|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
هفت روش برای افزایش بهره‌وری کارگزاران روابط عمومی در رسانه‌ های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک ابزار ارزشمند برای ارتباط سازی، ترویج محتوای خود و افزایش مخاطبان تان است. اما بسیاری افراد زمان بسیاری را در این فضا از دست می‌دهند که می‌توانست به تولید و نوشتن اختصاص یابد. کلید بهره‌وری از رسانه‌های اجتماعی یافتن روش‌هایی برای انجام کارهای مشابه با تاثیر بیشتر در زمان کوتاه‌تر است.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

حضور در رسانه‌های اجتماعی به مدت سه ساعت در هرروز امکان دارد اما آیا می‌توانید از این مدت فقط 5 دقیقه آن را تولیدکننده محتوا باشید؟

حتی اگر شما در یکی از قدرتمندترین مکان‌ها و سایت‌های اینترنتی حضور داشته باشید اما باز هم زمان زیادی در اینترنت هدر می‌رود. بسیاری از مردم در وب گرفتار می‌شوند و اغلب رسانه‌های اجتماعی علت ریشه‌ای این گرفتاری هستند.

این هفت نکته برای افزایش بهره‌وری شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند:


1.استفاده از
Mindful Browsing

آیا شما مرورگر خود را کنترل می‌کنید یا مرورگر شما را کنترل می‌کند؟ وب سایت‌های مدرن به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که تعاملی و پاداشی باشند. Mindful Browsing ابزاری عالی برای کنترل آن چیزی است که مرورگر وب می‌تواند یا نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

وقتی‌که مدت‌زمان طولانی در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، Mindful Browsing آن سایت رسانه اجتماعی را در مرورگر مسدود می‌کند. اگر بخواهید مجدد به آن سایت رسانه اجتماعی دسترسی داشته باشید( یا هر سایت دیگری که با Mindful Browsing مسدود شده است) باید به مدت 10 ثانیه منتظر بمانید.

در این دنیای پرمشغله که دامنه توجه و تمرکز انسان‌ها از ماهی قرمز هم کمتر است(دامنه توجه میانگین مردم جهان از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ به ۸ ثانیه در سال ۲۰۱۳ کاهش پیدا کرده است درحالی‌که دامنه توجه ماهی بیشتر از انسان و حدود 9 ثانیه است) 10 ثانیه انتظار مدت‌زمان طولانی به نظر می‌رسد. به‌جای انتظار اقدام و عملی را انجام دهید ـ نوشتن یک پست وبلاگ یا تولید محصول ـ که اگر این ابزار نبود این کارها را انجام نمی‌دادید.

Mindful Browsing دسترسی به سایت رسانه اجتماعی انتخابی خودتان را دشوار می‌سازد و دسترسی به گزینه‌های دیگر(یا بهره‌وری بیشتر) را آسان‌تر می‌سازد.


2.خود را به چند شبکه اجتماعی محدود کنید.

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند ایجاد اکانتهای بسیار در رسانه‌های اجتماعی مختلف است به‌گونه‌ای که در همه زمان در این رسانه‌ها حضورداشته و آن‌ها را رشد می‌دهند.

این معادل تلاش برای یادگیری زبان چینی، روسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در همه این زمان است . شما ممکن است از هر زبان برخی کلمات را یاد بگیرید اما تسلط و روان صحبت کردن در هر یک از این زبان‌ها به‌واسطه تفاوت‌های در کلمات و تلفظ آن‌ها دشوار است.

موفقیت در هر یک از شبکه‌های اجتماعی متفاوت از دیگری است. محتوای باارزش و ترویج  مؤثر به ایجاد یک استراتژی موفق رسانه‌های اجتماعی منجر می‌شود. بااین‌حال ابزارهایی برای شبکه‌های اجتماعی خاص وجود دارد و تفاوت‌های کوچک آن‌ها است که آنچه باید برای رسیدن به موفقیت انجام شود را تغییر می‌دهد.


وقت خود را در یک یا دو شبکه‌های اجتماعی متمرکز کنید.

زمانی که شما بدانید چگونه مخاطبان خود را افزایش دهید ـ بیش از 10 هزار دنبال کننده، مشترک یا لایک و افزایش بیش از 100 در هر روز دارید ـ شبکه اجتماعی دیگری را با استراتژی رسانه اجتماعی خود ادغام کردید.

این باعث ذخیره و استفاده بهتر شما از زمان می‌شود برای اینکه شما مقالات خودآموز را در یک یا دو شبکه اجتماعی خواهید خواند به‌جای اینکه در همان زمان برای یادگیری موضوعی در شش شبکه تلاش کنید.


