|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
سه عنصر مهم در چرخه روابط عمومی کامل و خوب

سنجش و اندازه‌گیری نشان می‌دهد که فعالیت‌های روابط عمومی و ارتباطات برای برند شما موثرترین هستند. ارزیابی، فرصت‌های از دست رفته را به شما نشان می‌دهد و اینکه در کجا می‌توانید آگاهی عمومی بدست آورید و توانمند سازی شما را در جایگاهی قرار می‌دهد که نشان دهد چگونه تلاش‌های روابط عمومی به تاثیر و ارزش کسب و کار ترجمه می‌شود .

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

وقتی به حیطه تکنولوژی‌های مرتبط با روابط عمومی ورود پیدا می‌کنیم به دو مولفه کلیدی برای دستیابی به موفقیت در نظم جهانی جدید برمی‌خوریم: سرمایه تکنولوژیکی و سرمایه انسانی
مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که کارگزاران روابط عمومی بینش و نگرش درباره مولفه انسانی را فراموش می‌کنند و فقط برروی چیزهایی پر زرق و برق تمرکز می‌کنند: ابزارهای جدید در اکوسیستم تکنولوژی روابط عمومی .
ابداعات و نوآوری‌های تکنولوژیکی قدرتمند هستند اما همه تکنولوژی‌ها در جهان نمی‌توانند جایگزین مغز انسان شوند. روابط عمومی هنوز نیازمند تفکر انتقادی و استدلال استقرایی برای شکل بخشیدن به داستان‌هایی است که تکنولوژی فزاهم می‌کند .
تکنولوژی می‌تواند در خودکار سازی فعالیت‌هایی که شما را از ایجاد روابط و برنامه ریزی استراتژیک دور می‌سازد موثر باشد بنابراین چرا بسیاری از افراد در روابط عمومی از سنجش میزان توجه به فعالیت‌هایشان خجالت می‌کشند؟
ترس از واجد شرایط نبودن، واقعی است اما دنبال کردن این سه مرحله بعد از برنامه‌ریزی و به‌کاربندی، چرخه پیوسته از بهینه سازی روابط عمومی را تسریع می‌بخشد .

    1.سنجش: سنجش به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید آیا به اهداف خود رسیده‌اید .

    2.ارزیابی: ارزیابی علایم و نشانه‌ها را برای اینکه بدانید استفاده از چه تاکتیک‌های باید ادامه یابد، چه فعالیت‌هایی باید اضافه شود و در کجا باید برخی استراتژی‌ها کاهش یابد .

    3.توانمند سازی: توانمند سازی موقعیت‌هایی که شما بتوانید هر کاری را به طرز موثرتری انجام دهید .


چرا ارزیابی و توانمند سازی مکمل‌های بسیار مهمی برای سنجش روابط عمومی هستند؟


چرا ارزیابی مهم است  
ـ به دلیل آنکه تعیین نظام‌مند شایستگی، ارزش و اهمیت فعالیت‌های روابط عمومی را فراهم می‌سازد .
ـ یک ابزار ارزیابی برای کمک به تصمیم‌گیری آینده ارایه می‌دهد .

ـ بینشی در خصوص سطح و ارزش دستیابی به اهداف اصلی کسب و کار فراهم می‌کند .

ـ کمک به شناسایی مناطق لازم برای انجام تغییر را تسهیل می‌کند .

ـ یک تفسیر ساختاری از آنچه انجام شده در مقایسه با پیش‌بینی‌های اصلی ارایه می‌دهد و درس‌هایی از اقدامات و یا پروژه‌های تکمیلی ترسیم می‌کند .

و نتیجه ارزیابی چیست؟ توانمند سازی
10 عنصر توانمند سازی عبارتند از :
*قدرت تصمیم گیری
*دستیابی به داده، اطلاعات و بینش
*طیف وسیعی از گزینه‌ها برای تصمیم‌گیری
*توانایی ایجاد احساس تفاوت
*تفکر انتقادی و نکاه متفاوت  
*عدم احساس تنهایی
*تصور توانایی تغییر موثر
*زمان برای توسعه سواد و مهارت‌های داده
*تغییر برداشت صلاحیت یک فرد و ظرفیت عمل
*غلبه بر بدنامی  


عناصر مکمل ارزیابی و توانمند سازی زمانی که در تلفیق و پیوستگی با سنجش روابط عمومی اجرا می‌شوند برانگیزاننده یک حلقه مفید هستند که به عنوان چرخه روابط عمومی کامل و خوب (Virtuous PR Cycle ) شناخته می‌شود .


هر مولفه این چرخه یک تاثیر مثبت بر روی دیگری دارد و نقش اساسی در کمک به کارگزاران روابط عمومی برای اجرای مداوم روابط عمومی هدفمند بازی می‌کند .
کارگزاران روابط عمومی می‌توانند ترس از سنجش را کنار بگذارند و آن را به عنوان بزرگترین منبع کسب بینش و اطلاعات در آغوش بگیرند .
سنجش و اندازه‌گیری نشان می‌دهد که فعالیت‌های روابط عمومی و ارتباطات برای برند شما موثرترین هستند. ارزیابی، فرصت‌های از دست رفته را به شما نشان می‌دهد و اینکه در کجا می‌توانید آگاهی عمومی بدست آورید و توانمند سازی شما را در جایگاهی قرار می‌دهد که نشان دهد چگونه تلاش‌های روابط عمومی به تاثیر و ارزش کسب و کار ترجمه می‌شود .

به تکنولوژی‌های مرتبط با روابط عمومی اجازه ندهید که تبدیل به عصای زیر بغل شوند. از عناصر تفکر انتقادی و استدلال استقرایی برای ایجاد یک چرخه روابط عمومی موفق بهره ببرید


منبع

زمان انتشار: 1394/08/27 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
هر چند ما امروز می‌توانیم از پیغام‌ها و پیشنهادهای متنوع برای جلب توجه مشتریانمان استفاده ...
1396/02/06

   
برترین‌های دومین جشنواره خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری م...
1396/02/06

   
گردهمایی سالانه مسئولان روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی کشور با محوریت افکارسنجی در روابط ع...
1396/02/06

   
تا به حال شده پول بلیت هواپیما را داده و حتی در زمان پرواز روی صندلی خود بنشینید ولی ناگها...
1396/02/06

   
اگر فردی در تیم شما کاری را به روشی که شما خواسته ­اید انجام نداده است با آنها بواسطه اشتب...
1396/02/06

   
تبلیغات انتخاباتی بیشتر از آنکه به قوانین احتیاج داشته باشد به شفاف سازی نیازمند است. بهتر...
1396/02/06

   
بسته بندی های رنگارنگ، شعارهای تبلیغاتی آهنگین، شخصیت های کارتونی سرگرم کننده، بازی ها و ا...
1396/02/06

   
فراخوان سمینار «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» که قرار است 13 و 14 تیرما...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمین همایش روابط عمومی های دستگاه ه...
1396/02/04

   
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با تشریح نقش روابط عمومی ها در مشارکت حداکثری مردم در انت...
1396/02/04