|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چگونه بازاریابی محتوا روابط عمومی را تغییر داده است؟

روابط عمومی، بازاریابی، خدمات مشتری و دیگر رشته‌ها به طور فزاینده یکپارچه هستند. کارگزاران روابط عمومی باید مهارت‌ها را فرا گیرند و یاد بگیرند با دیگران همکاری داشته باشند، از منابع سازمان به منظور دستیابی به اهداف متقابل بهره ‌برداری نمایند.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

چه در روابط رسانه‌ای، روزنامه نگاری برند و یا کنترل ارتباطات سازمانی، محتوا همیشه یک بخش اساسی تلاش‌های موثر روابط عمومی بوده است.

دست اندرکاران روابط عمومی که مهارت‌های خود را برای استراتژی محتوا، توسعه و سنجش افزایش نداده‌اند، به سرعت در گذشته رها می‌شوند همانگونه که آینده روابط عمومی دیجیتال تکامل می‌یابد.

تغییرات عمده‌ای در بازاریابی دیجیتال و روابط عمومی نشان داده‌اند که چگونه تکنولوژی‌های اجتماعی، دستگاه‌ها و دسترسی همه جایی به اینترنت درها را برای اتصال شبانه روزی به همه چیز بر روی وب باز کرده‌اند.

این اتصال مصرف کنندگان و مدیران برند را قادر به ایجاد، مصرف، انتشار، تعامل و داد و ستد در هر نقطه و در هر زمان می‌سازد. از تبلت‌ها تا گوشی‌های هوشمند برای دریافت محتوای دیجیتال از طریق ماشین شما، ارتباط بین تکنولوژی و افراد تاثیر عمده‌ای داشته است بر روی اینکه چگونه اطلاعات کشف شده، به اشتراک گذارده می‌شود و عمل می‌کند.

این تغییرات در رفتار و تکنولوژی نمایانگر چالش‌هایی است اما از سوی دیگر این سه فرصت‌ را برای صنعت روابط عمومی به همراه دارد:


«رسانه‌ها» چه کسانی هستند؟

این موضوع محرمانه‌ای نیست که مدل‌های انتشار رسانه‌های جدید تغییرات چشمگیری را در پنج سال گذشته تجربه کرده است با حرکت‌ و جابجایی‌های قوی به دنیای دیجیتال به منظور پاسخگویی به تقاضای مصرف کننده برای دریافت اخبار و اطلاعات فوری از طریق هر دستگاه.

در حال حاضر افراد توانایی آن را دارند تا حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی توسعه داده و اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار دهند که می‌تواند با یک نشریه سنتی مطابقت کند و یا فراتر از آن باشد. این بدان معناست که تاثیر دیگر تنها به صنعت انتشارات و اعضای رسانه‌های جدید محدود نمی‌شود.

با ارتباط و ارزش ایجاد شده توسط بسیاری از نفوذگران، چه آنها روزنامه نگاران یک حوزه خاص باشند و یا وبلاگ نویسان پرشور یا اجتماعات مجازی، همه می‌تواند به اندازه انتشار یک جریان اصلی موثر باشد. محتوا یک پول رایج برای ساختن روابط اجتماعی است که می‌تواند رسانه‌های اکتسابی را تقویت کند.


برندها ناشران جدید هستند

سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای در حال اعمال نفوذ در بازاریابی محتوا هستند تا رسانه‌های شخصی را به خوبی اثر خود در تامین امنیت رسانه‌های اکتسابی تقویت کنند. بسیاری از آنها در حال استخدام سردبیران، روزنامه‌نگاران سازمانی و هیات تحریریه برای ایجاد یک محیط انتشار برخلاف بسیاری نشریات هستند.


ظهور تکنولوژی رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داده است

مصرف کنندگان تمام وقت به وب متصل می‌شوند و حالت عادی به اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی به رسانه‌های جریان اصلی اجازه داده است تا برای کسب نتایج خوب به مدیریت مخاطبان خود در ضبط و گزارش اخبار بپردازند.

مصرف کنندگان مخاطبان هستند اما اتصال دایم آنها را به ناشران تبدیل کرده است. انتظارات تغییر کرده و بسیاری انتظار دارند نه تنها از اخبار مطلع شوند بلکه در اخبار سهیم باشند.


بنابراین این تغییرات چه معنایی برای متخصصان روابط عمومی می‌دهد؟ در اینجا سه روش اشاره می‌شود که شما می‌توانید از مزایای رویه‌های جاری بهره ببرید.


همگرایی

روابط عمومی، بازاریابی، خدمات مشتری و دیگر رشته‌ها به طور فزاینده یکپارچه هستند. کارگزاران روابط عمومی باید مهارت‌ها را فرا گیرند و یاد بگیرند با دیگران همکاری داشته باشند، از منابع سازمان به منظور دستیابی به اهداف متقابل بهره ‌برداری نمایند. انجام این کار می‌تواند به دست اندرکاران روابط عمومی برای نشان دادن ارزش بیشتر تلاش‌هایشان  کمک کند.


