|
تبلیغ جدید شرکت کوکاکولا: آدم برفی تنها  که به آرزویش می ­رسد

به نقل از : برند کوکاکولا عروسک ­های سفالی را در سال 2015 زنده کرد و از آن زمان از آنها استفاده نمود. کوکاکولا می ­خواهد از طریق آنها آشنایی و انس درمیان مصرف­ کنندگان را به همان روشی که از خرس ­های قطبی یا بابا نوئل در زمان کریسمس استفاده کرده است ایجاد نماید.در این کمپین فصلی، عروسک­ها به عنوان تصاویر بر روی برچسب ­های کوکاکولا از آن بیرون می ­آیند، وارد زندگی می­ شوند تا یک خانواده برفی برای آدم برفی تنها بسازند.

 کاوشگران روابط عمومی –بخش بین الملل- معصومه رشیدی:  

آگهی بازرگانی جدید شرکت کوکاکولا، احساسی از تعطیلات کلاسیک به همراه دارد اما کریسمس نیست. این آگهی درباره باهم و درکنارهم بودن خانواده و یک فضای دنج زمستانی است، جایی که آدم برفی و دکوراسیون قرمز شاد فراوان وجود دارد. در این مورد تعطیلات، جشنواره بهار یا سال نو چینی است که در اواخر ژانویه سال 2017 آغاز می­ شود.


آگهی از
McCann Shanghai دو شخصیت متحرک را نشان می­ دهد که کوکاکولا اولین بار برای شروع سال 2001 در چین بکار برد. آنها بر اساس عروسک­ های سفالی به عنوان جزء اصلی از هنر سنتی قوم چینی طراحی می­ شوند. برند کوکاکولا عروسک ­های سفالی را در سال 2015 زنده کرد و از آن زمان از آنها استفاده نمود. کوکاکولا می ­خواهد از طریق آنها آشنایی و انس درمیان مصرف­ کنندگان را به همان روشی که از خرس ­های قطبی یا بابا نوئل در زمان کریسمس استفاده کرده است ایجاد نماید.

در این کمپین فصلی، عروسک­ها به عنوان تصاویر بر روی برچسب ­های کوکاکولا از آن بیرون م ی­آیند، وارد زندگی می­شوند تا یک خانواده برفی برای آدم برفی تنها بسازند. به گفته Cia Hatzi مدیر کسب و کار کوکاکولا در منطقه آسیا و اقیانوسیه درMcCann Worldgroup ، پیام تبلیغ این است: «شما با خانواده، پیوند ناگسستنی دارید.»

کمپین سال گذشته، نشان داد عروسک­های سفالی با شوخی به خانواده در چیدن میز کمک کردند، تبلیغ امسال نیز با عروسک­ها است اما احساسات بیشتر و عمیق­تری به کار می­ رود.

Richard Cotton مدیر برتر خلاقیت و محتوا، کوکاکولا در چین می­ گوید «چالش انجام دوباره یک کار این است که چگونه آن را جذاب و تازه نگه داری. من فکر می­کنم آنچه این تیم مدیریت کرد تا به خوبی انجام شود درگیر کردن احساس و داستان سرایی و حتی بیشتر از آن بود؛ تا آن را به سطح بعدی برساند.»


این آگهی در یک استودیو در خارج از شانگهای در گرمای 85 درجه در ماه سپتامبر فیلمبرداری شد و برف­ها ترکیبی از کاغذ، مواد کف آلود و طراحی ­های کامپیوتری است.


سال نوی چین زمانی است که برندهای بسیار بسیار زیادی در حال رقابت برای جلب توجه مشتریان هستند، به عنوان مثال شرکت پپسی منطقه چین یک کمپین تعطیلات سالانه چند برندی و مملو از افراد مشهور با نام « شادی را به خانه بیاور» دارد. این چالش زمانی به وجود آمد که کمپین ­های برندهای دیگر غالبا بر موضوعات یکسان و مشابه خانواده متمرکز می ­شوند.


کوکاکولا نسخه ­های این تبلیغ را در تلویزیون، سینما و صفحه های ال ای دی بیلبوردها به اجرا گذاشته است. عروسک کوکاکولا همچنین بر روی بسته بندی تعطیلات کوکاکولا نیز نمایش داده می­ شود که آرزوهای متفاوتی درباره موفقیت و کامیابی یا هماهنگی خانواده­ ها در سال جدید ارائه می­ دهد.


همچنین یک عنصر دیجیتال غیرمعمول نیز با هدف قرار دادن افرادی که از پلت فرم پرداخت دیجیتال
Alipay وابسته به آژانس هواپیمایی و جهانگردی علی بابا (Alibaba ) استفاده می­ کنند وجود دارد. کسانی که از Alipay برای رزرو پروازهای خود استفاده می ­کنند ممکن است پاپ آپ­ های عروسک ­های سفالی را بر روی گوشی ­های هوشمند خود با پیام آرزوی سفری خوش همراه با خانواده را دیده باشند.  


منبع

زمان انتشار: 1395/10/18 نسخه چاپی