3.حجم برنامه محتوا

HootSuite این امکان را فراهم می‌سازد که حجم محتوا برای توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شود. گزینه حجم برنامه می‌تواند ساعت‌های شما را در هرروز صرفه جویی کند.

برنامه ریزی به شکل دستی و ارسال توییت‌ها که هر روز به دنبال کنندگان ارسال می‌شود نمی‌تواند فضای کافی برای ایجاد محصول و نوشتن پست‌های وبلاگ اختصاص دهد. برنامه HootSuite و برنامه ریز محتوا به ما اجازه می‌دهد تا بیش از 100 توییت از پیش نویس شده خود را فقط با شش کلیک برنامه زمان بندی کنیم. این توییت‌ها در فایل CSV   به صورت پیش نویس هستند و نقل قول‌های انگیزشی یا پست‌های وبلاگ هستند.

برخی افراد ممکن است متعجب شوند که چرا محتوای تکراری توییت می‌شوند اما لازم است بدانید که بیشتر دنبال کنندگان محتوای شما را اولین بار نمی‌بینند و در بیشتر شبکه‌های اجتماعی نیز قرار می‌گیرد.


4.بر زمان خود نظارت داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی بهترین ابزار در محیط وب برای ترویج محتوا و محصولات خودتان است اما اختصاص زمان بسیار به آن‌ها ممکن است به این معنا باشد که شما محصولی ندارید و فقط چند پست وبلاگ است. پس شما لازم نیست که به ترویج بپردازید.

زمان بیشتری را بر تولید در مقایسه با آنچه در رسانه اجتماعی انجام می‌دهید اختصاص دهید. اگر شما دو ساعت را برای افزایش مخاطبان رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنید آن مقدار زمان را با تولید و نوشتن مطابقت دهید و یا از آن نیز فراتر بروید.


5.داشتن اهداف بزرگ

 شما باید برای خروج از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دلیل داشته باشید. شما باید در مقایسه با بودن در شبکه‌های اجتماعی موارد مهمتری برای انجام دادن داشته باشید برای اینکه این مورد مهم در ذهن شما خواهد بود.

همانظور که به توییت‌ها یا ویدیوهای یوتیوب نگاه می‌کنید ممکن است به طور ناگهانی در مورد اهداف بزرگ خود فکر کنید که احتمال دارد شامل به پایان رساندن ویدیو یوتیوب و نهایی سازی ویدیوها برای یک دوره آموزشی یا نوشتن کتاب باشد.


6.تمرکز بر تعامل استراتژیک

شما لازم نیست بلافاصله بعد از اینکه دنبال کنندگانتان به شما تذکر و یا پاسخ دادند با آنها تعامل داشته باشید.

هر چه زمان بیشتری به تعامل اختصاص دهیم، زمان کمتری برای تولید و نوشتن خواهیم داشت. با این حال، تعامل با مخاطبانتان برای ایجاد روابط، داشتن دوستان جدید و جذب مشتریان خوب لازم است.


7.بر روی موضوعات داغ (
trending topics ) کلیک نکنید.

موضوعات داغ (trending topics ) ـ که ما را قادر می‌سازند تا اخبار را بلادرنگ ببینیم ـ  کلیک وسوسه انگیز هستند. ما می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقاتی افتاده است، چه کسی چه چیزی گفته و کدام ایده، رفتار و یا سبک در حال حاضر در اینترنت مسلط شده است.

کلیک کردن بر روی موضوعات داغ یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای وقت گذرانی در رسانه‌های جتماعی است. اما شما را به عدم انجام این کار تشویق می‌کنم اما می‌دانم که این موارد کافی نیست.

هربار که به موضوعات داغ (trending topics ) نگاه می‌کنید این سوال را از خود بپرسید « بهتر نیست اخبار را بخوانم، یا به عنوان یک رهبرعالی برای اخبار در niche باشم؟»


رسانه‌های اجتماعی یک ابزار ارزشمند برای ارتباط سازی، ترویج محتوای خود و افزایش مخاطبانتان است. اما بسیاری افراد زمان بسیاری را در این فضا از دست می‌دهند که می‌توانست به تولید و نوشتن اختصاص یابد. کلید بهره‌وری از رسانه‌های اجتماعی یافتن روش‌هایی برای انجام کارهای مشابه با تاثیر بیشتر در زمان کوتاه‌تر است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شما نیز نکاتی برای افزایش بهره‌وری در رسانه‌های اجتماعی دارید؟


منبع

زمان انتشار: 1394/07/14 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03