تبدیل به رسانه شوید

برندها در حال قبول مدل‌های انتشار در تلاش‌های خود هستند تا اتصال بهتری با مشتری برقرار نمایند و به مزیت‌‌های رقابتی دست یابند.  کارگزاران روابط عمومی باید توانایی‌های خود برای سرمایه گذاری در رسانه‌های اکتسابی به خوبی رسانه‌های پولی، اکتسابی و اشتراکی در نظر بگیرند. تشخیص اینکه شما دیگر یک دروازه بان محتوا نیستید اما در عوض یک ایجاد کننده و شرکت کننده در اکوسیستم محتوا هستید.

دست اندرکاران روابط عمومی قادر به ایجاد اعتبار با اعضای رسانه‌های جدید، بلاگرها و دیگر دنبال شونده‌ها رسانه‌های اجتماعی هستند. روابط رسانه می‌تواند یک بازی دشوار باشد. زمانی که هدف نهایی قرار گرفتن در معرض آگاهی و نفوذ است تنها به رسانه‌های اکتسابی تکیه نکنید بلکه به یک رسانه تبدیل شوید.

شرکت‌ها به شکلی قابل توجه بر روی روزنامه نگاری برند سرمایه گذاری می‌کنند. مراکز محتوا و حضور در وب خواسته مصرف کننده برای کسب اطلاعات را برآورده می‌کند و به مدیران برند اجازه می‌دهد تا از طریق محتوا به آموزش و ترغیب بپردازند. شرکت‌ها اعم از آمریکن اسپرس تا  جنرال میلز در این زمینه بسیار موفق هستند، آنها قادر به کسب درآمد از طریق محتوای ویرایشی با تبلیغ کنندگان خارجی و تشکیل ارتباط هستند.


پذیرش و بهینه سازی

تکنولوژی و رفتارهای مصرف کننده به سرعت در حال تکامل هستند و توانایی کسب وکار برای جذب، تعامل و متقاعد سازی مشتریان خود، نیازمند سازگاری قوی و تلاش مستمر برای بهینه سازی تلاش‌های روابط عمومی است. 

بر روندهای مصرف کننده و تکنولوژی نظارت کنید و یک چرخه‌ای را توسعه دهید که از طریق اهداف، مخاطبان، رویکردها، تاکتیک‌ها، سنجش و پالایش جریان دارد. زمانی که یک رقیب محصول جدیدی راه‌اندازی می‌کند و از پوشش رسانه‌ای عمده برخوردار می‌شود، مدیران برند باید تصمیم بگیرند که آن را مورد تمسخر قرار دهند یا آن را از طریق کانال‌های رسانه اجتماعی ترویج کنند.

شناخت مردم  اطلاعات بیشتر را جستجو خواهد کرد که چه چیزی در داستان اول پوشش داده می‌شود، محتوا درباره داستان می‌تواند برای جستجو بهینه سازی شود تا آن را به بهترین و راحت‌ترین پاسخ برای افرادی که جستجو می‌کنند تبدیل کند.

فرصت‌های بسیاری برای سازمان‌ها وجود دارد که به ایجاد مقدار قابل توجه محتوا بپردازند. شما می‌توانید آن را برای استفاده با اهداف مختلف در نشریات خاص سازگار نمایید و یا آن را برای انتشار از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و مقالات مهمان در نظر بگیرید. 

سازگار کردن محتوا برای استفاده با اهداف مختلف ممکن است همچنین به گسترش ارزش منابع و دستیابی به شود بیشتر بدون افزایش مشابه در محتوای ایجاد شده کمک کند.

متخصصان روابط عمومی باید فراتر از سادگی رسانه‌های اکتسابی حرکت کنند. در نظر بگیرید چگونه یکپارچه سازی بازاریابی محتوا با روابط عمومی می‌تواند تلاش‌‌های شما را قدرتمند سازد و تاثیر مهمتری بر روی سازمانتان داشته باشد.


بازاریابی محتوا قادر است به متخصصان روابط عمومی کمک کند تا به ایجاد دارایی‌های شخصی بیشتر بپردازند که می‌تواند رسانه‌های اکتسابی و اشتراکی را جذب کرده، ارتباط برقرار نماید و الهام بخش باشد. دارایی‌های مشابه با رسانه‌های پولی نیز برای کسب مشتری بیشتر می‌تواند کارایی داشته باشد. 


منبع

زمان انتشار: 1394/07/08 به نقل از کاوشگران روابط عمومی نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت : مترجم: معصومه رشیدی

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
اولین سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم با حضور 500 نفر از مدیران و کارشناسان ادارات ...
1395/12/08

   
به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات ...
1395/12/08

   
عنوان تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانی...
1395/12/08

   
علیرضا پاکدهی، مدرس جامعه‌شناسی تبلیغات و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است ت...
1395/12/08

   
کارمندان سرمایه کلیدی برای برندها در رسانه ­های اجتماعی هستند. آنها افرادی هستند که برای م...
1395/12/08

   
توجه به فرهنگ و ویژگی های بازار هدف در طراحی و رنگ آمیزی بسته بندی از اهمیت قابل توجهی برخ...
1395/12/08

   
بدیهی است برای ساخت یک تیزر موفق با هدفی معین، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. مدیر یکی...
1395/12/08

   
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت : روابط عمومی حوزه ای راهبردی و پر اهمیت در هر سازمان...
1395/12/08

   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زندگی دیجیتال، نیازمند فرهنگ‌سازی و شناخت لازم نسبت به پ...
1395/12/08

   
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه...
1395/12/08