|
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0 0 بازدید 0 نظر
چرا کارگزاران روابط عمومی باید مدیریت پروژه بدانند؟

مدیریت پروژه درباره سازماندهی کردن است. هر مرحله در مدیریت پروژه هدف و معنایی دارد و شما را به سطح بعدی پروژه تان هدایت می‌کند. زمانی که آن را در روابط عمومی مورد استفاده قرار می‌دهید به شما کمک می‌کند ساختار ایده‌ها، طرح‌ها و وظایف خود را مشخص سازید.داشتن مهارت مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود در روابط عمومی بهترین باشید، پیشگام و در جلو رقبای خود حرکت کنید و تفاوت‌هایی را خلق کنید.

 کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

یادگیری مداوم احتمالا بهترین چیزی است که شما می‌توانید از آن برای سوق دادن حرفه و کار خود به سمت جلو چه در روابط عمومی یا در حرفه دیگر بهره ببرید. برای همین وقتی از مردم می‌شنوم که می‌گویند اگر از ریاضی متنفر هستید باید به دنبال شغلی در روابط عمومی باشید واقعا برای من ناراحت کننده و دیوانه کننده است.
از آنجایی که من ( Corina Manea) به عنوان یک کارگزار روابط عمومی فعالیت در روابط عمومی را از بسیار سال قبل آغاز کردم این جمله را اکثرا از سوی افرادی شنیدم که در ذهن خود هیچ ایده‌ای از اینکه روابط عمومی چیست ندارند و برخی اوقات نیز از دست اندرکاران روابط عمومی. اما هرگز این موضوع را درک نکردم و هنوز هم معنای این عبارت را نمی‌فهمم.


روابط عمومی راهی سخت‌تر از ریاضیات است و با ظهور رسانه‌های اجتماعی درک ریاضیات و تحلیل برای هر کارگزار روابط عمومی و یا آنهایی که مشتاق یک شغل در این صنعت هستند یک ضرورت است. انتخاب حرفه بر مبنای آن چیزی که به آن علاقه و تمایل ندارید مطمئنا یک شروع بد است.


من می‌توانم تغییر مسیرها را در طول حرفه خود درک کنم برای اینکه رشد می‌کنیم و در مقایسه با آنچه در دانشکده بودیم چیز‌های متفاوتی را دوست داریم اما در این زمینه ایجاد تنفر کمی بیشتر است. اگر شما ریاضیات را دوست ندارید احتمال دارد علاقه‌ای هم به دوست داشتن مدیریت پروژه نداشته باشید. هرچند مدیریت پروژه لزوما دربرگیرنده ریاضیات نیست، مدیریت پروژه اشتراکات زیادی با اعداد دارد.

در این مقاله من می‌خواهم به شما نشان دهم چگونه مدیریت پروژه می‌تواند به شما کمک کند تا یک فرد حرفه‌ای در روابط عمومی باشید.


مدیریت پروژه چیست؟

مدیریت پروژه مدت زمان زیادی عمدتا در مهندسی و معماری مورد استفاده قرار گرفت. اما طبق تعریف دایره المعارف ویکی پدیا شناخته شدن آن در معنای امروزی به طور رسمی از دهه 50 میلادی شروع شد و بکارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها در اداره فعالیت‌ها، بمنظور رفع نیازها و انتظارات متولیان پروژه است. مدیریت پروژه دربرگیرنده همان مراحلی است که ما در روابط عمومی بکار می‌بریم شامل برنامه ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی، ایجاد انگیزه در تیم خود و چک کردن نتایج. زمانی که این موارد را برای روابط عمومی بکار می‌گیرید، شما توقف ناپذیر می‌شوید.

و اما دلیل آن چیست؟


به شما کمک می‌کند ایده‌های خود را بسازید

مدیریت پروژه درباره سازماندهی کردن است. هر مرحله در مدیریت پروژه هدف و معنایی دارد و شما را به سطح بعدی پروژه تان هدایت می‌کند. زمانی که آن را در روابط عمومی مورد استفاده قرار می‌دهید به شما کمک می‌کند ساختار ایده‌ها، طرح‌ها و وظایف خود را مشخص سازید. شما قادر هستید به سرعت افراد با مهارت‌های بالا را برای تیم خود شناسایی کنید تا یک برنامه کاری فعال ایجاد کرده و تهدیدهای بالقوه را برای پروژه شما پیش بینی نمایند.

حتی اگر شما مراحل را طبق آنچه نوشته شده پیش نمی‌برید، مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند نه تنها سازمان یافته‌تر شوید بلکه بدانید در هر لحظه برای هر پروژه هماهنگ در کجا ایستاده‌اید.


