطی باید رسانه های محیطی زیادی را تحت پوشش قرا...
1395/11/05

   
سمینار آموزشی شهرداری پیشگام مردمداری توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری برگزا...
1395/11/05

   
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از صدور مجوز انتشار ۴۹ رسانه و تغییر وضعیت ۱۰۱ رسانه مکتوب و ال...
1395/11/05

   
مدیر عامل خانه مطبوعات استان یزد با بیان این که وضیت رسانه‌ها در این استان اصلاً خوب نیست،...
1395/11/05

   
درگذشت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، شنیدن صدای تیراندازی در تهران و بعد هم حادثه «پلاسکو» و ب...
1395/11/05

   
نشست مشترک روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شاهرود با محوریت دهه فجر به میزبانی فرمانداری ویژ...
1395/11/05

   
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر لرستان برنامه ای این ستاد را همزمان با اایم...
1395/11/04

   
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظهور پدیده شهروند خبرنگار در عرصه اطلاع ...
1395/11/04

   
هیأت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های کردستان با برگزاری مجمع عمومی انتخاب و معرفی...
1395/11/04