» اخبار شناور

سه باور نادرست در حوزه روابط عمومی کدامند؟

شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات. واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 کاوشگران روابط عمومی – بخش بین الملل- معصومه رشیدی:

شما لازم است توجه مخاطبان پریشان و سرگردان را جلب کنید، برای این منظور، محتوایی ایجاد می­ کنید که سود و منفعت شما را افزایش دهد و به بحران­ ها در رسانه ­های سنتی و اجتماعی پاسخ می ­دهید. در همین زمان، انتظار دارید که تلاش­ های خود را اندازه ­گیری کنید و ارزش کار خود را به مشتریان و روسا ثابت کنید.

یک کمپین بزرگ روابط عمومی بدون طرح و برنامه­ ای دقیق و مناسب برای اندازه­ گیری نتایج آن، عملا نمی تواند هیچ چیز موثر و کاربردی باشد. 

 معیارهای پوچ و بیهوده و اعداد و ارقام پر از حشو و زواید در یک بازه زمانی طولانی مدت هیچ کار مفیدی برای شما انجام نخواهند داد. آیا شما نیز طعمه این تصورات غلط و نادرست رایج در مورد اندازه‌گیری روابط عمومی هستید؟

 

۱. باور نادرست: همه چیز درباره احساسات و برداشت­ ها است.

 واقعیت: سهامداران می ‌خواهند دقیقا ببینند چگونه برنامه ­های شما به سود خالص یا نتایج نهایی اقدامات انجام شده کمک می کند.


۲. باور نادرست: اندازه‌ گیری فقط مختص اعداد است

واقعیت: اعداد ممکن است داده‌ های شما را بسازند، اما فهم و بینش‌ های عملیاتی در پس آنها است که به حساب می ­آید و در نظر گرفته می­ شود.

 

۳. باور نادرست: شما یک کارگزار و فرد حرفه ­ای روابط عمومی هستید، نه یک دانشمند اطلاعات.

 واقعیت: در دنیای تجارت امروز، لازم است که شما هم کارگزار روابط عمومی باشید و هم دانشمند اطلاعات.

 

واقعیت را از تخیل جدا کنید و یاد بگیرید چگونه یک طرح قوی و محکم برای اندازه گیری کمپین خود ترسیم و راه ­اندازی کنید. چگونه اهداف و مقاصد قابل اندازه ­گیری را تنطیم کنید، ابزاراهای جمع ­آوری اطلاعات و پژوهش را به کار ببرید(حتی در بودجه)، چگونه فراتر از معیارها و شاخص های رسانه ­های اجتماعی حرکت کنید و چگونه به طور موثر تلاش­ ها و کوشش­ های خود را بدون ترس از اعداد گزارش دهید. چگونه تلاش های بازاریابی تاثیرگذار خود را مورد تحقیق قرار داده و اندازه گیری نمایید....

Powered by Payesh Design & Development © 2013 - 2017