|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نبرد روابط عمومی سوئد و روسیه

با راه اندازی بخش زبان های سوئدی و نروژی خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه در نیمه اول سال 2015 و تبلیغات گسترده علیه سه کشور فنلاند ، سوئد و نروژ، جنگ روابط عمومی جدیدی بین به خصوص روسیه و سوئد، شروع شده است.

 کاوشگران روابط عمومی- سعید – محمدجعفری؛ پژوهشگر و مدرس ارتباطات بین الملل کاربردی:

با راه اندازی بخش زبان های سوئدی و نروژی خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه در نیمه اول سال 2015 و تبلیغات گسترده علیه سه کشور فنلاند ، سوئد و نروژ، جنگ روابط عمومی جدیدی بین به خصوص روسیه و سوئد، شروع شده است.

اولین گام در این زمینه پیوستن سوئد به" سازمان ارتباطات استراتژیک " ناتو است ، در حالی که این کشور عضو پیمان فوق نیست.

مرکز ارتباطات استراتژیک ناتو در شهر "ریگا" پایتخت "لتونی" با حمایت کشورهای لتونی ،استونی ،لیتوانی ،آلمان ،ایتالیا ، بریتانیا و لهستان، در ماه ژانویه 2015 ، افتتاح شد.

فنلاند بعنوان دیگر کشور غیر عضو ناتو نیز در کنار سوئد همراه دانمارک و نروژ که عضو ناتو هستند ، نیز ابراز علاقه کرده اند تا به "سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو ملحق شوند.

همچنین فنلاند در کنار آمریکا و هلند کارشناسان دفاع سایبری خود را بطور داوطلبانه مامور خدمت در سازمان فوق کرده اند.

در همین زمینه قرار است در سال آینده (2016) سوئد در خواست رسمی خود را برای الحاق به "سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو ، ارائه دهد.

همچنین این احتمال می رود که سوئد در برابر تهدیات بالقوه روسیه به نیروهای واکنش سریع تحت رهبری بریتانیا ، ملحق شود.

"سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو در سال 2014، شکل گرفت و هدف از تشکیل آن آزمایش  کارآیی استراتژی های گوناگون برای شناسایی  و جنگ تبلیغاتی، اطلاعاتی و اشاعه به عمد اطلاعات تحریف شده، بویژه درمورد فعالیت های روسیه در اوکراین و جریان های اسلامی در آفریقا و خاورمیانه است.

جایگاه این سازمان در همه سطوح ساختار فرماندهی ناتو  و نیر در همه ماموریت ها و تمرینات ناتو تعریف  می شود.

سازمان فوق در حقیقت باید تمامی تهدید ها از این نوع را شناسایی و راه مقابله موثر با آنها را پیدا کند.

یکی از دلایلی که سوئد را مجبور کرده تا به عضویت سازمان ارتباطات استراتژِیک ناتو، در آید،گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی برای رواج اطلاعات تحریف شده و غلط در مورد دشمنی های نژادی در درون جوامع رو به گسترش مسلمان و مشرک در آن کشور است.

خبرگزاری چند رسانه ای " اسپوتنیک" روسیه نیز به نوبه خود از نوامبر 2014 ، بعنوان جایگزین بخش      بین الملل خبرگزاری "ریا نووستی " ، طبق فرمان رئیس جمهوری روسیه ، بعنوان یک خبرگزاری دولتی شروع به کار کرد.

خبرگزاری فوق به 30 زبان ، برای 34 کشور دنیا و در مجموع 800 ساعت ؛ بر نامه دارد ، ضمن آنکه یک فرستنده تلویزیونی را هم در بریتابیا ، اداره می کند. 

زمان انتشار: 1394/08/16 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : نویسنده: سعید – محمدجعفری

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03