مدیریت پروژه درباره کار گروهی است

هنگامی که اصول مدیریت پروژه را بکار می‌بندید یاد می‌گیرید کار گروهی واقعا چه معنایی می‌دهد و چگونه هر عضوی از تیم برای رسیدن به هدف بزرگتر کمک می‌کند. مهم نیست در جایی که شما کار می‌کنید نمی‌توانید توسط خودتان به موفقیت دست یابید. مشتریان، همکاران، مدیران، شرکا همه حرفی در رابطه با موفقیت شما دارند. برای همین باید بدانید چگونه نقاط قوت و ضعف تیم خود را شناسایی کنید.

گاهی اوقات شما زمانی برای آزمودن ندارید، بنابراین باید این توانایی را داشته باشید که به سرعت تشخیص دهید چه کسی در تیم شما می‌تواند آنچه که به معنای تمرکز شما بر روی تصویر کلی و ط.لانی مدت است را انجام دهد.


اولویت بندی

احتمالا منظم و مرتب ساختن اولویت‌ها رایج‌ترین چالش پیش روی روابط عمومی‌ها است. هر چیزی در روابط عمومی مهم و فوری به نظر می‌رسد و همه آنها باید دیروز انجام می‌شدند. اما همه چیز همیشه آنگونه که به نظر می‌رسند نیستند. در مدیریت پروژه شما یاد می‌گیرید چگونه به هر وظیفه اولویت بدهید و مهمتر اینکه برای آن موعد و مهلتی مقرر سازید. شما به سرعت قادر خواهید بود آنچه مهم است را در مقابل آنچه فوری است تشخیص ‌دهید، آنچه که باید الان  بر روی آن تمرکز کنید و آنچه که می‌توانید صبر کنید و به زمان دیگر موکول کنید. 


تصویر کلی و طولانی مدت

مهمترین مزیت یادگیری مدیریت پروژه توانایی دیدن تصاویر بزرگ است. و می‌توانم بیان کنم که بیشتر اشتباهات در روابط عمومی به واسطه عدم توانایی برای دیدن و درک تصاویر بزرگ است.

یادگیری شناسایی علت پنهان شده در پشت هر پروژه یا وظیفه، به شما کمک می‌کند موارد، مراحل پیش رو و مسائل بالقوه را پیش بینی کنید. شما یاد خواهید گرفت که نقاط عطف را مشخص کنید و بر روی روش‌های رسیدن به آنها در مسابقه خود  برای هدف بزرگتر تمرکز کنید.


داشتن مهارت مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود در روابط عمومی بهترین باشید، پیشگام و در جلو رقبای خود حرکت کنید و تفاوت‌هایی را خلق کنید. بعد از استفاده هر روز و مداوم از مدیریت پروژه من می‌توانم استدلال کنم که برای شما تبدیل به یک حالت ذهنی می‌شود. بنابراین هر چیزی انجام می‌دهید به آن به عنوان یک پروژه با وظایف کوچک، نقطه عطف، مهلت و نتیجه نهایی می‌نگرید.


آیا شما از مدیریت پروژه در کار خود بهره می‌برید؟


منبع 

زمان انتشار: 1394/07/01 به نقل از نسخه چاپی
ارسال خبر

پی نوشت :

ثبت ديدگاه


آدرس ايميل شما منتشر نمی شود.

اعداد بالا را وارد نمایید*

ديدگاه‌ها 0 ديدگاه


آخرین مطالب
   
گشت ارشاد ، ٢٠ میلیاردی شدنش را مدیون جسارت سعید سهیلی و تیمش است . زیرا این گروه هر حاشی...
1396/04/06

   
سایت کاوشگران روابط عمومی فعلا به طور آزمایشی فقط در کانال کاوشگران در تلگرام به روز رسانی...
1396/04/04

   
موسس تلگرام ادعا می کند مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا سعی کرده اند به او و کارمندانش رش...
1396/04/04

   
بسیاری از مذاکرات تلفنی تنها به این دلیل مهم به نتیجه نمی رسند که پیگیری های آتی برای مذاک...
1396/04/04

   
تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام ا...
1396/04/04

   
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری نخستین جشنواره "بو...
1396/04/04

   
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است...
1396/04/03

   
جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی ...
1396/04/03

   
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 5/ 1 میلیارد کاربر رسید.
1396/04/03

   
شماره 30 و31 مدیریت رسانه با موضوع انتخابات به مدیر مسئولی مهدی قمصریان وسردبیری قاسم صفا...
1396/04/03