|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
نبرد روابط عمومی سوئد و روسیه

با راه اندازی بخش زبان های سوئدی و نروژی خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه در نیمه اول سال 2015 و تبلیغات گسترده علیه سه کشور فنلاند ، سوئد و نروژ، جنگ روابط عمومی جدیدی بین به خصوص روسیه و سوئد، شروع شده است.

 کاوشگران روابط عمومی- سعید – محمدجعفری؛ پژوهشگر و مدرس ارتباطات بین الملل کاربردی:

با راه اندازی بخش زبان های سوئدی و نروژی خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه در نیمه اول سال 2015 و تبلیغات گسترده علیه سه کشور فنلاند ، سوئد و نروژ، جنگ روابط عمومی جدیدی بین به خصوص روسیه و سوئد، شروع شده است.

اولین گام در این زمینه پیوستن سوئد به" سازمان ارتباطات استراتژیک " ناتو است ، در حالی که این کشور عضو پیمان فوق نیست.

مرکز ارتباطات استراتژیک ناتو در شهر "ریگا" پایتخت "لتونی" با حمایت کشورهای لتونی ،استونی ،لیتوانی ،آلمان ،ایتالیا ، بریتانیا و لهستان، در ماه ژانویه 2015 ، افتتاح شد.

فنلاند بعنوان دیگر کشور غیر عضو ناتو نیز در کنار سوئد همراه دانمارک و نروژ که عضو ناتو هستند ، نیز ابراز علاقه کرده اند تا به "سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو ملحق شوند.

همچنین فنلاند در کنار آمریکا و هلند کارشناسان دفاع سایبری خود را بطور داوطلبانه مامور خدمت در سازمان فوق کرده اند.

در همین زمینه قرار است در سال آینده (2016) سوئد در خواست رسمی خود را برای الحاق به "سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو ، ارائه دهد.

همچنین این احتمال می رود که سوئد در برابر تهدیات بالقوه روسیه به نیروهای واکنش سریع تحت رهبری بریتانیا ، ملحق شود.

"سازمان ارتباطات استراتژیک" ناتو در سال 2014، شکل گرفت و هدف از تشکیل آن آزمایش  کارآیی استراتژی های گوناگون برای شناسایی  و جنگ تبلیغاتی، اطلاعاتی و اشاعه به عمد اطلاعات تحریف شده، بویژه درمورد فعالیت های روسیه در اوکراین و جریان های اسلامی در آفریقا و خاورمیانه است.

جایگاه این سازمان در همه سطوح ساختار فرماندهی ناتو  و نیر در همه ماموریت ها و تمرینات ناتو تعریف  می شود.

سازمان فوق در حقیقت باید تمامی تهدید ها از این نوع را شناسایی و راه مقابله موثر با آنها را پیدا کند.

یکی از دلایلی که سوئد را مجبور کرده تا به عضویت سازمان ارتباطات استراتژِیک ناتو، در آید،گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی برای رواج اطلاعات تحریف شده و غلط در مورد دشمنی های نژادی در درون جوامع رو به گسترش مسلمان و مشرک در آن کشور است.

خبرگزاری چند رسانه ای " اسپوتنیک" روسیه نیز به نوبه خود از نوامبر 2014 ، بعنوان جایگزین بخش      بین الملل خبرگزاری "ریا نووستی " ، طبق فرمان رئیس جمهوری روسیه ، بعنوان یک خبرگزاری دولتی شروع به کار کرد.

خبرگزاری فوق به 30 زبان ، برای 34 کشور دنیا و در مجموع 800 ساعت ؛ بر نامه دارد ، ضمن آنکه یک فرستنده تلویزیونی را هم در بریتابیا ، اداره می کند. 

زمان انتشار: 1394/08/16 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : نویسنده: سعید – محمدجعفری

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات ...
1395/12/08

   
به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات ...
1395/12/08

   
عنوان تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانی...
1395/12/08

   
علیرضا پاکدهی، مدرس جامعه‌شناسی تبلیغات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ت...
1395/12/08

   
کارمندان سرمایه کلیدی برای برندها در رسانه ­های اجتماعی هستند. آنها افرادی هستند که برای م...
1395/12/08

   
توجه به فرهنگ و ویژگی های بازار هدف در طراحی و رنگ آمیزی بسته بندی از اهمیت قابل توجهی برخ...
1395/12/08

   
بدیهی است برای ساخت یک تیزر موفق با هدفی معین، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. مدیر یکی...
1395/12/08

   
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت : روابط عمومی حوزه ای راهبردی و پر اهمیت در هر سازمان...
1395/12/08

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی دیجیتال، نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت لازم نسبت به پ...
1395/12/08

   
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه...
1395/12/08